Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
S1000RR: Grymt lättkörd hoj, man känner sej hemma direkt. Svarar grymt bra, finfin gasrespons men vad hände med bakhjulsåkat? Vart tog det vägen? Vart tog det feta vridet vägen? Var är alla NM?

Kanonfin hoj! Tack K-man för guidad tur :tummenupp
 

Hell_ON_Damn_A

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2010
Ort
Norrahammar
Hoj
00, Honda, 929
Rettan gick 100mil första veckan jag ägde den... ;) Ja "vårat" gäng planerar ev en jätteresa med nästa år nämligen IRONBUTT! Vore kul om man klarade det på en R hoj. Felet är väl att man behöver 2 veckors semester efter en sån "semesterresa" =)

Vi kör alla R-hojar som funderar på trippen. Sverige-Polen-Tjeckien-Österike-Ungern-Italien och sedan tåg hem. Borde ju bli bra :yoparty
Men du har ju alldeles rätt gällande vilotiden efter en sådan tur. IRONBUTT låter intressant, hur många är ni som funderar på att glida iväg på denna tur? lite över 160 mil borde man ju ganska ledigt grejja inom 24 timmar.
/me
 
Last edited:

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Vi kör alla R-hojar som funderar på trippen. Sverige-Polen-Tjeckien-Österike-Ungern-Italien och sedan tåg hem. Borde ju bli bra :yoparty
Men du har ju alldeles rätt gällande vilotiden efter en sådan tur. IRONBUTT låter intressant, hur många är ni som funderar på att glida iväg på denna tur? lite över 160 mil borde man ju ganska ledigt grejja inom 24 timmar.
/me

ja 16timmar och 20min säger google att det ska ta. Dock får man inte köra utanför hastighetsbegränsningarna utom i tyskland då där det är fri fart. Vi hade planerat jkpg maribor-slovenien sen vila en dag eller två och så tar vi stelvio nurburgring hem typ. Exakt väg är inte klar men nått åt det hållet blire.. mao inget tåg...
 

joanz

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2010
Ort
Jönköping
Hoj
Suzuki Gsx-r 750 -98
Mina är alldeles nylackade så de är ganska lätta att hålla rena (inga ojämnheter) Jag börjar med avfettning och det som inte ger sig där, typ tjärklumpar, tar jag med Bräkleen. Jag har hört att lampolja ska vara en bra och billig avfettning (som eg är en tunn olja) men jag har inte testat själv. Sist drar jag över med vaxschampo igen för att skydda lite efter Bräkleenen.
Depåstöd fram o bak är guld värt när man tvättar. Inför wheeliebilderna tvättade jag hojen extra noga eftersom vi skulle ut o fota.

Jag kör med Maxima Chain Guard. Köpte den på nu nedlagda cross & endurokompaniet för flera år sen. Jag sprayar ofta! Efter varannan - var tredje tur och direkt efter turen då kedjan är varm. Då tränger smörjan in och stselnar så skvätter det inte så mkt nästa gång.
Snåla inte med kedjespray! Det gör enorm skillnad för livslängden. Drivpaketet på min K5'a höll ca 3300 mil och var inte tok-slut när jag bytte. Det är rätt långt på en 180-hästarshoj.

Det fanns Castrol Chain Wax förut men jag tror att den är indragen nu då den inte smorde så bra och flera fick kedjebrott. En kompis som är riktigt rädd om sin hoj råkade ut för det och motorblocket slogs sönder :(
Tack för bra svar!
Bräkleen ska jag testa, kör med vanlig avfettning nu och vaxschampoo efter...men det är nog depåstöd jag skulle behöva mest för att komma åt ordentligt när jag tvättar hjulen!

3300 mil är imponerande bra, ska byta drivpaket till våren tänkte jag, och man vill ju smörja kedjan ordentligt från början. Det där med din polares hoj lät ju inte alls kul... :(

TheKid: Jag är kanske intresserad, lite beroende på pris..vad kommer du ta för en plats?
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Ska bli intressant att se vad Nordea tycker om detta, svar ges på fredag :) Gäller inte bägge, även om vissa tycker man ska ha 2 hojar..
 

Bifogat

  • bmw.jpg
    bmw.jpg
    65.4 KB · Visningar: 52
  • kawa'.jpg
    kawa'.jpg
    23.3 KB · Visningar: 51

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Jag tror att försäkringspremien kan göra stor skillnad för hojvalet även om nypriset skiljer sig en del. Väl värt att kolla! En S1000RR kan landa på oerhört låga 7000 kr hel/helår för dig som bor utanför stan. BMW-märkesförsäkring... hoppas att det håller i sig.

Finns Swedies BMW kvar till salu?
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Jag tror att försäkringspremien kan göra stor skillnad för hojvalet även om nypriset skiljer sig en del. Väl värt att kolla! En S1000RR kan landa på oerhört låga 7000 kr hel/helår för dig som bor utanför stan. BMW-märkesförsäkring... hoppas att det håller i sig.

Finns Swedies BMW kvar till salu?

Nope, tror han fick sålt den. Han kör ju RSV4 Factory numera. Sjukt låg premie, dem har väl (borsett från att det sålde in hojen bra) all elektronik att tacka för få (?) olyckor.
 

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Nope, tror han fick sålt den. Han kör ju RSV4 Factory numera. Sjukt låg premie, dem har väl (borsett från att det sålde in hojen bra) all elektronik att tacka för få (?) olyckor.

Får jag göra en gissning så tror jag att den låga premien kommer försvinna när ett par år gått och många hojar blitt kraschade.

Men det är bara en gissning.
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Ja det är nog så att ABS och TC förhindrar ett stort antal olyckor på just S1000RR och premien kan hållas nere. Hoppas att det håller i sig och att övriga tillverkare tar efter
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
billigare försäkringar åt folket... funderar ju på och uppgradera mig i årsmodell till nästa säsong så lär väl få en uppgradering på premien med. :D

Lätt hyperaktiv för tilfället, dragit i mig en Rockstar 500ml eneridryck på jobbet. :yoparty
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Nja tittar hej vilt runt efter olika modeller. Är sugen på en fighter möjligen. Men annars nyare gsx-r 1000 2000-talare eller yngre... Kikat på Aprilia Tuono 100 factory med, finns en snubbe som hänger här i JKPG forumet som har en (harverst/er tror jag han kallar sig). Dom är nice men de är lite hur finanserna ser ut till nästa säsong. Lite prisskillnad mellan en sån och en bättre beg GSXR 1000 av 2000-tals modell. Är även sugen på en muskel cykel ala GSX 1400 eller XJR 1300. Så vem vet vart man landar. :D
 

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
R1a 2005a 10k om året helförsäkrad.......... =) Åk inte bmw bara för försäkringens skull.......
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
R1a 2005a 10k om året helförsäkrad.......... =) Åk inte bmw bara för försäkringens skull.......
Det som talar för BMW:n; grymt lättkörd, kände mej hemma direkt på den! Inte dålig på något (den lilla turen jag körde) mkt elektronik, ända nackdelen var att man måste (?) ha den i slick läget för wheelies mm.
Det som mest talar emot den, ca 50.000 kr mer.. Det är jävligt mkt pengar för mej.
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
GPS'en var inte påslagen mellan hemmet och Nybergs Motor, därav hoppet. Den gamla positionen vid hemmet fanns kvar och dök upp på kartbilden.
 
Last edited:

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Usch vilken tråkig förklaring. Hade varit mycket roligare med en hemlig underjordisk super raka :D
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top