Two stroke man
Gudomlig sporthojare
Små cylindrar tål högre kompression innan knack
Det tror jag boost och Brink har bättre koll på.
Till Brinks graf kan man väl tillägga att små cylindrar tål ju högre komp än större.
Jag skulle köra utan kompsänkning och lita på att jag hör knacket innan nåt hinner gå sönder. Och går det sönder finns det ju fler CB250.
Ska jag tolka detta diagram att man kan ladda 10 psi vilket väl är runt 0.7 bar med turbo utan intercooler.
Okej, då är jag med. Målsättningen med detta bygge är att hamna nånstans runt 55 hk, frågan är då om jag måste sänka kompen?
Det tror jag boost och Brink har bättre koll på.
Till Brinks graf kan man väl tillägga att små cylindrar tål ju högre komp än större.
Jag skulle köra utan kompsänkning och lita på att jag hör knacket innan nåt hinner gå sönder. Och går det sönder finns det ju fler CB250.