bosse-l
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 3 Aug 2016
- Hoj
- Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Det svåra med pipor som jag förstår det är att de sällan är raka eller har centrerat lopp, det som gäller är att få gängan och stödkanten centrerad ch i linje med loppets sista bit. Om man ligger under en hundring i slag på 4 cm längd invändigt i pipan så ska man ju ligga på max en tiondel på 40 cm, en normal dämpare bygger ju kanske runt 10 cm framåt och en riktikg lång max 20 cm framåt och på 20 cm skulle man ju då ha ett fel på fem hundringar v7lket bör räcka för de flesta vanliga jaktgevär.
Ska kolla hur stort hålet i dämparen är på 308:an för att gå en hint om hur fel den kan sitta, sen är det ju kul att försöka göra detta så exakt som möjligt. År kolla imorgon, ska gå och sova nu för i natt vid två fick jag en räv dock med 22 Hornet inte 222:an. Inte skabbräven men den lär ju komma så småningom den med.
Ska kolla hur stort hålet i dämparen är på 308:an för att gå en hint om hur fel den kan sitta, sen är det ju kul att försöka göra detta så exakt som möjligt. År kolla imorgon, ska gå och sova nu för i natt vid två fick jag en räv dock med 22 Hornet inte 222:an. Inte skabbräven men den lär ju komma så småningom den med.