Penguin goes racing!

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Depåpersonalen mekaniserar en stund för att sedan dricka kaffe resten av eftermiddagen. Anneli halkade in på ett bananskal och fick agera stand-in för Håkan som brutit foten. Körde båda kvalen och lyckades tyvärr inte kvala in, fast hon verkade lika glad för det!? :va

Bifogat

• Mek 1.JPG
    Mek 1.JPG
    115.3 KB · Visningar: 51
  • Mek 2.JPG
    Mek 2.JPG
    112.7 KB · Visningar: 55
  • Torrgas.JPG
    Torrgas.JPG
    134.8 KB · Visningar: 85
  • bananskal.JPG
    bananskal.JPG
    104.2 KB · Visningar: 45

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Kamikaze kid skrev:
App app app... :ajjabajja

Inte slå gratispersonal!
I så fall ska jag ha betalt! :7peta

Äsch, det var ju i stundens hetta som jag tappade humöret bara. Du vet ju att jag egentligen bara vill krama på dig.

Nedan frågar Peter (Fireblade) Gurra och Patrik om de tycker att hans nya jeans gör hans stjärt rättvisa. Gurra ser iaf ut att instämma...

Bifogat

• stjärtgossar.JPG
    stjärtgossar.JPG
    131.7 KB · Visningar: 75

jesper

#72 Rookie 600
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
660+r6
måste bara säga att det är otroligt underhållande att läsa om race-andet, kul med kommentarer från både bakom och framför kulisserna :tummenupp

att få stövlar och hjälm indränkta av vätska som spolas ut från toaletten är väl ingen höjdarstart dock, men ack så roligt :rofl

ser fram emot nästa race-rapport!

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Lite bilder från kvalet och själva racet:

Bifogat

• Anneli bromsar.JPG
    Anneli bromsar.JPG
    103.1 KB · Visningar: 43
  • broms.JPG
    broms.JPG
    108.7 KB · Visningar: 53
  • race1.JPG
    race1.JPG
    85.2 KB · Visningar: 52
  • race 2.JPG
    race 2.JPG
    99.8 KB · Visningar: 47
  • starten.JPG
    starten.JPG
    129.9 KB · Visningar: 60
  • trött.JPG
    trött.JPG
    100.7 KB · Visningar: 67

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Penguin skrev:
Äsch, det var ju i stundens hetta som jag tappade humöret bara. Du vet ju att jag egentligen bara vill krama på dig.

Nedan frågar Peter (Fireblade) Gurra och Patrik om de tycker att hans nya jeans gör hans stjärt rättvisa. Gurra ser iaf ut att instämma...

Du såg inte så farlig ut... :hihi
Vi kan kramas nästa gång du bromsar för tidigt!

Hörru...Inte smygfota när vi Qruisar runt och kollar in grabbarna...
Detta exemplar har jag dessutom sett berusad och nästan naken... :tummenupp

fireblade

Mitt tjänstefordon är större än ditt...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR954RR -02, Qingqi 125cc scooter -06
Hahahaha... vad skall man säga? Fångad i ett svagt ögonblick...

Fröken kameraskygg (Anneli) som tog bilden va?

fireblade

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kamikaze kid skrev:
Du såg inte så farlig ut... :hihi
Vi kan kramas nästa gång du bromsar för tidigt!

Hörru...Inte smygfota när vi Qruisar runt och kollar in grabbarna...
Detta exemplar har jag dessutom sett berusad och nästan naken... :tummenupp

Hmmm...mig???

Du råkar förresten inte ha några bilder att dela med dig av från Gotland?

fireblade

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
hade hon tagit bilden 0.5 sek tidigare så hade alla förstått min "lite" konstiga pose (stavning?)

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
Underbart att läsa om dina framsteg och äventyr Pingu! Fortsätt rapportera såhär! (gäller alla som skriver om vad som händer) :tummenupp

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
650Xmoto och ZX9R
AA ut o rejsa mera så vi får läsa dina rapporter!
fortsätter med Go Penguin Go penguin! : )

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Fick hem startbekräftelse och tidschema från Karlskoga igår, så lita på att det kommer fler rapporter efter helgen. :tummenupp

Kunde ingen f*n ana att man skulle köra ett Scandinavian Open-race innan året var slut! :gnissla

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Penguin skrev:
Fick hem startbekräftelse och tidschema från Karlskoga igår, så lita på att det kommer fler rapporter efter helgen. :tummenupp

Kunde ingen f*n ana att man skulle köra ett Scandinavian Open-race innan året var slut! :gnissla

Lajbans...

Rikta styret och ställ på gaffeln lite innan nu bara!!!!
Kommer bli mycket bättre!

