Presidentvalet i USA 2024

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Är Musk, citat, ”briljant” för att han delar en sunkig meme?

Musk har ju visat att han förutom helt saknar omdöme också är en fullständig politisk idiot som hyllar folkmordsdiktatorer, sprider konspirationsteorier (tex genom memes som ovan) och inte klarar av att hålla en enda ideologisk linje i mer än någon vecka. Ungefär som Trump med andra ord.

Han är inte ”konservativ”; han är skvatt galen. Det finns gott om vettiga konservativa republikaner som inte är Trumpister.
Som jag skrev så vet jag inte vad jag skall tycka om nivån (memen) men han är ändå briljant.

Vad är konspirationsteorin? Att liberaler har släppt in så många muslimer att vi nu har allvarlig oro på vår kontinent och att engelska polisen sitter i deras knä under two tier policies?

Ibland när du gnistrar till så är min tolkning att det är då något träffar som mest rätt, för du vet att FP motarbetade all rim och reson inom migration varför vi kunde sluppit allt detta elände? Ja men det vet du. 🤗
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Som jag skrev så vet jag inte vad jag skall tycka om nivån (memen) men han är ändå briljant.

Vad är konspirationsteorin? Att liberaler har släppt in så många muslimer att vi nu har allvarlig oro på vår kontinent och att engelska polisen sitter i deras knä under two tier policies?

Ibland när du gnistrar till så är min tolkning att det är då något träffar som mest rätt, för du vet att FP motarbetade all rim och reson inom migration varför vi kunde sluppit allt detta elände? Ja men det vet du. 🤗
Nädu, jag har följt Musk i ganska många år. Han har ett otroligt driv som ingenjör och företagsledare men faller offer för konspirationsteorier och censurerar gärna andras åsikter i samma andetag som han hävdar frihet åt konspirationerna. En politisk dåre, precis som Trump.

Vad Fp tyckte och inte får du nog läsa på lite mer om, men du är förlåten eftersom minsta koppling till ”invandring” gör att du går full hysteri/känslostorm. :)

För en nykter omvärld så är det uppenbart att Trump är en galning, Musk likaså. Det är väl bara rysstrollet Tucker Carlson som saknas… men han fick ju till och med sparken från Fox (tidigare idol?) och gick till Ryssland istället.

Bara för att man slickar röven på auktoritära ledare betyder det inte att man har förståndsgåvorna i behåll. Snarare tvärtom. Och tittar vi på exemplet Ryssland så borde det ha gått upp för de flesta att de som slickade röven på Putin innan 2022 inte är att lita på ett smack nu heller. Och de som gör det efter 2022 borde väl snarare bli omyndigförklarade, inklusive hjonen på Swebb-TV och andra SD-bastioner.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Det tog ungefär två minuter att hitta sammanhanget.


Det är sannolikt Trumps kampanj som gjort den där bilden. Ganska vanligt med projicering bland psykopater och Trump får nog räknas dit. Vi har också sett det många gånger från rysk sida. Som tur är finns det många som kan debunka sådant ganska snabbt.

Därför är det klokt att inte bara posta en bild eftersom det finns de som går på det utan att tänka efter. #barasatir
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det tog ungefär två minuter att hitta sammanhanget.


Det är sannolikt Trumps kampanj som gjort den där bilden. Ganska vanligt med projicering bland psykopater och Trump får nog räknas dit. Vi har också sett det många gånger från rysk sida. Som tur är finns det många som kan debunka sådant ganska snabbt.

Därför är det klokt att inte bara posta en bild eftersom det finns de som går på det utan att tänka efter. #barasatir
De i toppen är allihopa psykopater, trump är bara mer bombastisk än snittet.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Skönt iaf att båda sidor enats om en mjukare ton och "unity" efter mordförsöket...:rolleyes:
Det höll i sig i några dagar iaf.
Men USA har aldrig riktigt haft sansade val eller politisk debatt. Det går att gå hela vägen tillbaka till början och hitta samma personliga angrepp och skitsnack.

De behöver byta valsystem så att de får fler partier federalt, och måste lära sig att samarbeta istället för att skräna och skylla på varandra.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Nädu, jag har följt Musk i ganska många år. Han har ett otroligt driv som ingenjör och företagsledare men faller offer för konspirationsteorier och censurerar gärna andras åsikter i samma andetag som han hävdar frihet åt konspirationerna. En politisk dåre, precis som Trump.

Vad Fp tyckte och inte får du nog läsa på lite mer om, men du är förlåten eftersom minsta koppling till ”invandring” gör att du går full hysteri/känslostorm. :)

För en nykter omvärld så är det uppenbart att Trump är en galning, Musk likaså. Det är väl bara rysstrollet Tucker Carlson som saknas… men han fick ju till och med sparken från Fox (tidigare idol?) och gick till Ryssland istället.

Bara för att man slickar röven på auktoritära ledare betyder det inte att man har förståndsgåvorna i behåll. Snarare tvärtom. Och tittar vi på exemplet Ryssland så borde det ha gått upp för de flesta att de som slickade röven på Putin innan 2022 inte är att lita på ett smack nu heller. Och de som gör det efter 2022 borde väl snarare bli omyndigförklarade, inklusive hjonen på Swebb-TV och andra SD-bastioner.
Så öm tå. 👊🏻😃

Jo jag vet vad Bengt Westerberg
, Lars Leijonborg och Birgitta Ohlsson tycker och tyckte för 33 år sedan. Vilket tog oss hit. Och nu blir det gnäll på de som pekar ut ansvaret. 🥹😅

Du slänger dig ju bara med random grejer nu, du kan MYCKET bättre än så. 🫶🏻

Musk är fantastisk, oerhört intelligent, ärlig och för åsiktsfrihet, det sista fick alla i ditt åisiktsspektra att gå bananas, tex svt och en massa löst folk typ AOC.

Har du sett hans intervju om AI? Eller när BBC kommer oförberedda och svamlar med svepande anklagelser, lite som du gör nu, mot honom? Episkt.

"Do you like BBC?" 😅
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
PS. Sjukt töntiga och värdelösa bilar gör de dock, det är hans enda eller åtminstone största minus.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Det tog ungefär två minuter att hitta sammanhanget.


Det är sannolikt Trumps kampanj som gjort den där bilden. Ganska vanligt med projicering bland psykopater och Trump får nog räknas dit. Vi har också sett det många gånger från rysk sida. Som tur är finns det många som kan debunka sådant ganska snabbt.

Därför är det klokt att inte bara posta en bild eftersom det finns de som går på det utan att tänka efter. #barasatir
Orkar inte ens läsa allt eftersom varje mening innehåller bias men det ser inte ut som att de någonsin kom till poängen med den falska bilden som nyss postades här. Var står det om den?
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Från Vivek Ramaswamy...
1723462302601.png
Allt fler republikaner kommer ut och håller med mig (O'Rielly,K McCarthy, L Greyham säger ganska samma sak) .
Sluta med sånt här småaktigt, barnsligt, gaggigt skit och attackera politiken istället.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Från Vivek Ramaswamy...
View attachment 502296
Allt fler republikaner kommer ut och håller med mig (O'Rielly,K McCarthy, L Greyham säger ganska samma sak) .
Sluta med sånt här småaktigt, barnsligt, gaggigt skit och attackera politiken istället.
Men är inte bilden AI? Vad föreställer den? Var kommer den från? Har Kamala stab presenterat den? Om inte, vem?
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Men är inte bilden AI? Vad föreställer den? Var kommer den från? Har Kamala stab presenterat den? Om inte, vem?
Det är en satiriker som skapat bilden för att visa hur dumt folk reagerar. Det dyker upp om man bildsöker på ursprunget. Uppenbara upprepningar av olika delar av bilden för att visa att det är manipulerat.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Men är inte bilden AI? Vad föreställer den? Var kommer den från? Har Kamala stab presenterat den? Om inte, vem?
Jag vet inte, vi får nog fråga Ulvhamne var han hittade den.

Edit: Det här med hur många som är på det eller det mötet eller den eller den flygplatsen är också en ickefråga i min värld.
Den som vinner valet lär ha 70 miljoner plus röster och då spelar 20000 eller 25000 på ett visst möte ingen roll.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag vet inte, vi får nog fråga Ulvhamne var han hittade den.
Jag hittade den på ett trollforum som raljerar om valet i USA. :hihi
Den är så uppenbart AI-genererad att jag starkt tvekade på att den kunde övertyga någon alls, för att inte tala om att språkbruket på engelska är tveksamt med.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Med det sagt så skulle jag bli förvånad om båda kampanjerna inte använder AI för att putsa till bilderna lite ibland. De använder ju redan mygliga sätt att ge sken av at det var fler än det verkligen var lite av och till. Förvisso har jag mest sett det från vänstern av det politiska spektrumet, men det kan helt enkelt vara för att jag tittar mer efter det på den sidan eftersom att det var där jag såg det först.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Jag vet inte, vi får nog fråga Ulvhamne var han hittade den.

Edit: Det här med hur många som är på det eller det mötet eller den eller den flygplatsen är också en ickefråga i min värld.
Den som vinner valet lär ha 70 miljoner plus röster och då spelar 20000 eller 25000 på ett visst möte ingen roll.
Ja det var väl CNN som började ljuga om det där.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Ja det var väl CNN som började ljuga om det där.
Antagligen med en massa frågor om det på Trumps senaste presskonferens (rätt säker på att det var cnn) men även på Fox tjatas det om antal hit och antal dit.
Ickefråga.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det var väl Trump själv som började med penismätningarna om publikstorlek när han hade blivit vald och skröt om att hans tal hade den största publiken någonsin?
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Trump är tillbaka på X. Hittills har inget av verkshöjd presterats.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Det var väl Trump själv som började med penismätningarna om publikstorlek när han hade blivit vald och skröt om att hans tal hade den största publiken någonsin?
Som jag minns det så ljög CNN om att det var typ tomt när han svors in och sedan var allt igång.

Hela västvärldens progressiva liberalmedia var ju i chock, minns att SVT morgonstudio såg ut som att de var magsjuka.
 
Nyheter
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

KTM presenterar en automatisk manuell växellåda

KTM presenterar sin automat...

Top