Penguin goes racing!

Simba

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -Såld
Spännande läsning!

Heja Penguin!

Det är underbar läsning, man längtar till nästa gång du rejsat och att få läsa mer! Det verkar ju gå riktigt bra för dig! Min gissning är att din skara av fans inkl mig själv ökar stadigt. Fortsätt och som någon tidigare nämde, det ser ut att vara läge för dig att skaffa en kvickare hoj till nästa säsong, det är du värd!

GO Penguin GO! :banana

tobbe

Varför blir det höst?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Diverse...
Penguin skrev:
Rosinante är av årgång 2000, och i princip helt original. Racedäck och andra fjädrar i gaffeln är väl det enda. När vi pratade hästkrafter i lördags så trodde DQ själv att det är ca 95 hk på bakhjulet på kawan, medan Yamman har ca 125 hk på slangen.

Åhå! Så pass stor skillnad alltså, det gör ju din prestation ännu bättre :tummenupp . Orginal har väl nya R6'an ca 115 hk på slangen så det betyder att Don har mixtrat lite med den.. Vet du vad han har gjort? Om man ska hänga med i toppen på Rookie600 verkar det som man inte bara måste vara duktig på att köra utan även på att trimma... det kan bli dyrt med andra ord (om man inte är en jäkligt duktig mekaniker själv :rolleyes: ).

Tja, hur som helst verkar det ju som man kan ha hur kul som helst utan att behöva lägga allt för mycket pengar i alla fall :), förutsatt att man inte måste slåss i toppen och förutsatt att man inte klotar alltför mycket :rolleyes:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
DOnkey Kongs hoj har gått i diverse SS&00 mästerskap, Veidec bla., men det är inte DonQ som trimmat den. Det varierar väldigt mycket i material i Rookieklasserna, speciellt i 600 finns allt från standardhojar till ex-SS600 hojar. Materialet är inte så avgörande, om man inte kör en sur gammal Kawasaki ZX6 vill säga.
Man behöver inte alls ha det värsta för att köra fort, se på tiderna de presterar i STD600 bara. Köp en billig Rookiehoj och testa. Sikta inte in dig på värsta materialet direkt.

tobbe

Varför blir det höst?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Diverse...
Goodstuff skrev:
DOnkey Kongs hoj har gått i diverse SS&00 mästerskap, Veidec bla., men det är inte DonQ som trimmat den. Det varierar väldigt mycket i material i Rookieklasserna, speciellt i 600 finns allt från standardhojar till ex-SS600 hojar. Materialet är inte så avgörande, om man inte kör en sur gammal Kawasaki ZX6 vill säga.
Man behöver inte alls ha det värsta för att köra fort, se på tiderna de presterar i STD600 bara. Köp en billig Rookiehoj och testa. Sikta inte in dig på värsta materialet direkt.

Det är sant, STD600 förarna är ju jäkligt snabba, fastän de kör otrimmat! Finns det nått man får ändra på i en STD600 hoj?

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Andra kåpor och olika drev är väl i princip det man får ändra. Bryter du ett kopplingshandtag måste det ersätta med orginal. Är det

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Fick två kalasfina bilder av jP! :yoparty

Bifogat

• sofinal-8752.jpg
    sofinal-8752.jpg
    102.8 KB · Visningar: 80
  • sofinal-9299.jpg
    sofinal-9299.jpg
    96.1 KB · Visningar: 83

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Se där ja, nu hittade jag den här tråden till sist. Kul rapporter Björn och stort grattis till framgångarna. Men:
"Ett av varven kom jag på tok för fort in i vänstern i esset och tryckte ner hojen för allt jag var värd, fast bestämd att minimera luckan. Fotpinnen måste ha lämnat en snygg reva i asfalten när hela hojen började kasa...då trodde jag för ett kort ögonblick att det var kört!"

Du får ta det lite lugnt med min gamla springare! ;) Att du dessutom slog mitt varvrekord var illa. Tur att jag lyckades köra lite fortare på yamman ;)

Schyssta bilder och duktiga nedlägg! :tummenupp

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
tobbe skrev:
Åhå! Så pass stor skillnad alltså, det gör ju din prestation ännu bättre :tummenupp . Orginal har väl nya R6'an ca 115 hk på slangen så det betyder att Don har mixtrat lite med den.. Vet du vad han har gjort?

Orginal har R6an ungefär 100 hästar på slangen så min hoj är ganska rejält vässad. Det både känns och hörs ;) Går ganska jämt med R1or från 98-99. Björn ska nog testa den på Kinnekulle om en vecka så får vi se vad han tycker! :)

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
WestW skrev:
Ta det lungt med hojbyte.
Lätt att man skaffar sig något dyrt så man inte har råd att köra i stället.
Det är väl bara att köra nån säsong med denna hoj och vurpa och ha sig och sen byta upp dig till nått värre.

Visst är det så. För en sådär 25-30.000 spänn får han gärna köra en säsong till med Rosinante! ;)

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Jag hoppas, och tror, att Penguin köper Donkey Kongs Yamaha så attd et blir ordning i det garaget också!

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...