Noas ark hittad på över 5000 meters höjd.

kamikaze

Nu laddas det igen
Gick med
6 May 2003
Ort
Älmhult
Hoj
CB1000Turbo -97
Swedie skrev:
nja, även "GhostRider"... de som nämner denna person i sin profil blir bannade. Iaf om han nämns som idol och förebild. Hände som senast igår...

I övrigt... Om vatten ska nå upp till toppen av ett 5000 meters berg... vet ni hur mycket vatten det krävs? :rofl

eller iofs handlade väl det här med noas ark mer om att det var en "syndavåg" som svepte över ett område och förflyttade båten.

Jo, men fatta vilken jävla jätte tsunami det måste ha varit :lol
 

Messiah

My body, my temple
Gick med
22 Jan 2004
Ort
Ljusdal
Hoj
Aprilia SXV550
Disciple skrev:
I 1 Mos 7:23 står det att alla levande varelser på jordens yta utplånades, både människor och fyrfotadjur, kräldjur och himlens fåglar. De utplånades från jorden. Bara Noa och de som var med honom i arken räddades.
men vart fan kom 5000meters höjd vattenyta ifrån då?
 

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gbg
Hoj
*såld*
Messiah skrev:
men vart fan kom 5000meters höjd vattenyta ifrån då?


Det vet du väl :7peta Gud var så förbenad på mänskligheten v0.5 att han bootade om systemet. Dock tog han med sig infekterade filer (Noa_blaster) till det nya systemet v0.6 när han sparade undan foldern "mina filer".

Eller så kan man tänka sig att det under förhistorisk tid har varit en översvämning i regionen och att detdär höga berget (Ararat) som verkar vara högst, där kunde man säkert ha överlevt. Sen har denna historia fortlevt genom muntlig tradition, förändrats och skräderats till att senare inkluderats i de flesta stora religionerna (varav de flesta har sitt ursprung i den regionen).

piece of cake.

gladh
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
"Bilderna hittades i en gammal CIA-rapport från 1949. En spionsatellit som under kalla kriget tog bilder på mål i Sovjetunionen har dessutom fotograferat toppen av berget Ararat i östra Turkiet, nära gränsen till Iran och Irak"

Men va fan... Och här har man gått å trott att Sputnik var den första av människor utplacerade satteliten. Vi är alla lurade :gnissla
 

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gbg
Hoj
*såld*
Bingo skrev:
"Bilderna hittades i en gammal CIA-rapport från 1949. En spionsatellit som under kalla kriget tog bilder på mål i Sovjetunionen har dessutom fotograferat toppen av berget Ararat i östra Turkiet, nära gränsen till Iran och Irak"

Men va fan... Och här har man gått å trott att Sputnik var den första av människor utplacerade satteliten. Vi är alla lurade :gnissla

Det från 1949 var en flygbild, läser du inte vad jag skriver :7peta

gladh
 

Messiah

My body, my temple
Gick med
22 Jan 2004
Ort
Ljusdal
Hoj
Aprilia SXV550
gladh skrev:
Det vet du väl :7peta Gud var så förbenad på mänskligheten v0.5 att han bootade om systemet. Dock tog han med sig infekterade filer (Noa_blaster) till det nya systemet v0.6 när han sparade undan foldern "mina filer".

Eller så kan man tänka sig att det under förhistorisk tid har varit en översvämning i regionen och att detdär höga berget (Ararat) som verkar vara högst, där kunde man säkert ha överlevt. Sen har denna historia fortlevt genom muntlig tradition, förändrats och skräderats till att senare inkluderats i de flesta stora religionerna (varav de flesta har sitt ursprung i den regionen).

piece of cake.

gladh

AHA!! ok då förstår jag.....o my gaad va dum man får vaa asså!!! :rolleyes:
 

JL

Ny medlem
Gick med
15 May 2003
Ort
Kalmar
Hoj
Gpz 900R -84
Jag har inte Rossi som Gud....

Teo skrev:
inte enligt frågan "är Rossi tidernas bästa förare?"

Då svarsalternativen var

1.Ja.
2.Nej.
3.Han är gud.

3. vann


Jag tror på Gud. När jag krachade med hojen för 2-3 veckor sen så var skönt att veta att nån trar hand om mig. Jag vet linte vad ni förlitar er på men är jag flög över backspegeln så var det min enda trygghet att Gud har mig i sin hand. Vem annars skulle kunna ta hand om mig då? Knappas Rossi ...

Jonas
 

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Senare...
Bingo skrev:
"Bilderna hittades i en gammal CIA-rapport från 1949. En spionsatellit som under kalla kriget tog bilder på mål i Sovjetunionen har dessutom fotograferat toppen av berget Ararat i östra Turkiet, nära gränsen till Iran och Irak"

Men va fan... Och här har man gått å trott att Sputnik var den första av människor utplacerade satteliten. Vi är alla lurade :gnissla

Precis vad jag har mailat Aftonbladet och frågat om. :hihi
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
JL skrev:
...Vem annars skulle kunna ta hand om mig då? Knappas Rossi ...

Jonas
Rossi tror jag inte skulle hjälpa till så mycket. Ambulanspersonal och läkare däremot verkar vara trevliga människor.
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
gladh skrev:
Det från 1949 var en flygbild, läser du inte vad jag skriver :7peta

gladh
Äh, du vet väl inget. Jag litar mer på Aftonbladet än på dig :7peta :D
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
McB skrev:
Precis vad jag har mailat Aftonbladet och frågat om. :hihi
Vad bra. Då kan vi räkna med ett sanningsenligt svar. det är mycket bättre än att lita på Gladhs uppgifter :D
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Don Quixote skrev:
När fan ska folk ta och sätta sig in lite mer i saker dom uttalar sig om?
Jag har läst boken ifråga, fantastiskt dryg och floskelfylld. Illiaden och Odyssén är bättre. Sagan om Ringen är klasser bättre. För att inte tala om Tintins äventyr.
 

John

:rofl
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
FZR 1000T -91
Nu börjar urspårningarna vattnas ur lite.. synd att jag inte har tid att svara någonting nu.

Hörs vid 15-tiden. :tomten
 

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Senare...
John skrev:
Nu börjar urspårningarna vattnas ur lite.. synd att jag inte har tid att svara någonting nu.

Hörs vid 15-tiden. :tomten

Dags för en timmes bön och botgöring? ;)

Ber om ursäkt redan nu, den där var lååååg.
 

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
Gamla nyheter.

Såg ett program på Discovery för flera år sedan om just det där.

.och nej, jag har inte orkat läsa igenom hela tråden för att se om någon redan sagt det där. :fakta
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top