Fixar en styrning i Hennings Team till nästa säsong... :tungan
Annars så har jag ju kåpor till min lilla plutt hoj... :tummenupp

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
Härligt Pingvinen!
Jag håller alla tummar jag kan hitta för att det går bra på din "hemmabana" :tummenupp
Kör om några på yttern i depåkurvan för min skull är du snäll :yoparty

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Såja. Nu är första sponsorn uppraggad, och brorsan lovar att ställa upp som proffsfotograf. Let´s race! :yoparty

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
Grattis gratttis till första racet. Härligt att du fortsätter så vi kan få se dig köra. i är nyss hemkomna från bröllopsresan och i Barcelona såg vi bara 2 sporthojar. Men mycket av vespor :(

Grattis även till Anneli som avverkat första racet.

/Liwa1, Nitrous & Leja Preja

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Scandinavian Open, Gelleråsen 4/9, kval 1 och 2.

Anlände till Gälleråsen strax efter niotiden i fredags kväll, och trots att det bara var andra gången det skulle rejsas märktes det att vi hade en viss rutin under bältet nu. All i och urlastning av diverseskrotet vi hade med oss gick i ett litet kick. Mats (Mad Moose) och Marie hade reserverat en plats i depån bredvid dem, åt oss, så vi fick plats mitt i smeten. Både på gott och ont, skulle det visa sig senare...

När allt var på plats minglades det lite i depån. Psykningen inför lördagens kval började omedelbart. Vissa hade ju varit och fusktränat redan på fredagen, medan man själv suttit på jobbet och bara varit disträ.

Lördag förmiddag kändes evighetslång. Första kvalet för R600 var inte förrän vid lunch, och tidsschemat hade blivit ytterligare en halvtimma förskjutet eftersom det var så dimmigt på banan när Superbikeklassen skulle ut först på morgonen. Efter frukost knatade jag iväg till sekretariatet och anmälde mig, samt frågade lite trevande om det var fler än 32 anmälda. Konkurrensen är ju några snäpp högre på en SO-tävlingen än på B-rejset som avverkades förra helgen, och det vore ju surt att att bli utkvalad...

Efter detta besiktigades hojen utan anmärkning. Sen då? Vänta vänta vänta.....äta, dricka, smyga runt i depån och ljuga lite med medtävlarna. Hojen dekaltrimmades och tankades.

Sen var det äntligen dags att rulla ut på första kvalet som var 25 minuter långt. I bakhuvudet hade jag att det ville fasen till att stå på från första början, eftersom jag bara hade två kvalpass på mig att prestera en gångbar tid. Saker och ting kändes dock ganska bra, och Rosinantes drevning passade avgjort bättre på Gåsen än på Sviestad. Tog ett par lugna varv för att få upp tempen i däcken, medan alla fuskare som kört med däcksvärmare på svischade förbi på löpande band. Tog i så gott jag vågade och gick i depå efter 13 varv för att dricka lite och vila någon minut. Sen bar det ut igen, och jag hann med 5 varv innan passet var slut, precis som jag....

Det visade sig att bästa tid blev 1.14.8, vilket jag var fullt nöjd med. Räckte iofs inte långt i resultatlistan, men huvudsaken var att jag hade både soppatorsken och eus bakom mig. :D

Inför kval nr 2 tittade jag på medans de andra mekade med sina hojar. Det är ju att köra som är kul. Till min bestörtning fick jag se tt jag kört sönder mitt nya skinnställ! Höger knäpuck had tagit mer än slut utan att jag märkt det, och jag hade fortsatt med att slipa bort både kardborr och skinn ända in till plastskydden. Inhandlade nya puckar av team Miinin som fick lappa över hålet i skinnet.

Blev tröttare och tröttare under eftermiddagen, och bestämde mig för att krascha en stund i husbilen innan det var dags för action igen. Låg och slumrade och körde flera perfekta varv runt banan i huvudet. Gick igenom varenda kurva och funderade på hur jag skulle kunna förbättra. När jag väl var i grejorna och satt på hojen och inväntade utsläppet hade jag en klar bild av hur jag ville att det perfekta varvet skulle se ut. Körningen stämde dock inte alls lika bra den här gången. Hade ett par vassa varv på G, men några släpp och finurliga frilägen gjorde pannkaka av det hela. Snacka om att man blev nertryckt i skorna när man fick se att man kört 1.16.0 som bäst. :tummenner

Lördagskvällen gick åt till att fundera på vad det varit som gjort att det gick över en sekund långsammare på det andra kvalet. Man släpade sig till duschen och höll på att avlida av köldchock. Varmvattnet var slut....och temperaturskillnaden mellan skinnstället och duschen måste ha varit minst 50°c. När ljudet av motorer dött ut i depån tändes grillarna och vi åt en festmåltid av sällan skådat slag! Tanken var att mingla lite mer i depån senare på kvällen, men det blev tidig läggning istället.... :trött

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...