Polis beslagtar MC

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
ahh vilken tur, phew!

Jo menade inte att ni inte får vara här, men gillar inte direkt att SMC kräver av instuktörer och kansliet att de ska tala gott om smc hela tiden. Rena sovietfasoner som får mig att vara extra kritiskt till vad alla med smc i signaturen skriver och man vet inte om personen verkligen tycker allt de skriver eller om det är förpliktelse

Kan säga så här, SMC har inte bett mig skriva någonting överhuvudtaget, allt jag skriver är mina personliga åsikter och inte SMC´s.
Finns nog en del jag står för som SMC inte riktigt är bekväm med också...

Däremot lägger jag en stor del av min fritid ideellt på SMC och dess verksamhet så det känns lite när man ser att folk snackar skit om något man själv brinner för och på helt felaktiga grunder.

Så härmed bjuder jag in dig att komma och delta på en avrostning nästa vår, kom till en KNIX och se hur folket som arrangerar det jobbar på och kom gärna förbi en kursdag på storbana och se hur det funkar så kommer du träffa ganska många sporthojspiloter som även de är rejält engagerade i vad SMC jobbar med.

Och det du klippte in är från när Sporthojsprojektet startade, när man behövde nå ut till folket på ett annat sätt.
Det där är inget som används idag... vi är ganska få av de aktiva inom SMC som är aktiva här på forumet och mig veterligen är det för att vi var aktiva här innan vi blev involverade i SMC och inte tvärtom.
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Kanske det kanske inte... jag tror att 95 % av alla MC-åkare gillar att gasa på rejält om än det kanske bara sker någon enstaka gång. Den gången jag gör det så vill jag inte att den förening som ska stödja oss istället står och klappar i händerna när haffa tar min hoj.

Jag har ett par km på E4an för att ta mig hemifrån och lägger gärna upp en lugn wheelie så långt jag kommer och vi pratar om ca 70 km/h där bilarna kör om mig. Misstänker att jag ganska lätt kan bli klassad som extrem trots att jag själv inte betraktar det som särskilt extremt. Nu kanske det är säkrare för mig att köra ifrån haffa än att stanna och lämna ifrån mig hojen.

Det luktar sekt...

Kan du bara inte ta och läsa igenom vad som skrivits angående förverkande av fordon istället... du brukar ju faktiskt vara bra jädra påläst så ditt beteende i den här tråden förvånar mig stort kan jag säga.
 

cleaner

. treat as you want to be treated .
Gick med
29 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Daytona 675, -07
ahh vilken tur, phew!

Jo menade inte att ni inte får vara här, men gillar inte direkt att SMC kräver av instuktörer och kansliet att de ska tala gott om smc hela tiden. Rena sovietfasoner som får mig att vara extra kritiskt till vad alla med smc i signaturen skriver och man vet inte om personen verkligen tycker allt de skriver eller om det är förpliktelse

"att skapa riskmedvetenhet och självinsikt" - är det samma sak som att man inte får
kritisera SMC ?

Det finns många som vet allt om hur SMC funkar, vad SMC tycker,
hur folk inom SMC resonerar och vad folk inom SMC arbetar för och
vilka grupper SMC hatar men få har haft någon vidare kontakt
med SMC.

Märkligt va? :confused:
 

cleaner

. treat as you want to be treated .
Gick med
29 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Daytona 675, -07
Tänk om förverkande av fordon börjar användas oftare, underbart isåfall.

Hade man gjort det tidigare hade en polares föräldrar varit vid liv (känt rattfyllo),
en polares lillebror levt fortfarade, en okänd person sluppit bli påkörd
och dödad av en rattfyllerist som åkt dit för rattfyllor och olovliga körningar 43 ggr innan.

Hjälpte själv till att följa efter en pundare tills polisen kom ikapp,
dom parkerade bilen, skjutsade hem honom, gav han nycklarna,
6 timmar senare är han ute och kör igen, i samma bil.... (TOKHÖG på droger)

Men det är klart, kör du 31 km i timmen för fort på 120-väg, helt nykter,
du har rätt behörighet för MC, visar inga tecken på trötthet,
stannar osv osv så kommer dom beslagta fordonet på plats, direCkt,
TROOOLIGT, ta av foliehatten tack :) :krama
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Lite nyfiken på det här med att smc förhindrade hastighetsbegränsningen vid 70-talets början.

Kan hitta att en motion avslogs -73, men var hittar man att smc var inblandade?

Du vet, vilken tok som helst kan lämna en motion (typ nummerplåt fram en gång om året),
sen säger SMC, "det tycker inte vi" , sen röstas tokmotionen ner, vips har SMC stoppat det.

Du vet i övriga EU-länder (där SMC inte är verksamma) så är det jättevanligt med nummerplåt fram, förbud att åka snabbare än 70km/h, förbud mot 250cc+

:hihi
 

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Tågstation 703
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998
Grundproblemen i denna röra är:

1. SMC skrev i sin grundartikel att Extremt beteende skulle vara bland annat att köra 31 km/h för fort och detta ryktas det om att den var en flirt/kompromiss med myndigheterna för att vara något att "räkna" med, detta märkte SMC senare att medlemmarna och hojåkare i sin helhet inte delade SMCs "listiga" definition och blev tvingade att modifiera den. Dock låser sig alla in på just denna äldre definitionen och det tycker jag är bra, SMC skall ha skit för detta misstag!

2. SMC är organisationen som med hjälp av sin fiffiga definition av extremt trafikbeteende uppvaktade polismyndigheten och tryckt extra på att polisen bör tillämpa en äldre lag (som polisen inte använde sig av) som säger att de har rätt att beslagta fordon vid upprepade trafikbrott (dock var inte alla fordon av intresse, det var just motorcyklar som var budskapet). Jepp, SMC är boven i dramat!
Dock är tanken god: Tanken med detta är att det ska rikta sig till kriminella som inte är motorcyklister men som ändå kör motorcykel (stulen hoj, oregistrerad, körkortslösa, drogpåverkade etc.). Problemet blir dock att det inte finns en chans att polisen kommer stanna kvar här, de kommer utöka denna idé och göra det möjligt att beslagta vanliga motorcyklisters hojar, detta är bara en fråga om tid.
Tar man även i beräkningar att myndigheternas riktlinjer om att hög hastighet är något av det farligaste man kan ägna sig åt i vårt samhälle rimmar detta väldigt illa:
Polis har makt att beslagta fordon + motorcyklister kör för fort = råda bot på fortkörande motorcyklister!

Jag har aldrig gillat idén varför SMC ska hålla på att få till beslagtagande av fordon. SMC är en lobbyingorganisation som syftar till att påverkar lagstiftning och politik i motorcyklisternas riktning, här har dock politiken påverkat SMC i den politisk korrekta riktningen.
 

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Du borde läsa på vad en lob är, och vad som krävs för att polisen skall kunna omhänderta dig utefter den.

Sen kom tillbaka och se om du är villig att låta staten förverka ditt fordon på dess grunder.

Jag vet vad LOB är. Jag föreslår att du läser mitt inlägg igen och återkommer om du inte begriper vad det är jag skriver. Om du fortfarande inte förstår så förklarar jag gärna. Du borde läsa på angående indragning av körkort på grund av icke-trafikrelaterad brottslighet. Det är ju inte så att du blir av med lappen för att du får sitta i fyllecell någon gång.
 

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
För att minska dom körkortslösa i trafiken så borde priserna för körkort minskas ordentligt då jag tror många inte har råd att ta körkort. Sen kan smc, klubbar och andra ordna fler kurser till trafikanter för att höja riskmedvetenheten hos förarna, och ge en bra grund för de nya och de gamla körkortsinnehavarna att stå på.

Vilken bra idé! En annan bra idé är att hindra sina körkortslösa vänner ifrån att köra!!!

