Sandfållan
#6 R-600 2014
...för vilka tror du man skapat steg 5/6?
..... Hur ofta erbjuds dessa körningar? I helgen ska smc köra 4 dagars på Åsen och inte en enda dag är ett av passen avsatta för steg 6 folk
...för vilka tror du man skapat steg 5/6?
I jämförelse med att SMC hatar vissa grupper ur sitt eget kollektiv så må det väl ändå vara ganska harmlöst att lite enskilda individer är hatiska mot SMC?
Här kanske SMC ska tänka om. Nu kastade man ut en "Extremt Beteende"-artikel i vintras som var halvkasst skriven och trampade halva MC-sverige på tårna med svävande uttryck och pajkastning. Att man sedan får reaktioner på detta borde alla ha förstått.
..... Hur ofta erbjuds dessa körningar? I helgen ska smc köra 4 dagars på Åsen och inte en enda dag är ett av passen avsatta för steg 6 folk
Det verkar som att hojåkarna är hyffsat klyvna om den artikeln. Det stora flertalet verkar inte tycka att den var halvkasst skriven utan välkomnade innehållit i den. Det har även kommit ut x antal förtydligande gällande artikeln. Som jag ser det så är det stora problemet att vissa här faktiskt gillar att måla faan på väggen. Och det TROTS att det kommit förtydliganden gällande artikelns betydelse. Att den trampade halva MC-Sverige på tårna vågar jag nog med bestämdhet hävda är fel. Så himla stor del av Sveriges hojar är inte sporthojar nämligen.....
http://www.svmc.se/smc_filer/SMC%20centralt/Statistik%202013/mc-best%C3%A5ndet%20i%20Sverige.PNG
Och det är väl lite det som är ett problem när man diskuterar dom här sakerna. Att komma med så pass stora överdrifter är inte helt optimalt under en diskussion. Nej, SMC´s "Extremt Beteende"-artikel trampade INTE halva MC-Sverige på tårna. Halva det här forumets medlemmar kanske men troligtvis inte ens det. Det har ju bevisats att inte sporthojsåkare är i majoritet här på ett forum som heter "Sporthoj". Däremot är nog sporthojsåkarna här väldigt högljudda i jämförelse med andra medlemmar. Och svänger sig med statistik som inte helt stämmer med verkligheten. Inte generellt sätt heller egentligen. Många sporthojsåkare är fantastiska och uttrycker sig hur balanserat och bra som helst. Men dom som inte gör det är väldigt högljudda. Och det kanske gör att intrycket av sporthojsåkare som grupp blir något färgat.
Jag tror ni inte hade haft några problem att fylla en steg6 dag av dessa 4 dagar på åsen om det förlades på en lör alt sön.
Jag kanske tog i när jag skrev halva. Men du förstod troligen precis vad jag menade. Det är knappast bara sporthojsåkare som kände sig träffade av artikeln trotts att den inte var riktad mot dom. Jag kan bara av egen erfarenhet och vid första anblick så kände jag mig träffad av artikeln, jag tycker mig inte köra speciellt vårdslöst. Men gillar självklart att köra fort, mestadels på bana dom senaste åren, på "rätt" ställen. Precis som jag tror att många andra gör, som artikeln inte var menad emot.
Jag har läst dom förtydliganden som kommit efter artikeln, jätte bra. Men tyvärr för sent. Det är fortfarande original artikeln som folk kommer att läsa och ha i bakhuvudet.
Håller med, har ett elände att komma loss på vardagar själv...
Utan SMC så hade bl.a. alla hojar varit tvungna att ha regskylt fram. Vajerräcken hade funnits överallt och begreppet sporthoj på allmän väg inte funnits.
Prata med SMC Sport och se vad som ligger i framtiden då då... det är trots allt medlemmarna som bestämmer vad SMC skall satsa på, hur många ur sporthojskollektivet kom till årsmötet och sa sitt? Hur ofta har du själv gjort något för att SMC skall satsa på dig som medlem/medlemsgrupp?
Jag vet i alla fall att SMC gör MASSOR även för sporthojskollektivet och jag gör mitt för att bidra i det hela genom att jobba som instruktör på min fritid, TL för att hålla kurser och även hjälpa till i andra projekt... så om vi säger som en känd amerikansk president... "Ask not what SMC can do for you but what you can do for SMC!"
Vad kan jag göra förutom att boka dom dagar som finns och släpa med mig så många av mina vänner och bekanta som möjligt till dessa kurser?
Jag själv började köra ifjol och har huserat folk från halva Sverige kostnadsfritt ink helpension för att dom ska få chansen att gå kurs med smc och även köra med andra aktörer.
Jag släpade med mig 2 kompisar i April och nästan tvingade dom att prova en kurs dag med er och frälste dom. Dom har redan bokat nya bandagar.
Jag gör vad jag kan för att dra mitt strå till stacken och pratar väldigt gott om kurs och bandagar med smc men skillnaden med licens folket är att dom redan är inbitna dom behöver ingen övertalning dom behöver möjligheter att träna och köra när dom är lediga.
Jag själv börjar få ett helvete att be om ledigt under säsongen och det kostar mig flis att åka o köra en onsdag då jag jobbar 30 mil hemifrån.
Först får jag åka på jobb mån morgon 30 mil enkel. Jobba mån,tis. Tisdag kväll hem packa kärra+bil ons körning hela dagen. Ons Kväll packa ur och tillbaka till jobb för att jobba tors,fre.
En sådan dag kostar mig ca 5-6000 sek inkomstbortfall inräknat. Hade jag kunnat köra en lör alt sön för 1300 sek när jag ändå är hemma hade jag bokat utan att tveka.
Jag misstänker att många känner igen sig med det jag skriver ovan.
jasså SMC forumet har blivit så trångsynt och tråkigt nu att inte ens ni själva orkar vara kvar utan ska sprida propaganda här istället. Läste ibland tidigare på det andra forumet och är det samma Maria som är typ det största forumstrollet i historien (och en av anledningarna att jag inte ens orkar gå in där längre) som ni pratar om? hade aldrig kunnat tänka mig att dendär hade nån form av högre tjänst inom smc
Du tänker på Marie, ett rejält forumtroll om du frågar mig och nej, det är inte henne vi menar utan Maria Nordqvist som är anställd av SMC uppe på SMC´s kansli.
Och vadå kommit hit och inte orkar vara kvar där... forum är inte allt och jag har varit här hela tiden mig veterligen.
SMC skrev:har förståelse för att alla SMC:s instruktörer också har
förpliktelse att vara aktiva med att skapa riskmedvetenhet och självinsikt på dom forum på Internet där motorcyklisterna finns - Detta är primärt;sporthoj.com, bike.se och givetvis svmc.se
Nu brer du väl ändå på lite brett. Jag jobbar verkligen för att jag gillar att sprida lite kunskap, förståelse och älskar busar på sporthojar (jag är ju en själv...och hela mitt polargäng).
jasså SMC forumet har blivit så trångsynt och tråkigt nu att inte ens ni själva orkar vara kvar utan ska sprida propaganda här istället. Läste ibland tidigare på det andra forumet och är det samma Maria som är typ det största forumstrollet i historien (och en av anledningarna att jag inte ens orkar gå in där längre) som ni pratar om? hade aldrig kunnat tänka mig att dendär hade nån form av högre tjänst inom smc
ahh vilken tur, phew!
Jo menade inte att ni inte får vara här, men gillar inte direkt att SMC kräver av instuktörer och kansliet att de ska tala gott om smc hela tiden. Rena sovietfasoner som får mig att vara extra kritiskt till vad alla med smc i signaturen skriver och man vet inte om personen verkligen tycker allt de skriver eller om det är förpliktelse
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|