Förare har ALLTID en skyldighet att försöka undvika olyckor.
på Stockholmen.
Du glömde tillägga att det även gäller ryttaren då den anses som en förare när den är ute med hästen!
Förare har ALLTID en skyldighet att försöka undvika olyckor.
på Stockholmen.
Och när är det fritt fram att köra över småungar?
Förstår inte varför man ska visa överdriven hänsyn som motorcyklist och tassa som en katt runt het gröt förbi en häst? Klarar inte en häst av att man håller jämn gas förbi den är den antingen ute på för stor väg, eller så har den inte i trafiken att göra.
Den gången jag hästägarna visar mig hänsyn, så jag slipper kryssa mellan hästskiten på cykelbanan, då kan jag slå av lite på gasen.
...oftast är det så att ryttarna är tvingade att vistas lite i trafiken för att komma ut till sina leder, det är nog få av dem som tar ut dyrgripen i trafiken för att det är hEftigt.
Och det är nervöst lagda djur, så är det bara.
Är det svårt att visa lite hänsyn, njä, inte direkt.
Detsamma gäller väl de som kör cross t.ex. Jag menar, vem vill egentligen lasta upp crossen på släp och köra iväg till banan när man lika gärna kunde kört direkt dit på crossen? Samma scenario i princip, det ena är ok, men det andra inte.
Detsamma gäller väl de som kör cross t.ex. Jag menar, vem vill egentligen lasta upp crossen på släp och köra iväg till banan när man lika gärna kunde kört direkt dit på crossen? Samma scenario i princip, det ena är ok, men det andra inte.
Skillnaden är att en cross inte får gashäng av att tanten i huset du kör förbi skakar mattorna, sticker iväg okontrollerat kors och tvärs över vägen och avslutar med att lägga en femkilos skit på cykelbanan.
Förstår du inte det, skall du nog inte köra hojHästen kan skena iväg, skada människor, ryttare mm mm..ÖVERDRIVEN hänsyn SKALL visas, kör du som en idiot förbi barn oxå som inte visar dig hänsyn?
Lust att länka till den aktuella paragrafen?
de räcker med att läsa körskoleboken...
jag fattar inte att ni orkar diskutera detta med pulkaskurken när hon TACKAR er som tar de lugnt. orka jiddra jävla sandlåda här för fan.
...är det inte det SH är till för regniga dagar när man inte får köra knarr? Problemet är att det är mycket sådant i det här landet, så det blir mer tjöt än verkstad. :fail
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|