Om du känner honom så kanske du kan svara på en sak då.
Enligt vad jag fattade det i artikeln så hade han kört förbi poliskontrollen där han blev invinkad men struntade i att stanna eller om han inte såg polisen som stod på vägen. Stämmer det?
Oavsett vad som är fallet i den frågan så är det ju ändå så att du är skyldig att hålla sådan uppsikt att du kan lämna utrymme för utryckningsfordon. Det är bland annat det som backspeglarna är till för så om han inte såg polisen så har han brustit i att hålla uppsikt. Nu är ju inte det grund för att preja någon av vägen men ändå.
Jag undrar hur stor del av sanningen som du fått ifrån din polare. Min erfarenhet är att det finns många som hävdar att alla poliser är så djävla otrevliga och hemska och alltid tar chansen att djävlas.
Dom gånger jag haft att göra med polisen har dom alltid betett sig korrekt och det är väl i storleksordningen 30-40 gånger som jag blivit stoppad. Dom flesta gångerna för rutinkontroller men några fortkörningar också. Inte en enda gång har en enda polis betett sig illa.
Så min gissning är att sanningen ligger någonstans mellan vad din polare sagt och vad polisen uppgivit. Ingen människa är någonsin helt sanningsenlig för allt man säger och redogör för blir i större eller mindre grad vinklat efter ens egna åsikter.
Sen vet jag inte riktigt vad du menar i ditt inlägg. Först säger du att han körde av på en raksträcka och sen säger du att han blev prejad i en rondell och därefter körde av vägen. Raksträckor finns inte i rondeller.
Och hur man prejar någon så att denne bryter handleden, på tre ställen, utan att han ramlar i backen först det fattar jag inte. Styret sticker ju ut utanför handen och om dom knuffar på styret lutar hojen undan sig och svänger.
Historien stämmer helt enkelt inte.
Har inte sagt att alla poliser är otrevliga..
Dom flessta är mycket trevliga och tillmötesgående SÅ LÄNGE du gör som dom vill..
Har du en annan åsikt än dom så är du inte jätte populär..
Det samma gäller om du bryter mot någon lag.
Tolka mig inte fel nu.. menar inte att dom ska ha vadderade handfängslar till mödare, våldtäcksmän osv...nej
Men hur många har inte kört för fort någon gång???
Kan jämföras med att om du suttit i en bil och inte stannat
(För att du endast kört för fort) hade du tyckt det va ok om
dom sköt skarpt mot er då??
Hade du inte stannat vid någon av de 30-40 gg så hade dom nog inte varit alltför trevliga och bjudit på kaffe efteråt.
Jag vet inte heller precis hur allt gick till då jag bara hört allt snabbt då han fortfarande va omskakad, skadad och medicinerad.
Påstår inte att han inte gjort nåt fel.. det är olagligt att köra för fort.
MEN det är det också att själa från en butik.. hade nog blivit mer liv i luckan om polisen sköt en snattare som försökte smita.
Tror knappast han räknade med att dom skulle köra på han oavsett om han sett dom eller inte..och vad jag fattade så va det ingen poliskontroll utan en civilare som låg bakom och skulle stoppa honom.
Vad jag förstod så blev han påkörd i en rondell men klarade det och fortsatte ut på en raksträcka och tappade sedan kontrollen.. på grund av skador på han själv och hojen.. eller för att han tittade på fåglar
Poängen är den att jag tycker polisen överagerat här och hoppas dom får stå tillsvars för det!
Han kunde ju ha dött för ***!!! men så tänker inte farbror blå.
Nej han har ju kört för fort preja honom av vägen så vi kan ge honom böter!!!
(Dom kanske ville ta hans körkort också iom han inte stannade)
Jag tänker inte gå in på detaljer för det har inte med saken att göra!!
Han va inte kriminell på något sätt förutom att kanske ha kört för fort!
Hade polisen sett någon mörda sedan hoppa upp på en hoj och dra rullen....
visst bara preja på!
Tycker man borde va misstänkt till något som kan ge MINST fängelse innan det ska va ok att preja en mc och riskera hans liv!
Verkar som om dom fattat detta själva då dom valt att hålla tyst om det och nekar till all inblandning till olyckan..
Dom som läst artikeln vet att dom skyller på tekniskt fel på hojen..