Tråden har eller kommer att spåra ur nu......
In before the lock, isf.
Jag läser här inne, men det är inte ofta jag väljer att skriva något.
Detta av olika anledningar, men mest för att jag antar att folk här inne inte är intresserade av det jag har att säga.
Nu få det dock vara nog! Vem moderererar en moderator?
Har ni några synpunkter på att många glidarhojar åker runt med samma däck år ut och år in utan att funder på om det är ett bra däck som sitter på hojen, jag tänker på den olyckan på E4:an där en hoj helt plötsligt tappar väggreppet för att vägen var blöt.
Den av SMC efter olyckan initierade mätningen av vägbeläggningens friktion visade att vägsträckan vid väta kvalade in som halkövningsplats. Det är något som man nog kan anse att en moderator på ett stort MC-forum borde ha koll på - ren allmänbildning om man är intresserad av motorcyklar.
Föraren var en erfaren motorcyklist - trafiklärare, faktiskt. Inte för att det är en garanti för varken det ena eller det andra, men killens eftermäle tyder på att det var en snubbe med koll på hoj och vad han höll på med.
Jag måste ifrågasätta varför du plockar ut denna person och pissar på hans grav? Är det värt att skitna ner sig själv på det viset för att skjuta in sig mot SMC...?
Eller är det förare av glidarhojar du vill komma åt rent generellt?
Fortfarande ett osmakligt sätt att göra det på. Och onödigt.
Det finns ingen anledning att hålla på att instigera konflikt mellan olika typer av motorcyklister - vi kommer att behöva varandra mer än någonsin tidigare, och dessutom tidigare än vad vi kan drömma om...
Vänd på kuttingen: Om någon ur adventuresegmentet skulle få för sig att påstå att Ezzos tragiska olycka är något som kan bredspacklas över hela sporthojskollektivet, hur skulle det kännas då...? Hur skulle reaktionerna se ut här inne då?
Det du skrev hade varit ett övertramp som en moderator borde styrt upp om det kommit från en random user.
Hur du väljer att göra nu är upp till Sporthoj.com, men en fet ursäkt tycker då jag är på plats.
Att misstänkliggöra en död människa -
en MC-kollega, för att vinna poäng på ett MC-forum är jävligt lågt.
Slutligen kan vi hålla i minnet att ytterst få kolar vippen av att slå omkull på raka vägen. Just denna föraren omkom genom massivt våld mot räckesstolpe. Ytterligare något SMC och FEMA arbetar intensivt för att påverka myndigheter kring...
Till er andra som rasar mot SMCs arbete och att man inte arrangerar tillräckligt många balla kurser:
nej, jag tänker inte dra "engagera er" kortet - jag tror inte ni har det i er.
Däremot måste jag fråga er - har ni inte för ett ögonblick funderat över var nästa strid kommer att stå...?
Märker ni inte att myndigheterna i Sverige och i Europa flyttar fram positionerna mer nu än på mycket länge?
Nästa stora slag kommer att stå kring ISA, och det är redan inledd.
Medan de mest högljudda av er börjar goggla för att ta reda på vad ISA är för något så har SMC redan vid flera tillfällen deklarerat - gentemot myndigheter och publikt utåt, att ISA är ingenting som vi är redo att acceptera eller som tillför realsäkerhet för motorcyklister.
Att höra er böla över "extremt beteende" och så split mellan motorcyklister när vi har så mycket större utmaningar framför oss får mig att tänka på "släpp sargen och kom med i matchen".
Det är bara vi själva som styr över hur snart ISA blir tvingande utrustning på MC. Med anvarsfull körning på individnivå och en stark intresseorganistion som företräder ALLA motorcyklister i förhandlingar kan vi möjligen skjuta upp införandet i 10 år ytterligare.
...men det är sådant som många av er som skriker allra högst inte bryr sig om. Ni skall ju inte åka hoj i så många år till, innan andra intressen tar över...
Gör nu inte mitt inlägg till något tradigt pro/con sportmotorcyklar. Det handlar inte alls om det.
Vi måste inse att vi i Sverige passerat peakbike och att baksidan på vågen tack vare demografins utseende inte alls liknar uppsidan. Vi är jävligt sårbara, och det är dags för dom som grävt skyttegravar att kliva upp ur dessa och istället börja bedriva bikerekumenik. Just sayin.
Hampe