Det var du som hävdade det. Inte jag.Utan att ha åstadkommit något… återigen så visar du prov på en helt huvudlös debatteknik.
Historielöshet OCH ignorans är ingen bra kombination.
SMC har drivit dessa frågor i decennier, MOT bla Trafikverket som styvnackat vägrat diskutera saken.
Nu har Trafikverket efter internationella påtryckningar svängt lite, det är hela saken.
Nej jag får inte panik. Jag stör mig inte på människor som tjänar mer än jag. Även om jag hade gjort det så hade jag inte stört mig på dansken. Vad Liberalerna vill göra har inget med mig att göra.Nej, det är nog helt korrekt att Sverige inte skulle förbjuda motorcyklar. Men staten kan ju hitta på allehanda hyss som gör att det i praktiken blir alltför jobbigt, eller tråkigt. SMC har tex genom åren hindrat införandet av maxeffekt och kraftigt sänkt toppfart (lägre än högsta skyltade motorvägsfart) på motorcyklar. Även regplåt fram jobbar dom mot.
Men som andra har noterat, du verkar mest gå igång på argumenterandet, lyssnar bara på dina egna argument, du får panik om människor gör något tillsammans/kollektivt, och verkar störa dig enormt på att någon tjänar mer än dig. Och för att strö salt i såren, tom Liberalerna vill få bort skillnaderna mellan rika och fattiga kommuner, ge alla samma förutsättningar och homologisera skolan: https://www.dn.se/sverige/liberalerna-vill-tvinga-kommuner-att-hoja-skolpengen/
För att återgå lite till ämnet: https://www.gd.se/2021-11-20/bilist-tittade-pa-pekskarm--krockade-med-a-traktor
Dels kan man ju fråga över det smarta med att såna ska regleras via en pekskärm, istället för rattar, som är betydligt enklare när man kör bil, men det är väl för att biltillverkarna måste komma med något nytt hela tiden, bättre eller sämre spelar ingen roll, och dels är det faktiskt bra att tom rättsväsendet inte stirrar sig blinda på hastighet:
Jag var beredd på den typen av argument när jag kritiserade den heliga kon. Jag har tidigare sammanfattat argumenten här:
Om andra tycker att dansken ska ha mer än 100k/månad, att SMCs utgifter är i sin ordning, att de levererar konkreta resultat och att man inte lurat i kollektivet att hobbyn är förlorad utan dem så tyck det. Jag har läst på och bildat mig en uppfattning som jag för tillfället är trygg i. Jag har delat med mig av min uppfattning, efter jag fick en direkt fråga om vad jag tyckte, och jag förväntar mig inte att alla ska hålla med mig.Så får att sammanfatta: För höga löner, för höga utgIfter, för lite konkreta resultat och att man lyckats lura i kollektivet att vår hobby är förlorad utan dem.
Fortsätt med att säga att jag har panik, är historielös, har en taskig debatteknik med mera. Jag kan ta det.