Presidentvalet i USA 2024

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Ja det vore bra med en tysk tråd men det är fullt, går inte lägga in fler trådar på grund av forumbegränsningar.
Näää, det är nog bara du som blivit "belönad" med en individuell begränsning i såna fall.

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Attans, råkade lägga den i Överflödiga diskussioner, men den hör nog bättre hemma i dumpforumet. Någon snäll moderator kanske kan flytta...

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Varför inte i överflödiga?
Den här forumdelen är väl överspelad?
Finns väl en viss risk att inlägg kan tangera politik och liknande, så andra kanske vill slippa se den komma upp i flödet i onödan.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Finns väl en viss risk att inlägg kan tangera politik och liknande, så andra kanske vill slippa se den komma upp i flödet i onödan.
OT2 tillkom i en tid innan den allmänna uppfattningen om migration hann ikapp politiken och media, det var bråk varje fredag mellan folkpartister och alla andra. Till sist behövdes en egen forumdel för att folkpartisterna skulle bli hanterbara. Lite som ett safe space. Så minns jag det.

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
OT2 tillkom i en tid innan den allmänna uppfattningen om migration hann ikapp politiken och media, det var bråk varje fredag mellan folkpartister och alla andra. Till sist behövdes en egen forumdel för att folkpartisterna skulle bli hanterbara. Lite som ett safe space. Så minns jag det.
...vilket inte utesluter att det även före, efter och oavsett det finns rätt många som inte vill att allt skall glida in på politik, religion osv. i diskussioner. Inkluderar egentligen mig också, men jag är här för självspäkning och att öva på min självkontroll, lite som att bada i isvak som sägs vara nyttigt.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
...vilket inte utesluter att det även före, efter och oavsett det finns rätt många som inte vill att allt skall glida in på politik, religion osv. i diskussioner. Inkluderar egentligen mig också, men jag är här för självspäkning och att öva på min självkontroll, lite som att bada i isvak som sägs vara nyttigt.
Snarare gyttjebrottning… :crash

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Nu är den iaf flyttad. Skulle diskussionen glida över i att handla om tyska filosofer eller udda östtyska MC-märken får den väl flyttas igen.

Men hur gör vi nu med frågan om Musk och AfD - skall vi diskutera den i båda trådarna parallellt? :va

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Nu är den iaf flyttad. Skulle diskussionen glida över i att handla om tyska filosofer eller udda östtyska MC-märken får den väl flyttas igen.

Men hur gör vi nu med frågan om Musk och AfD - skall vi diskutera den i båda trådarna parallellt? :va
Musk är ju vare sig amerikansk president eller tysk medborgare… Men han har köpt en stor megafon (Twitter).

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Musk är ju vare sig amerikansk president eller tysk medborgare… Men han har köpt en stor megafon (Twitter).
Visserligen, men han relaterar väl ändå en hel del till ämnet, i och med hans deltagande i såväl valkampanjen som hans framtida roll i Trumps administration. Verkar ju dessutom ha rejäl insyn och påverkan på det Trump gör. Dessutom verkar det ju som att han använder den där megafonen för att påverka USA:s politik i allra högsta grad.

För övrigt tycker jag inte hans endorsements av AfD förefaller speciellt genomtänkta.

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Jag tror inte att Musk och Trump kommer vara i samspel speciellt länge efter installationen.

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Jag tror inte att Musk och Trump kommer vara i samspel speciellt länge efter installationen.
Nä, uppdraget med DOGE är visserligen rätt kort, men risken är nog överhängande att det skär sig innan dess.

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Två av världens största egon får inte plats i samma rum.
Förmodligen inte ens samma delstat. Samtidigt har de ju ett ömsesidigt beroende då Musk har nytta av inflytandet på statsapparaten medan Trump har nytta av Musks stora megafon m.m.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Tycker det här tramset "President Musk" och "First lady Trump" är så uppenbart för att driva in en kil mellan dom.
Helt övertygad om att dom ser det också.
Inte helt omöjligt att det driver dom tightare ihop istället.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC