loser skrev:Sagt det förr, och säger det igen. Låt vissa delar på SH vara fria, andra funktioner / forumdelar får man betala för. Helt övertygad att det kommer att fungera bra.
En tidning är ingen lek att skapa, framför allt inte om man vill skilja sig ifrån de lågbudget "Fanzine - HjälpMinKlass - JagÄlskarMakramé" tidningar som brukar ligga framme i lokala skivaffären / jourlivs / macken (Ni vet de där som ser ut som om layouten är gjord av en anabolaskadad fd rysk kulstötare på en ABC80). Skall man skapa en proffsig tidning som kontinuerligt skall komma ut på ett exakt datum, så krävs det mer än bara att man har viljan och verktygen för det. Tänk nu också på att hojåkandet är otroligt säsongsknutet här i Sverige. Visst alla läser väl om hojar på vintern också, men att hitta material till tidningen dessa månader, samt att få annonsörer att glänta på lädret under den icke köpstarka delen av året, kommer inte att vara lätt.
Jag avråder dig till att ge dig in på den banan, men önskar lycka till utifall att du ändå beslutar dig för det.
An3Azz skrev:Verkar väl vara en bra idé. Låt bara inte annonserna ta upp för stor del av tidningen, det ska mao INTE se ut som bilsport.
Jag vet inte ens hur mycket man borde ta betalt för annonser. Men det kommer definitivt inte vara överstökigt med massa annonser. Vet hur ruttet det är.skoteridioten skrev:Eftersom det är annonserna som man lever på så är det nog rätt så svårt att undvika. Om man vill tjäna pengar på tidningen dvs...
Swedie skrev:Jag vet inte ens hur mycket man borde ta betalt för annonser. Men det kommer definitivt inte vara överstökigt med massa annonser. Vet hur ruttet det är.
Ja det skulle ju vara trevligt om Anders Jansson som skriver för IB skulle kunna "byta" över till "min" tidning istället. Skulle lätt ge han mer utrymme och även utöka för mer in på och personliga intervjuer.moto-gg skrev:Kör hårt Sweedie! Om du drar i gång det här så pyntar jag in en prenumeration direkt. Blir bara besviken när jag läser IB eller tex Bike/mc-nytt/Allt om mc. Om den blir bra så tror jag många rr-förare hellre vill att deras ib-pengar går till din tidning.
Swedie skrev:Ja det skulle ju vara trevligt om Anders Jansson som skriver för IB skulle kunna "byta" över till "min" tidning istället. Skulle lätt ge han mer utrymme och även utöka för mer in på och personliga intervjuer.
Swedie skrev:Jag räknar lite matte o det kommer vara oerhört svårt att få det att gå runt ens. Måste iaf sälja minst 100 st för att det skall gå plus om tidningen kostar runt 40kr.
Jag vill, men går det...
Nä visst, 250 har ju svarat positivt till det hela så det är ju en bra början iafvarvstopp skrev:Skulle lätt ta en prenumeration.
Och 100 pers ska välö inte va några problem att få ihop?
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |