Presidentvalet i USA 2024

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar

Det pågår redan fullt med valpåverkan i alla fall.

Hur än valet går så finns det fog för att syna både ett och tusenfalt annat.
Japp. Det man kan vara helt säker på är att trollfabrikerna kommer att gå all in för att elda på motsättningar, underblåsa påståenden om valfusk och försöka skapa så stor oreda som möjligt i USA.

Det vore väl om vi som upplysta människor kunde låta bli att ramla i den fällan.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Japp. Det man kan vara helt säker på är att trollfabrikerna kommer att gå all in för att elda på motsättningar, underblåsa påståenden om valfusk och försöka skapa så stor oreda som möjligt i USA.

Det vore väl om vi som upplysta människor kunde låta bli att ramla i den fällan.
Det vore ju också bra om vita husets personal höll sig ifrån att skicka ut falska nyheter via felaktig transkribering så här i slutskedet, speciellt om de om en vecka vill kunna hävda att allt gick korrekt till. Vilket vi nu har svart på vitt att det inte gör.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts

Det pågår redan fullt med valpåverkan i alla fall.

Hur än valet går så finns det fog för att syna både ett och tusenfalt annat.
Man behöver bara syna den sida som ljuger och inte det ärliga partiet. Lärt på SH.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Undrar fortfarande varför de två påståendena enligt dig inte är förenliga?
Det skulle de ju teoretiskt sätt kunna vara men det var ett kort referat till artikeln i CNN där det tydligare framgår hur hon systematiskt framför olika budskap beroende på publik, något hon för övrigt häcklats för länge, det kanske inte framgår i de publikationer du tar del av dock. 😚😉

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Undrar fortfarande varför de två påståendena enligt dig inte är förenliga?
Klart dom är förenliga.
Dessutom är det ju helt rätt att bredda informationen man för fram.
Istället för att, som vissa andra, gagga om samma galna smörja gång på gång. 😅

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Klart dom är förenliga.
Dessutom är det ju helt rätt att bredda informationen man för fram.
Istället för att, som vissa andra, gagga om samma galna smörja gång på gång. 😅
Är det helt rätt att föra fram olika budskap beroende på vem som är publik?
Du har helt rätt i att Trump pratar mycket dynga, men ta inte över Tammers roll när vi nu äntligen slipper honom.

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Är det helt rätt att föra fram olika budskap beroende på vem som är publik?
Du har helt rätt i att Trump pratar mycket dynga, men ta inte över Tammers roll när vi nu äntligen slipper honom.
Det är rätt så länge budskapen inte säger emot varandra. Man ska anpassa språket efter åhörarna.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Ja, och jag kan förstå tankegångarna… ser själv på Sverige som ett alternativ när jag tittar på lågkostnadsländer att semestra/bo i. Framförallt om man inte jobbar i landet - då är både skatteregler och valutakursen väldigt fördelaktiga.
Här är en rätt bra artikel på ämnet.

Trots miljonlönen: ”Liten skillnad mot Sverige”

1000037564.jpg

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Kamala knappar in.
Så spännande och jag vet inte längre vad jag önskar faktiskt.

🥶😨

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

Superbra, heja Vance.
😃

Walz är NRA, det var ju intressant. Väldigt liberalt förvisso.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Är det verkligen två olika budskap? Högst förenliga skulle jag säga.
Visst är det tragiskt när oskyldiga civila dör, därom råder ingen tvekan. Poängen är väl kanske lite att om israelerna nu faktiskt har rätt att försvara sig så kanske det som händer i Gaza blir lite mer försvarbart med tanke på att palestinierna hade kunnat undvika många oskyldiga civila dödsfall och därmed en stor del av det tragiska som händer i Gaza genom att inte nyttja oskyldiga civila som mänskliga sköldar... Kontroversen handlar väl främst om huruvida det omvända budskapet hade tagits emot positivt ifall hon framfört samma argument inför omvänd publik. Jag menar, lycka till med att exempelvis predika inför araberna att det som sker i Gaza sker till följd av att Israel har rätt att försvara sig... Tror inte hon skulle vinna många röster på det. Att hon väljer sitt budskap beroende på publik råder väl därmed inga tvivel om, och då är frågan man bör ställa sig om det är hedervärt/ärligt eller inte att göra så... Ska man ta ställning så ska man väl göra det antingen för eller emot, man kan inte gärna både ha kakan och äta den (eller i det här fallet kanske det snarare handlar om att man inte kan både ha och slicka judisk och muslimsk röv samtidigt...).

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Här är en rätt bra artikel på ämnet.

Trots miljonlönen: ”Liten skillnad mot Sverige”

View attachment 506053

Kostnadssidan verkar rimligt reflekterad, men frågan är om han hade tjänat lika bra i Sverige. Personligen har jag haft en karriärs- och löne-utveckling som aldrig funnits på kartan om jag stannat i Sverige.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Visst är det tragiskt när oskyldiga civila dör, därom råder ingen tvekan. Poängen är väl kanske lite att om israelerna nu faktiskt har rätt att försvara sig så kanske det som händer i Gaza blir lite mer försvarbart med tanke på att palestinierna hade kunnat undvika många oskyldiga civila dödsfall och därmed en stor del av det tragiska som händer i Gaza genom att inte nyttja oskyldiga civila som mänskliga sköldar... Kontroversen handlar väl främst om huruvida det omvända budskapet hade tagits emot positivt ifall hon framfört samma argument inför omvänd publik. Jag menar, lycka till med att exempelvis predika inför araberna att det som sker i Gaza sker till följd av att Israel har rätt att försvara sig... Tror inte hon skulle vinna många röster på det. Att hon väljer sitt budskap beroende på publik råder väl därmed inga tvivel om, och då är frågan man bör ställa sig om det är hedervärt/ärligt eller inte att göra så... Ska man ta ställning så ska man väl göra det antingen för eller emot, man kan inte gärna både ha kakan och äta den (eller i det här fallet kanske det snarare handlar om att man inte kan både ha och slicka judisk och muslimsk röv samtidigt...).
Nja, det jag menar är att det är högst möjligt att på samma gång hävda Israels rätt att försvara sig och att beklaga de civila förlusterna, som till icke ringa del beror just på att Hamas och Hizbollah gömmer sig bland civila. Ju fler civila som skadas eller dör, desto bättre - ur Hamas/Hizbollas synvinkel då de därför gynnas av opinionen i väst.
Svenska medier och politiker tycks nästan helt och hållet ha bortsett från det israeliska perspektivet och de filmer från underjordiska tunnlar med mängder av vapen och lager för framtida terrordåd och anfall på Israel har vad jag vet inte visats i Sverige. Men finns naturligtvis på exempelvis israeliska försvarsmaktens sajt.

EDIT: Tack Blueridge, har kompletterat så det förhoppningsvis är förståeligt nu.

Last edited:
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...