Du har säkert rätt där. Dock får du ju självklart ett par obligatoriska "gilla" från andra inom SMC.
Får väl tillägga då att jag själv blev medlem i SMC för 10 år sen sådär, men jag gillar inte allt de gör och denhär tråden handlar om att de lobbat för att polisen ska omhänderta motorcyklar vid trafikbrott, vilket är en riktig jävla björntjänst.
Sen deras eviga ryggdunkande om hur duktiga de är och hur alla hade åkt runt på sparkcyklar med satelitövervakning i hjälmen och nummerplåtar överallt är ju ganska tröttsamt.
Att sen hoppa på en moderator bara för att han är moderator är ju sjukt lågt, de är medlemmar som alla andra här och TILL SKILLNAD från SMC's forum får de tycka precis vafan de vill! Och tycker du de skriver någ som är emot sveriges lag eller forumets regler får du väl rapportera inlägget precis som om vem som helst hade skrivit det.
Till sist har vi ju, om än ganska dåligt fungerande, någon typ av demokrati i dethär landet. Myndigheterna kan ännu inte bara hux flux hitta på vadsomhelst.
Jag tycker inte att det är en björntjänst att man ska kunna beslagta fordon vid upprepade grövre trafikbrott.
Jag vill inte ha fyllon och höga narkomaner ute efter vägarna. Inte heller folk utan vare sig körkort eller trafikvett. Och det hänger mest ihop med att jag är en aning intresserad av att överleva.
Att tro att dom skulle beslagta en hoj efter en enstaka överträdelse med 31 km/h är bara dumt. Dels faller det inte in under upprepade trafikbrott. Dels är det inte att betrakta som särskilt grovt. Det är av den anledningen som det bara är böter på det.
Däremot skulle det förhoppningsvis leda till att dom beslagtar fordonet när någon kommer full som en alika för 5:e gången i en kontroll och det tycker jag bara är bra.
Dels är det rätt mycket administrativt arbete i samband med förverkande av en bil så polisen är garanterat inte så sugna på att dra det om det är för småsaker som enstaka fortkörningar. Dels så saknas lagstöd för det då en enstaka fortkörning är en enstaka förseelse vilket är väldigt långt ifrån upprepade trafikbrott.
Det är ju skillnad på brott och förseelse också.
Det är väl möjligen i scenariot att någon kör mer än 30 för fort och får indraget körkort och sedan haffas några gånger körandes utan körkort som det skulle kunna ses som tveksamt då det ju blir grov olovlig körning. Men jag har svårt att se att det skulle vara ett så stort problem. Dom skulle säkerligen inte förverka hojen för det heller utan bara ta den och så skulle du få hämta ut den senare. För det är som sagt en hel del byråkrati för dom besluten och det vill man nog slippa om man inte får mycket mer folk till polisen.
Vad gäller att hoppa på en moderator just för att han är en moderator så är det inte riktigt så jag såg det.
Han gjorde ett enligt mig ytterst olämpligt uttalande genom att kasta skit på en död person (Pissa på hans grav som någon uttryckte det) som avled efter en olycka där mätningar har visat sig att det var halare både än vinterväg och halkbana och han valde att antyda att det skulle vara för att den personen var en klant som körde på däck av backelit.
Det var lågt och borde modereras bort om du frågar mig. Hur hade du sett det om någon fällt ett sådant uttalande här om någon av dina vänner hade dött i en trafikolycka pga yttre omständigheter?
Nu fick West extra hård kritik för det just för att han är moderator och således är den som borde moderera bort sådana uttalanden. Det är inte mer än rätt anser jag.
Jag anser att hans uttalande var ett djävla påhopp och det borde modereras bort och den som fällde kommentaren borde varnas med att om det upprepas så riskerar han banning. Det inser jag ju inte kommer att hända då West är moderator och således i det fallet står lite över reglerna här på forumet. Att tro att han skulle moderera bort sitt eget inlägg och hota sig själv med banning känns lite långsökt.
Och det handlar inte om att jag älskar glidarhojar. Jag förstår själv inte tjusningen med dom. Däremot anser jag att man ska ha lite respekt för dom döda.