Mavve
Ur-medlem sen 2002.
En riktig man betalar för sin kvinna!
Do it The Balkan Way!!!
Måste vara underbart att veta att man köpt "sin kvinna"!
Do it The Balkan Way!!!
Do it The Balkan Way!!!
Måste vara underbart att veta att man köpt "sin kvinna"!
Japp, allt (läs: alla) har ett pris
Lyckligtvis är detta pris ofta väldigt lågt (läs: en long island icetea och en taxi).
Dåså, då slipper ni trasslet med att byta bank..
Japp, allt (läs: alla) har ett pris
Däremot är bristen på insikt om hur pass viktigt det blir efter ett tag en stor källa till separationer
HUR man väljer att göra är en sak, det viktiga som jag ser det är att man faktsikt pratar igenom det och GÖR något. Samt att man är överens om det.
Har ett par i kretsen som varit ihop sen lågstadiet ungefär. Hon ärvde en hel del pengar tidigare, men pluggar. Han hade ingenting från start, men tjänar hyfsat nu. Relationen knakar och han slingrar sig från att signa ett samboavtal? Tilläggas ska att hon i praktiken cashade för lägenheten. Vad göra?
Att vi (jag och min fröken) valt att ha gemensam kassa är för att det blir för administrativt annars. Vad ska delas? Om jag köper TV/stereo för 25 lax, är hälften hennes om vi splittar då? Krasst, nej den är ju min. Men om hon för samma pengar köpt mat som vi båda konsumerat? Har vi betalat lika mkt då?
Ska man hålla reda på vem som betalar kapitalvaror så måste man bokföra vem som handlar mat, tankar bilen och betalar på krogen också. Ohållbart säger jag.
Jag och tjejen lägger 5000kr var = 10.000kr i månaden till ett konto och det ska täcka hyra, mat, hushållsartiklar osv.
Sen brukar det bli lite pengar över varje månad, så i somras var det uppe i 23.000kr efter vi betalat allt den månaden, så vi köpte ny soffa och lite annan skit. Nu för någon månad sen var den uppe i 8000kr efter att allt var betalt så dom pengarna gick till servicen på bilen.
På så vis betalar vi lika mycket, sen vad hon eller jag gör för våra andra pengar spelar ingen roll...
Joo, men när brewden svettas för att få CSN att gå runt känns det oerhört sniket att sitta bredvid och flukta på -11rna för 100+ lakan....
Du skrev att hon bara har studiebidrag,
varför lånar hon inte CSN om hon nu har det så kärvt?
my bad, csn och lån, men det är ändå ganska svettigt.
Joo, men när brewden svettas för att få CSN att gå runt känns det oerhört sniket att sitta bredvid och flukta på -11rna för 100+ lakan....
Jag och tjejen lägger 5000kr var = 10.000kr i månaden till ett konto och det ska täcka hyra, mat, hushållsartiklar osv.
Sen brukar det bli lite pengar över varje månad, så i somras var det uppe i 23.000kr efter vi betalat allt den månaden, så vi köpte ny soffa och lite annan skit. Nu för någon månad sen var den uppe i 8000kr efter att allt var betalt så dom pengarna gick till servicen på bilen.
På så vis betalar vi lika mycket, sen vad hon eller jag gör för våra andra pengar spelar ingen roll...
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |