Niklasinorr
Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Varenda j-vla morgon!!!! "Någon" måste ju packa allting som ska med...varje dag...Har du NÅGONSIN fått vänta på en kvinna menar du?
Varenda j-vla morgon!!!! "Någon" måste ju packa allting som ska med...varje dag...Har du NÅGONSIN fått vänta på en kvinna menar du?
Det där har att göra med upphandlingen skulle jag tro.Jag bodde i Göteborg ett år och på nyårsnatten kom det 30 cm snö. Vad gjorde de då, jo de saltade skiten!!!! Fyra dagar senare var det fortfarande 30 cm snö men i form av snorhal snömodd...
*klipp*
Ja, jag förstår inte logiken...
Har du NÅGONSIN fått vänta på en kvinna menar du?
Har funderat länge på det där men jag kommer faktiskt inte på en enda gång när man inte får vänta på kvinnor.Är det nån gång man inte behöver vänta när man har med kvinnor att göra?
Livet som singel är ganska behagligt egentligen.
Har funderat länge på det där men jag kommer faktiskt inte på en enda gång när man inte får vänta på kvinnor.
Har insikterna börjat landa?
Därför byts mitträcket på 97:an
Mitträcket byts på väg 97, men inte den del som nyligen byggdes. Det är en sträcka med äldre vajerräcke som byts ut.nsd.se
Häromkring är det ju nästan mer regel än undantag att man åker runt med oskrapade/immiga/översnöade rutor. Ofta ser man inte förarens ansikte rakt framifrån eller genom sidorutan Sen kanske det inte spelar någon roll i slutändan i och för sig, eftersom dom sitter och fipplar med mobilen i alla fall.Rutorna på bilen var oskrapade. Trots det körde mannen – och krockade. Han döms nu efter händelsen.
Text:
Lisa Selander
Dom, trafikolycka. Bild från olycksplatsen. Källa: Uppsala tingsrätt.
Mannen körde på Gävlevägen i Skutskär i februari i år. Han körde då med oskrapade bilrutor. Färden slutade med att mannen körde upp på en refug och in i en vägskylt.
Tingsrätten bedömer i och med att han inte hade skrapat rutorna så tog han en medveten risk. Efter olyckan lämnade han platsen utan att meddela vad som hänt.
Bland bevisningen finns fotografier från olycksplatsen och även vittnen som sett olyckan. Ett av vittnena var en polis.
Mannen anmälde olyckan till Trafikverket först dagen efter. Tingsrätten bedömer att mannen direkt borde ha anmält olyckan, och inte väntat.
Han döms för smitning från trafikolycksplats och vårdslöshet i trafik till dagsböter.
Det statliga forskningsinstitutet VTI har genomfört en förstudie där man undersökt orsaken till hur det kommer sig att landsvägar och trafikleder drabbas av fenomenet att de blir polerade – det vill säga helt släta.
Detta sedan ett flertal svårförklarade olyckor inträffade under hösten 2018 på E4/E20 där vägbanan uppfattades som slirig.
Efter 5 år börjar man fundera över varför sommarvägar blir hala som vintervägar...
Polerade vägar – en olycksrisk
Problemet med polerade och släta vägar sprider sig. Konsekvensen blir en allt större risk för allvarliga trafikolyckor, varnar Statens väg- och transportforskningsinstitut.www.hn.se
Intressant att jakten på de i vissa kretsar så förhatliga dubbdäcken vintertid kan ge konsekvenser för trafiksäkerheten sommartid.
Tingvall var fö. en av de falska profeterna som skickade irrbloss genom att påstå att dubbdäck inte behövdes om man hade DSC på bilen. Idiot!
Och, kom gärna ihåg hur Trafikverket ställde sig rygg mot rygg med sina entreprenörer och slog igång förnekelsemaskineriet när trafikanter larmade om att vägar kunde vara hala som is mitt i sommaren, och motorcyklister körde omkull på grund av bristande friktion och lämlästades eller rent av omkom mot Trafikverkets dödsräcken:
'Nähä-häe-då, här är inget fel på vägen eller underhållet, kontrollen eller rutinerna.
Allt är kalas - det är bara folk som inte håller hastigheten som dör.
Cirkulera! Här finns inget att se.'
Tragikverkets strutssektion sköter kommunikationen utåt, sengångaravdelningen tillsätter en utredning.
Samtliga har skavsår på knogarna.
Nä, riktiga fakta är överreklamerat...Tycker det var intressant att man vill förbjuda dubbdäcken av miljöskäl, som i Oslo där man skyllde luftföroreningen på dubbdäcken. Nu 15 år senare så är luften precis lika full av partiklar som innan eftersom man konstaterat att partiklarna kommer från Ruhrområdet i Tyskland...
Läste precis att Helsingfors ska göra samma sak som norrmännen, och svenskarna på Hornsgatan. Är det ingen politiker som läser forskarrapporterna?
Tycker det var intressant att man vill förbjuda dubbdäcken av miljöskäl, som i Oslo där man skyllde luftföroreningen på dubbdäcken. Nu 15 år senare så är luften precis lika full av partiklar som innan eftersom man konstaterat att partiklarna kommer från Ruhrområdet i Tyskland...
Läste precis att Helsingfors ska göra samma sak som norrmännen, och svenskarna på Hornsgatan. Är det ingen politiker som läser forskarrapporterna?
Intressant, var läste du det? Den här artikeln säger precis motsatsen, https://www.iqair.com/norway/oslo Nota bene jag säger INTE att du har fel undrar bara vilken din källa är?
Strutssektion? Är det månntro den som ansvarar för driften av verklighetsförvrängaren? För de måste väl ha en sådan?En hel del bortklippt...
Tragikverkets strutssektion sköter kommunikationen utåt, sengångaravdelningen tillsätter en utredning.
Samtliga har skavsår på knogarna.
Jag brukar åka om dom inte kommit efter typ 2 minuter.. Åker förbi ytterdörren sakta sakta. Sen fortsätter jag rulla så sambon och tonårsdottern får halvspringa ikapp bilen. Sadist? jag? Neeeheeej.Varenda j-vla morgon!!!! "Någon" måste ju packa allting som ska med...varje dag...
Det var en studie jag läste för många år sen. Hittade den inte nu men Robert Collin på Aftonbladet refererade samma sak 2009Intressant, var läste du det? Den här artikeln säger precis motsatsen, https://www.iqair.com/norway/oslo Nota bene jag säger INTE att du har fel undrar bara vilken din källa är?
Fast han sa ju också att fyrhjulsdrivna bilar hade kortare bromssträcka än tvåhjulsdrivna...Det var en studie jag läste för många år sen. Hittade den inte nu men Robert Collin på Aftonbladet refererade samma sak 2009
Fast han sa ju också att fyrhjulsdrivna bilar hade kortare bromssträcka än tvåhjulsdrivna...
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|