Körkort är inte någon jävla rättighet. Har man råd att skaffa en bil eller hoj så har man råd att ta ett körkort. Du kanske får spara och slita fan men det är ingen ursäkt för att köra utan lapp och utbildning. Det är precis folk som Du och dina vänner som sabbar för oss seriösa förare. Dina vänner hamnar inte i statestiken med fyllona (hoppas jag) utan bland den oseriösa idioterna, något som påverkar oss alla i en större utsträckning än fyllona.
 

notrightrider

But Mama...? That's where the fun is!
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Tråden har eller kommer att spåra ur nu......:näsblod

In before the lock, isf.

Jag läser här inne, men det är inte ofta jag väljer att skriva något.
Detta av olika anledningar, men mest för att jag antar att folk här inne inte är intresserade av det jag har att säga.

Nu få det dock vara nog! Vem moderererar en moderator?




Har ni några synpunkter på att många glidarhojar åker runt med samma däck år ut och år in utan att funder på om det är ett bra däck som sitter på hojen, jag tänker på den olyckan på E4:an där en hoj helt plötsligt tappar väggreppet för att vägen var blöt.

Den av SMC efter olyckan initierade mätningen av vägbeläggningens friktion visade att vägsträckan vid väta kvalade in som halkövningsplats. Det är något som man nog kan anse att en moderator på ett stort MC-forum borde ha koll på - ren allmänbildning om man är intresserad av motorcyklar.
Föraren var en erfaren motorcyklist - trafiklärare, faktiskt. Inte för att det är en garanti för varken det ena eller det andra, men killens eftermäle tyder på att det var en snubbe med koll på hoj och vad han höll på med.

Jag måste ifrågasätta varför du plockar ut denna person och pissar på hans grav? Är det värt att skitna ner sig själv på det viset för att skjuta in sig mot SMC...?
Eller är det förare av glidarhojar du vill komma åt rent generellt?
Fortfarande ett osmakligt sätt att göra det på. Och onödigt.
Det finns ingen anledning att hålla på att instigera konflikt mellan olika typer av motorcyklister - vi kommer att behöva varandra mer än någonsin tidigare, och dessutom tidigare än vad vi kan drömma om...

Vänd på kuttingen: Om någon ur adventuresegmentet skulle få för sig att påstå att Ezzos tragiska olycka är något som kan bredspacklas över hela sporthojskollektivet, hur skulle det kännas då...? Hur skulle reaktionerna se ut här inne då?
Det du skrev hade varit ett övertramp som en moderator borde styrt upp om det kommit från en random user.
Hur du väljer att göra nu är upp till Sporthoj.com, men en fet ursäkt tycker då jag är på plats.
Att misstänkliggöra en död människa - en MC-kollega, för att vinna poäng på ett MC-forum är jävligt lågt.

Slutligen kan vi hålla i minnet att ytterst få kolar vippen av att slå omkull på raka vägen. Just denna föraren omkom genom massivt våld mot räckesstolpe. Ytterligare något SMC och FEMA arbetar intensivt för att påverka myndigheter kring...


Till er andra som rasar mot SMCs arbete och att man inte arrangerar tillräckligt många balla kurser:
nej, jag tänker inte dra "engagera er" kortet - jag tror inte ni har det i er.
Däremot måste jag fråga er - har ni inte för ett ögonblick funderat över var nästa strid kommer att stå...?
Märker ni inte att myndigheterna i Sverige och i Europa flyttar fram positionerna mer nu än på mycket länge?

Nästa stora slag kommer att stå kring ISA, och det är redan inledd.
Medan de mest högljudda av er börjar goggla för att ta reda på vad ISA är för något så har SMC redan vid flera tillfällen deklarerat - gentemot myndigheter och publikt utåt, att ISA är ingenting som vi är redo att acceptera eller som tillför realsäkerhet för motorcyklister.

Att höra er böla över "extremt beteende" och så split mellan motorcyklister när vi har så mycket större utmaningar framför oss får mig att tänka på "släpp sargen och kom med i matchen".

