Nu rasar börsen..ska man sälja sina fonder nu??

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
*DanTheMan* skrev:
2168558 Stockholmsbörsen går ner bra mycket mer än övriga börser,undrar hur det kommer sig ? Undrar om det inte e feta köplägen i både Boliden o Lundin mining.Dom har ju tappat 30-40% på en vecka.

Jag tror det är mycket man skulle handlat upp sig på om man hade haft pengar över nu. Dessvärre så har jag inte det utan väntar glatt på att det vänder uppåt igen och jag hamnar på plus igen.

Mr A

Sweeet
Gick med
20 Mar 2004
Hoj
KTM 540 SMR -06
*DanTheMan* skrev:
2168558 både Boliden o Lundin mining.Dom har ju tappat 30-40% på en vecka.

Märkte det när jag kollade depån för börs SM, ramlade ner till 5000 plats ungefär :3freak innan låg jag bra enligt mig...

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
rött var ordet, -4% på börsen var inte lite.

"Det vi har upplevt är att det inte är privatpersoner som har paniksålt. Det är främst hedgefonder och institutioner som har gått ur", sade en mäklare på en storbank till Nyhetsbyrån Direkt.

Ericsson backade med hela 5,3 procent, eller 1:30 kronor, till 23:40 kronor. Mäklare pekade på att Ericssons vd Carl-Henric Svanberg varit i London och träffat investerare under tisdagen och att de Londonbaserade investmentbankerna sålt ut aktien."

Last edited:

Hinkas

Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Får väl se hur det går idag då. Tror ni det fortsätter ner ett par dagar till och sedan får ny kraft?
Man skulle verkligen haft en del fickpengar nu, då hade jag handlat på mig bra mycket i Lappland Goldminers. Var ett tag sedan jag kollade men det verkar som dom har gått ner ca 50:- från 170:- till ungefär 120:- på någon dag. Vill ju inte sälja av fonder heller för att få lite pengar att köpa på sig aktier, visst. Aktierna kan ju skutta upp bra mycket snabbare än fonderna, men helst hade jag haft "nya" pengar till att ta risken.

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
duckie skrev:
2168606
ähm... -4,1 nu och 130 miljarder pengar borta

Jag har alltid undrat vart dom pengarna tar vägen? Nån som vet?
För det måste ju vara som energi, inget kan "försvinna" utan borde ju omvandlas.
Edit: Ni som har sett Anders & Måns vet vad jag talar om.

ZwaniZ

Ät Ostbågar
Gick med
1 Sep 2005
Hoj
z1000 -03, Suzuki k50
Sålde!! var inte tillräckligt kall. Har väl för mycket att förlora. Men det stiger väl nån gång. :rolleyes:

Dr.Bike

Guest
Proffsen köper när börsen rasar.

Var kall, och behåll, om du har råd att dyka vill säga, återhämtning kommer alltid, även om det dröjer.
Den gyllene regeln är att aldrig rikera mer kapital än man har råd att förlora.

ZwaniZ

Ät Ostbågar
Gick med
1 Sep 2005
Hoj
z1000 -03, Suzuki k50
Dr.Bike skrev:
2172795 Proffsen köper när börsen rasar.

Var kall, och behåll, om du har råd att dyka vill säga, återhämtning kommer alltid, även om det dröjer.
Den gyllene regeln är att aldrig rikera mer kapital än man har råd att förlora.
om det dyker mer kanske köpa upp igen då? mina investeringar handlar bara om 20k ungefär

Hinkas

Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Vad tror ni, hur kommer det sluta idag? Dom första minutrarna har ju sett bra ut, 1% upp redan nästan. Hoppas det verkligen sticker iväg nu så man slipper se alla röda siffror överallt när man kollar portföljen....

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Nu börjar det mag-onda, sömnsvårigheterna mm.
Fy fan vad det här känns Mars 2000. :eek:

Men snart vänder det och jag beställer Bentley i augusti och köper 400m2 vid vattnet. :banana

Hinkas

Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Markus skrev:
2173193 Nu börjar det mag-onda, sömnsvårigheterna mm.

Men snart vänder det och jag beställer Bentley i augusti och köper 400m2 vid vattnet. :banana

Det lät inte alldeles dumt det!
Jag kanske susar förbi med min ferrari F430 då så får du bjuda på cigarr och drink :tummenupp

I wish....

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
Blårykande crossmoppe
Markus skrev:
2173193 Nu börjar det mag-onda, sömnsvårigheterna mm.

Jo fast skillnaden nu är väl att företagen har mer substans jmf it företagen 2000

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Blip skrev:
2173202 Jo fast skillnaden nu är väl att företagen har mer substans jmf it företagen 2000

Ja, det är en viktig skillnad men det behöver inte ha särskilt stor inverkan på kursutvecklingen kortsiktigt. Men som sagt, dels var det it-bolagen som aldrig genererat en krona som kraschade men sedan hade Ericsson, Nokia och andra blivit ordentligt uppspekulerade samtidigt som i alla fall Ericsson hade ett köttberg av onödig personal.

Jag tror på rally nästa vecka, det bara måste hända. Mitt liv saknar värde snart. :gråta

burner

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Hoj
Letar GSXR 1000/750
Många inlägg tyder på en avsaknad av erfarenhet när det gäller aktiehandel.

Att köpa aktier ger ingen garanti på en positiv utveckling, många gnäller bara för att börsen kanske gått ned några procent.

Att en postitiv utveckling sker i oändlig framtid är fel att tro.

Börsen har gått upp ca 100% på ENDAST 3 år, alltså även om det skulle rasa 20% så skulle uppgången vara enorm fördelat på de 3 senaste åren.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
burner skrev:
2173478 Att köpa aktier ger ingen garanti på en positiv utveckling, många gnäller bara för att börsen kanske gått ned några procent.

Många har också en enorm riskprofil, några procent är det inte i mitt och många andras fall. En snabb överslagsräkning säger mig att mina papper minskat med 20-25% senaste tiden, det är inget litet tapp.

Och det, det är så jävla o-kul om man ska sälja. :mattias

burner

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Hoj
Letar GSXR 1000/750
Markus skrev:
2173511En snabb överslagsräkning säger mig att mina papper minskat med 20-25% senaste tiden, det är inget litet tapp.

20-25% är en hel del, men du visste kände säkert till riskerna då du investerade.
Efter en börsuppgång på 100% på 3 år så är chansen mycket större att en nedgång är att vänta kontra en uppgång.

För tillfället har jag inga värdepapper alls så jag hoppas på en nedgång på 20-25% under sommaren :näsblod , då köper jag (men en nedgång på 20-25% på börsen kommer troligen inte hända)

Nyheter
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum