bosse-l
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 3 Aug 2016
- Ort
- Överkalix
- Hoj
- Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Okej, vi får väl se om jag får köpt den där BSA:n nån gång, är 27 år sen jag såg den sist.
Vad tror ni om skarven på avgasröret? Tänker att det vore smidigt att dela avgassystemet efter turbon utan att behöva lossa flänsen. Är det lika bra att satsa på V-band eller ska man bara ha rör med muff som skarv ut från turbon? Tänkte att om man skarvar med en vanlig skarv så är det enklare att göra flänsen till turbon i svart med ett vanligt svart 2" rör ut och sen bara fortsätta ut med det rostfria röret bakåt till dämparen.
Tror det finns flänsar som passar min turbo på eBay som det verkar men då är dom nån månad bort så jag är ändå inne på nån egen fläns.
Vad tror ni om skarven på avgasröret? Tänker att det vore smidigt att dela avgassystemet efter turbon utan att behöva lossa flänsen. Är det lika bra att satsa på V-band eller ska man bara ha rör med muff som skarv ut från turbon? Tänkte att om man skarvar med en vanlig skarv så är det enklare att göra flänsen till turbon i svart med ett vanligt svart 2" rör ut och sen bara fortsätta ut med det rostfria röret bakåt till dämparen.
Tror det finns flänsar som passar min turbo på eBay som det verkar men då är dom nån månad bort så jag är ändå inne på nån egen fläns.