Det är bara vi själva som styr över hur snart ISA blir tvingande utrustning på MC. Med anvarsfull körning på individnivå och en stark intresseorganistion som företräder ALLA motorcyklister i förhandlingar kan vi möjligen skjuta upp införandet i 10 år ytterligare.
...men det är sådant som många av er som skriker allra högst inte bryr sig om. Ni skall ju inte åka hoj i så många år till, innan andra intressen tar över...

Gör nu inte mitt inlägg till något tradigt pro/con sportmotorcyklar. Det handlar inte alls om det.
Vi måste inse att vi i Sverige passerat peakbike och att baksidan på vågen tack vare demografins utseende inte alls liknar uppsidan. Vi är jävligt sårbara, och det är dags för dom som grävt skyttegravar att kliva upp ur dessa och istället börja bedriva bikerekumenik. Just sayin.


Hampe
 

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
In before the lock, isf.

Jag läser här inne, men det är inte ofta jag väljer att skriva något.
Detta av olika anledningar, men mest för att jag antar att folk här inne inte är intresserade av det jag har att säga.

Du har säkert rätt där. Dock får du ju självklart ett par obligatoriska "gilla" från andra inom SMC.

Får väl tillägga då att jag själv blev medlem i SMC för 10 år sen sådär, men jag gillar inte allt de gör och denhär tråden handlar om att de lobbat för att polisen ska omhänderta motorcyklar vid trafikbrott, vilket är en riktig jävla björntjänst.

Sen deras eviga ryggdunkande om hur duktiga de är och hur alla hade åkt runt på sparkcyklar med satelitövervakning i hjälmen och nummerplåtar överallt är ju ganska tröttsamt.

Att sen hoppa på en moderator bara för att han är moderator är ju sjukt lågt, de är medlemmar som alla andra här och TILL SKILLNAD från SMC's forum får de tycka precis vafan de vill! Och tycker du de skriver någ som är emot sveriges lag eller forumets regler får du väl rapportera inlägget precis som om vem som helst hade skrivit det.

Till sist har vi ju, om än ganska dåligt fungerande, någon typ av demokrati i dethär landet. Myndigheterna kan ännu inte bara hux flux hitta på vadsomhelst.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Jag vet vad LOB är. Jag föreslår att du läser mitt inlägg igen och återkommer om du inte begriper vad det är jag skriver. Om du fortfarande inte förstår så förklarar jag gärna. Du borde läsa på angående indragning av körkort på grund av icke-trafikrelaterad brottslighet. Det är ju inte så att du blir av med lappen för att du får sitta i fyllecell någon gång.

Nu tog jag mig tid att läsa igen.

Jag tror det spelar mindre roll vad SMC tycker. Det som är intressant i frågan om beslagtagande och förverkande är vad våra lagstiftare och de som ska tolka lagen tycker. Om vi har en lag som säger att upprepade trafikförbrytare och olämpliga förares fordon kan beslagtas och förverkas så borde det rimligen betyda att ett fordon tillhörande en upprepad trafikförbrytare kan förverkas. Det borde även i förlängningen innebära att du kan bli av med dina fordon till följd av andra brott, exempelvis att du upprepade gånger bli omhändertagen på grund av fylleri.

Min fråga är således. Är detta orimligt? För att utveckla och tydliggöra min tanke; är det orimligt att vi som kollektiv (staten, demokrati, folkvalda och hela den där biten som många här inne inte tyck begripa sambandet hos.) skulle ta beslutet att vissa personer har förbrukat rätten att äga ett fordon, som de dessutom inte har behörigheten att framföra, för att förhindra upprepade brott och risken att skada någon annan?
Jag tycker inte att det är konstigare än att vi fängslar brottslingar för att hindra dem ifrån att begå fler brott. Detta kanske blir skillnaden mellan ett kortare fängelsestraff och en villkorlig dom för upprepade, grova trafikförseelser.

Hur skall jag tolka det då jag tydligen läst in fel i vad du skrev?
 

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Ort
Stockholm
Hoj
BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19.
In before the lock, isf.

Jag läser här inne, men det är inte ofta jag väljer att skriva något.
Detta av olika anledningar, men mest för att jag antar att folk här inne inte är intresserade av det jag har att säga.

