Nu rasar börsen..ska man sälja sina fonder nu??

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Blip skrev:
2173202 Jo fast skillnaden nu är väl att företagen har mer substans jmf it företagen 2000

Om det vore så enkelt, USA kan ganska lätt ge stockholmsbörsen hicka

"Boomen" på den amerikanska husmarknaden är över, men inget tyder på att huspriserna kommer att falla på nationell nivå.

Det sade förre Fedchefen Alan Greenspan i ett anförande inför USA:s Bond Market Association på torsdagskvällen, enlgit Bloomberg News.

Det finns "inga bevis på att huspriserna kommer att kollapsa", konstaterade han.

ah17

Bannad
Gick med
21 May 2005
Hoj
trampcykel
Ja urskiljningslös slakt. Trodde man skulle ha nytta av lärdomen att inte ligga i riskfyllda IT-papper och dylikt inför ett fall men nu faller visst även det stabila rejält. På fem dagar har jag tappar lika mycket i absoluta tal som jag gjorde under hela sega föregående kraschen.

-13% på månaden.
+17% sedan årskiftet.
+76% sedan ett år.

ah17

Bannad
Gick med
21 May 2005
Hoj
trampcykel
Victor skrev:
2170433 Jag har alltid undrat vart dom pengarna tar vägen? Nån som vet?
För det måste ju vara som energi, inget kan "försvinna" utan borde ju omvandlas.
Edit: Ni som har sett Anders & Måns vet vad jag talar om.

Nej inte som energi.

Låt säga att jag köper en (1 st) Ericsson för 1kr och detta är den enda affären som görs i ericsson under den dagen. Ja då har många miljarder blåst bort.

Kontentan: Det är alltid den senaste avlutskursen (oavsett volym) som sätter värderingen för alla andras innehav.

Det är så här pengar kommer och går.

Om alla säljare helt plötsligt försvann upp 20% i orderdjupen och så skulle man med småpengar höja index igen. Är du med?

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
*DanTheMan* skrev:
Feta vändningar ikväll Fronteer var -10% vid öppning,,nu +15%
Mega Uranium -23%!!!!!!!!!! för 2 timmar sen,,nu +16% helt jävla sjukt.

Du handlade väl för 2 timmar sen :tummenupp

verkar inte bra när det pendlar så :gnissla

ah17

Bannad
Gick med
21 May 2005
Hoj
trampcykel
Någon som minns kvällen då Greenspan sänkte ränta med 50 punkter och Nasdaq steg drygt 13% samma kväll? Det var tider det. Då trodde man att det hade vänt. Ack vad man bedrog sig.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Och just som man hittat ett sätt att inte bara förargas av islamister utan istället profitera på dem så börjar de rätta in sig i leden:

http://www.privataaffarer.se/newsText.asp?src=pa&a=14352

:mad: :mad:

Säg åt det där FN att de har inget där att göra, att de snart ska bomba allt och alla och att de har minerat oljefälten så att mina jävla oljefonder går upp igen. :4skrika

Snowman89

Guest
det jag har hört är att amerikanska börsen sjunker, det blir panik i sverige så alla säljer och då går svenska börsen ner

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Riskerna, som tidigare inte har tagits på fullt allvar, ger överdriven försiktighet. Omsvängningen kan bli kännbar för alltifrån spekulanter till pensionssparare, skriver Johan Schück.

ett rimligt tips är att ingen centralbank, varken i USA eller någon annanstans, är villig att släppa fram en snabbt stigande inflation. Hellre låter man ekonomin gå in i en tillfällig svacka, även om den skulle övergå i recession.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=678&a=546400&previousRenderType=6

"Investerare lämnar metaller för att satsa på mer kvalitativa tillgångar som amerikanska stadsobligationer. Räntan är en viktig fråga för prissättningen av metaller", säger John Bergtheil, metallstrateg på JP Morgan, till Bloomberg News.

En annan orsak till fallet kan vara att investerarna vill säkra sina vinster.

"Precis som förra fredagen känns det som att det är vinsthemtagningar som ligger bakom fallet. Marknaden är väldigt volatil och handlarna vill inte, och kanske inte heller får, vara kvar i sina positioner över helgen", säger Johan Wimmergren på Svenska Metallbörsen.

DN

De som placerar på börsen har fått spelet :lol . Det är enda förklaringen till att kurserna slagit så kraftigt den senaste tiden.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=678&a=546573

Last edited:

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Börsslakt i Indien

Aktiehandeln i Indien stoppades på måndagen sedan ledande börsindexet fallit med 10,2 procent, och därmed överskridit den tillåtna gränsen för hur mycket index får stiga eller falla under en dag. När handeln öppnades igen efter en timme var nedgången 5,8 procent.

eh, :va

Det stora raset kommer hösten 2007

http://di.se/Avdelningar/Artikel.aspx?stat=0&ArticleID=2006/05/22/188401

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jag funderar på att kliva ur alla nu, det är nu jag kan rädda det som räddas kan - snart börjar jag tappa.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Markus skrev:
2181215 Jag funderar på att kliva ur alla nu, det är nu jag kan rädda det som räddas kan - snart börjar jag tappa.

Fy fan. Du skulle varit lite mer vaken.
Jag kan inget om sånt här, men såg att det började plana ut efter en lång tids uppgång.. Så jag krängde av allt.. Det var fan i sista sekunden. Magkänsla....

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Starstriker skrev:
2181272 Fy fan. Du skulle varit lite mer vaken.
Jag kan inget om sånt här, men såg att det började plana ut efter en lång tids uppgång.. Så jag krängde av allt.. Det var fan i sista sekunden. Magkänsla....

:lol
Salt i såren, det är kul.

Fan, jag saknar din blid här förresten, var är den?

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Markus skrev:
2181281 :lol
Salt i såren, det är kul.

Fan, jag saknar din blid här förresten, var är den?

Jodå. Den ligger där. Kolla "ödmjuk samuraj" :hihi

Ang dina papper. Går du back eller är vinsten som är utraderad?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Starstriker skrev:
2181298 Jodå. Den ligger där. Kolla "ödmjuk samuraj" :hihi

Ang dina papper. Går du back eller är vinsten som är utraderad?

Back är jag inte än, men det vore ju roligare om man sålt för två veckor sedan.
:brynad

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Markus skrev:
2181310 Back är jag inte än, men det vore ju roligare om man sålt för två veckor sedan.
:brynad

Tja. Långsiktigt så kommer det säkert tuffa på igen.. Men behöver du pengarna till sin sommarsemester så är det hög tid att plocka ut dom nu.....

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Mina nerver sprack i morse, rädda det som räddas kan!!...sålt det mesta av mina aktiefonder...fan vad jag hatar när marknaden beter sig såhär!! :mad:

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår