Polisen tog mig och 2fast42 för olovligkörning

2FAST4U2

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Västerås
Hoj
Aprilia rs 125 -99 (återupphittad på polisstationen), yamaha yz 250cc, minimoto 49cc
Fan vad nice. Detta blir ju gratis bänkning. Om man skulle göra likadant tro? :va

Snarare den dyraste svenska Polisen någonsin har gjort:p Först försöka gissa sig fram genom att sätta superpolisen på hojen:tummenupp Och han ska ju ha lön också. Sen skruva isär.......................
 

Squier

.......
Gick med
11 Oct 2007
Ort
Falun
Hoj
Yamaha R6 99, Derbi GPR 125cc och en Masai 125cc som behöver ny motor
:O polisen kan ingenting om 125:eek:r ju :p ...ganska bra ibland :p... måste man ha backspeglar på en 125a?... 30 min efter jag fick mitt körkort stannade dom mig(första gången dom såg mig)... och då viste dom inte enns att min vägreggade fiddy var 125a:p..

poliserna kom ur bilen och sa ":O är det där en 125a?" så sa jag att jag tog körkortet idag så fick jag visa lappen och blåsa så sa killen ":O du har den där inne va?? för det är säkert många som vill ta den" :p så åkte dom...

det var jävlit kul eftersom jag var säker på att dom skulle stanna mig så fort dom fick syn på mig haha :p... Men får man vara utan backspeglar?? för det sa dom ingenting om :/ fast dom kanske skämdes så mycket för att dom inte visste att det var en 125a så dom sket i det haha :p... Men nu efter har jag kört 1 meter från snuten 15 ggr lr något.. fast då har inte dom gjort något mer en att stirra som fan :p... jag tror dom sa till alla snutar att dom inte skulle stanna mig för att jag hade körkort och allt så det inte behövde bli så pinsamt för dom att dom inte kan något om 125or haha :p.. kan det vara så? ;P
 

Robe

Två fötter på jorden, ett hjul i marken!
Gick med
5 Sep 2005
Ort
Uppsala/ Sthlm
Hoj
450 EXC, Monkey K1
Polisens kunskaper varierar, dumt att dra alla över en kant.
Nej, du behöver inte ha backspeglar på din hoj.
 

2FAST4U2

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Västerås
Hoj
Aprilia rs 125 -99 (återupphittad på polisstationen), yamaha yz 250cc, minimoto 49cc
Idag så bänkades min hoj. 22kW blev det!!!! Det är omöjligt ju! Om jag kopplar in min avgasport så skulle min rs ha runt 44kW då!

Finns det någon Aprilia rs som har 22kW när avgasporten inte är inkopplad? Cdi:n också för den delen.

Jag tror att Polisen har sett att min avgasport inte var inkopplad och så kopplade han i den. Är inte det tjänstefel gånger 1000 i så fall? :huvet Han försöker helt klart att sätta dit mig för ett brott jag inte har gjort! Varför?

Vad gör jag nu? Så här ska väl inte polisen bära sig åt??
 

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Köping
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
Idag så bänkades min hoj. 22kW blev det!!!! Det är omöjligt ju! Om jag kopplar in min avgasport så skulle min rs ha runt 44kW då!

Finns det någon Aprilia rs som har 22kW när avgasporten inte är inkopplad? Cdi:n också för den delen.

Jag tror att Polisen har sett att min avgasport inte var inkopplad och så kopplade han i den. Är inte det tjänstefel gånger 1000 i så fall? :huvet Han försöker helt klart att sätta dit mig för ett brott jag inte har gjort! Varför?

Vad gör jag nu? Så här ska väl inte polisen bära sig åt??

Fyfan va surt :(

kolla sen så dom inte pillat igång avgasporten tycker jag, om det nu hjälper...

Ska en RS ha fler strypningar eller?
 

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Är du säker på att avgasporten stod i stängt läge när den kopplades ur? Om den är avstängd i öppet läge får man ju fortfarande samma toppeffekt menar jag. 22 kW låter riktigt "bra", till och med för en ostrypt 125:a.

Du kan väl kolla på hojen när du får tebax den, och be att få se bänkpappret också. Stå på dig om du tycker att dom har gjort fel på något sätt.
 

zoltan

Motard pöjk
Gick med
17 Dec 2006
Ort
Västerås!
Hoj
TT600R,KX500 & FYM
Kolla ifall kontakten sitter ihop när du ska hämta ut den, ifall den gör det starta världens bråk!!:yoparty

22 kw är ju runt 32 hk, dem har satt i kabeln.

Sa dem inte vad som ska hända nu?
 
Last edited:

2FAST4U2

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Västerås
Hoj
Aprilia rs 125 -99 (återupphittad på polisstationen), yamaha yz 250cc, minimoto 49cc
Blev riktigt förvånad. Trodde det skulle vara runt 28-29 bhp på en ostrypt Aprilia rs. Så fel man kan ha, min strypta har 32 bhp :yoparty :huvet :yoparty :huvet :yoparty :huvet

Nej men jag ska kolla på skiten när jag får tillbaka den
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
22 x 1.36 = 29,92 :fakta

Fortfarande fruktansvärt bra med tanke på att det är BHP ( Denna siffran är även rätt bra på en ostrypt rs :rolleyes: ), iofs varierar det mellan olika bänkar. Men kollade du så att avgasporten var urkopplad i stängt läge då?
 

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Får man va med när dem bänkar hojen?

men hade inte du bytt förgasare och grejer?
 

2FAST4U2

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Västerås
Hoj
Aprilia rs 125 -99 (återupphittad på polisstationen), yamaha yz 250cc, minimoto 49cc
Orginalförgasare med dålig bestyckning satt på, den va inne på besiktning för inte så länge sen och då strypte jag den.

Lite räknefel från mig där. 29.9 bhp är ändå mycket för min gamla betta även om avgasporten är inkopplad. Men jag är 99.9% säker på att Polisen har kopplat in den. Och med tanke på att bestyckningen är ganska dålig också! Antingen har Polisen fifflat med min hoj eller så är bänken trasig.

Jag vet att min avgasport var stängd när dom tog den så den har inte fastnat i öppet läge. Om den fastnar i öppet så går hojen asdåligt på mellanvarven. Plus att hojen kändes väldigt klen, uppskattningsvis hälften mot fulleffekt.
 
Last edited:

Oscar S

Fartblind
Gick med
15 Dec 2004
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 690 SMC-R 2014
Fick du papper och så på bänkningen ?
Det är väl knappast 22kw på bakhjulet, dom tog väl inte ur motorn?
 

Mr EmCom

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
KTM 250 Freeride
Orginalförgasare med dålig bestyckning satt på, den va inne på besiktning för inte så länge sen och då strypte jag den.

Lite räknefel från mig där. 29.9 bhp är ändå mycket för min gamla betta även om avgasporten är inkopplad. Men jag är 99.9% säker på att Polisen har kopplat in den. Och med tanke på att bestyckningen är ganska dålig också! Antingen har Polisen fifflat med min hoj eller så är bänken trasig.

Jag vet att min avgasport var stängd när dom tog den så den har inte fastnat i öppet läge. Om den fastnar i öppet så går hojen asdåligt på mellanvarven. Plus att hojen kändes väldigt klen, uppskattningsvis hälften mot fulleffekt.
om den fastnat i öppet läge har dom förmodligen full effekt.
sen arr effektkurvan kommer se förjävlig ut spelar väll ingen roll eftersom dom mäter topp effekten.
 

2FAST4U2

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Västerås
Hoj
Aprilia rs 125 -99 (återupphittad på polisstationen), yamaha yz 250cc, minimoto 49cc
om den fastnat i öppet läge har dom förmodligen full effekt.
sen arr effektkurvan kommer se förjävlig ut spelar väll ingen roll eftersom dom mäter topp effekten.

Ja men den var inte låst i öppet läge, jag hade märkt det i sånna fall. Jag känner stor skillnad mellan öppet och stängt läge. När polisen fick den så hade porten varit stängd i flera veckor och den ploppar inte upp bara sådär.
 

GaJoL

heEjj
Gick med
28 Jul 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Speed triple
Seriöst, jag bara förväntade mig att polisen skulle dra till med typ 50bhp+:D
Hoppas du kan överklaga dom iaf :huvet
 

2FAST4U2

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Västerås
Hoj
Aprilia rs 125 -99 (återupphittad på polisstationen), yamaha yz 250cc, minimoto 49cc
Nu har mamma pratat med dom igen. Då frågade hon om avgasporten var inkopplad eller inte. Då hade Polisen tveksamt svarat att han hade provkört den både med inkopplad och urkopplad port och att det inte var någon skillnad. I sånna fall så har han ju gjort ganska så fel!:huvet

Sen ringde mamma till fiman där dom bänkade hojen och dom säger att den bara blev bänkad med avgasporten inkopplad! Dom körde totalt fem repor med den inkopplad och uppnådde en maxeffekt på 22kW.

Vad bevisar polisen med detta då? Att min hoj har 22kW när man tar bort en strypning.

Nu får han fanimej ta o ge sig!

Idag ska jag ner o snacka med den där meckarpolisen och se om han ljuger då också.:mad:
 
Last edited:

Jag heter Lasse

Bara 4 hjul.
Gick med
19 Jun 2003
Ort
Västerås
Hoj
Sex. HVA125, CR500(strax AF), YZ125, YRRD-YZ501F, YZ450F, GSXR750. 3000GT.
Men det värsta är nog att du fick gå hem när det var runt nollan ute.
Skicka en nota på skoslitaget, men glöm inte att dra av för din ökade kondition. Rätt korrelationsfaktorer finns på http://www.skatteverket.se/.:fakta

Är glad att polisen inte skjutsar omkring folk till höger och vänster i stället för att utföra sina primära uppgifter.

Inse att ni kör omkring i gråzonen. Polisen gör, trots att det är lite svårt att förstå, bara sitt jobb.

Om jag skulle hänga på ett tungt släp efter min bil och polisen skulle ge böter för det så skulle jag få acceptera det. Detta eftersom jag inte har behörighet på tungt släp.

Likaså har ni inte behörighet till annat än lätt-mc.

Men jag håller verkligen med om att det är ruttet av polisen att koppla in avgasporten under bänkning, förutsatt att du inte hade den inkopplad innan.
Skulle själv begärt att de bänkade om hojen med avgasporten stängd.
 

2FAST4U2

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Västerås
Hoj
Aprilia rs 125 -99 (återupphittad på polisstationen), yamaha yz 250cc, minimoto 49cc
Jodå det är nog rätt att dom inte skjutsade hem mig och så men ändå, jag tycker inte att dom beter sig riktigt rätt.
 
Last edited:
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top