Nu få det dock vara nog! Vem moderererar en moderator?






Den av SMC efter olyckan initierade mätningen av vägbeläggningens friktion visade att vägsträckan vid väta kvalade in som halkövningsplats. Det är något som man nog kan anse att en moderator på ett stort MC-forum borde ha koll på - ren allmänbildning om man är intresserad av motorcyklar.
Föraren var en erfaren motorcyklist - trafiklärare, faktiskt. Inte för att det är en garanti för varken det ena eller det andra, men killens eftermäle tyder på att det var en snubbe med koll på hoj och vad han höll på med.

Jag måste ifrågasätta varför du plockar ut denna person och pissar på hans grav? Är det värt att skitna ner sig själv på det viset för att skjuta in sig mot SMC...?
Eller är det förare av glidarhojar du vill komma åt rent generellt?
Fortfarande ett osmakligt sätt att göra det på. Och onödigt.
Det finns ingen anledning att hålla på att instigera konflikt mellan olika typer av motorcyklister - vi kommer att behöva varandra mer än någonsin tidigare, och dessutom tidigare än vad vi kan drömma om...

Vänd på kuttingen: Om någon ur adventuresegmentet skulle få för sig att påstå att Ezzos tragiska olycka är något som kan bredspacklas över hela sporthojskollektivet, hur skulle det kännas då...? Hur skulle reaktionerna se ut här inne då?
Det du skrev hade varit ett övertramp som en moderator borde styrt upp om det kommit från en random user.
Hur du väljer att göra nu är upp till Sporthoj.com, men en fet ursäkt tycker då jag är på plats.
Att misstänkliggöra en död människa - en MC-kollega, för att vinna poäng på ett MC-forum är jävligt lågt.

Slutligen kan vi hålla i minnet att ytterst få kolar vippen av att slå omkull på raka vägen. Just denna föraren omkom genom massivt våld mot räckesstolpe. Ytterligare något SMC och FEMA arbetar intensivt för att påverka myndigheter kring...


Till er andra som rasar mot SMCs arbete och att man inte arrangerar tillräckligt många balla kurser:
nej, jag tänker inte dra "engagera er" kortet - jag tror inte ni har det i er.
Däremot måste jag fråga er - har ni inte för ett ögonblick funderat över var nästa strid kommer att stå...?
Märker ni inte att myndigheterna i Sverige och i Europa flyttar fram positionerna mer nu än på mycket länge?

Nästa stora slag kommer att stå kring ISA, och det är redan inledd.
Medan de mest högljudda av er börjar goggla för att ta reda på vad ISA är för något så har SMC redan vid flera tillfällen deklarerat - gentemot myndigheter och publikt utåt, att ISA är ingenting som vi är redo att acceptera eller som tillför realsäkerhet för motorcyklister.

Att höra er böla över "extremt beteende" och så split mellan motorcyklister när vi har så mycket större utmaningar framför oss får mig att tänka på "släpp sargen och kom med i matchen".

Det är bara vi själva som styr över hur snart ISA blir tvingande utrustning på MC. Med anvarsfull körning på individnivå och en stark intresseorganistion som företräder ALLA motorcyklister i förhandlingar kan vi möjligen skjuta upp införandet i 10 år ytterligare.
...men det är sådant som många av er som skriker allra högst inte bryr sig om. Ni skall ju inte åka hoj i så många år till, innan andra intressen tar över...

Gör nu inte mitt inlägg till något tradigt pro/con sportmotorcyklar. Det handlar inte alls om det.
Vi måste inse att vi i Sverige passerat peakbike och att baksidan på vågen tack vare demografins utseende inte alls liknar uppsidan. Vi är jävligt sårbara, och det är dags för dom som grävt skyttegravar att kliva upp ur dessa och istället börja bedriva bikerekumenik. Just sayin.


Hampe

Tack för ett bra inlägg. Personligen är jag så trött på WEST att hälften vore nog. Det är nämligen inte första gången han beter sig som en idiot. Sämre företrädare för ett motorcykelforum får man leta efter. Upprörande. Att han inte med ett ord bemöter kritiken eller kommer med en ursäkt är typiskt men tyvärr inte förvånande. Jag fattar inte hur det här forumet funkar ibland. Man låter sådana som WEST och den där ignoranta fartdåren från Borås som lägger upp videofilmer på sina idiotrepor hålla på. Men min sambo, 48-årig tvåbarnsmamma och lågstadielärarinna som kör långresor på hoj, livstidsbannas från forumet efter att hon själv fått läsa att tjejer inte har på motorcyklar att göra och en massa annat sexistiskt tjafs. Och Sweedie svarar inte ens på tilltal. Men WEST får hålla på bäst han kan och vill verkar det som. Att sabla ner en erfaren och respekterad motorcyklist som avlidit efter en olycka där greppet på vägbanan likställts med en halkbana för att själv samla poäng är otroligt lågt. Fy faan, rent ut sagt.


----------
Tapatalk via mobilen
 

Sandfållan

#6 R-600 2014
Gick med
4 Feb 2013
Ort
Vid en bana
Hoj
600rr
Tack för ett bra inlägg. Personligen är jag så trött på WEST att hälften vore nog. Det är nämligen inte första gången han beter sig som en idiot. Sämre företrädare för ett motorcykelforum får man leta efter. Upprörande. Att han inte med ett ord bemöter kritiken eller kommer med en ursäkt är typiskt men tyvärr inte förvånande. Jag fattar inte hur det här forumet funkar ibland. Man låter sådana som WEST och den där ignoranta fartdåren från Borås som lägger upp videofilmer på sina idiotrepor hålla på. Men min sambo, 48-årig tvåbarnsmamma och lågstadielärarinna som kör långresor på hoj, livstidsbannas från forumet efter att hon själv fått läsa att tjejer inte har på motorcyklar att göra och en massa annat sexistiskt tjafs. Och Sweedie svarar inte ens på tilltal. Men WEST får hålla på bäst han kan och vill verkar det som. Att sabla ner en erfaren och respekterad motorcyklist som avlidit efter en olycka där greppet på vägbanan likställts med en halkbana för att själv samla poäng är otroligt lågt. Fy faan, rent ut sagt.


----------
Tapatalk via mobilen


Passar det inte så ge fxx i att læsa o skriva då.. tror många hade uppskattat din utmarsch :hej
 

none

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2011
Ort
Nära asfalten
Hoj
Ingen
Passar det inte så ge fxx i att læsa o skriva då.. tror många hade uppskattat din utmarsch :hej

Javisst, vi ska peta ut dom som utmanar de kränkta gnällspikarna som cyniskt alltid föraktar nya regler oavsett vad det än är. Vad härligt med ett forum där alla dunkar varandras ryggar och man kan odla föraktet mot Sveriges största MC organisation i tron om att det kommer förändra världen positivt för alla som kör sporthoj.

Var det någon som sa sekt?
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Kan du bara inte ta och läsa igenom vad som skrivits angående förverkande av fordon istället... du brukar ju faktiskt vara bra jädra påläst så ditt beteende i den här tråden förvånar mig stort kan jag säga.

Det handlar inte så mycket om det ur min synvinkel. Jag är mer rädd för vart detta barkar iväg. Samt så ved jag hur korkade nämndemännen i en tingsrätt kan vara så jag litar inte en sekund på att dom lyssnar på mig när jag försöker argumentera mot en polisman som kallar mig för extremist.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
"att skapa riskmedvetenhet och självinsikt" - är det samma sak som att man inte får
kritisera SMC ?

Det finns många som vet allt om hur SMC funkar, vad SMC tycker,
hur folk inom SMC resonerar och vad folk inom SMC arbetar för och
vilka grupper SMC hatar men få har haft någon vidare kontakt
med SMC.

Märkligt va? :confused:

Hur menar du att någon motorcyklist kan ha missat att ta del av den propaganda som SMC sprider? Jag har själv periodvis varit medlem och läst hur mycket som helst från denna skitnödiga grupp.
 
Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

 Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Top