sandstream
Guest
Den stora massan...
Rent krasst skulle man då kunna säga att tyvärr LMS, ni får inte annordna någon tävling förrän er anläggning är tillräckligt bra. Det lär inte hända men är ändå en möjlig lösning. Istället kanske Falkenberg eller Anderstorp får 2 tävlingar per år.Du har fortfarande inte svarat på frågan vem ska betala? Förarna? Jag kan bara svara för lms men om jag skulle tänka mig ett SM med låt säga 5000 åskådare skulle vi behöva nya läktare(vi har inga idag) ,toalleter,resturanger,en bro över banan jag kan rabbla vidare... vår anläggning klarar det inte. Vi kan inte gå till banken och säga vi behöver lån på 4mille för vi tror på det här.
Tillräckligt många och betydligt fler än vad du verkar tro. En del matcher sänds live på TV4 Sport.Kolla på innebandyn...ett förbund en elit-serie och hur många går och kollar?
Vi skriker inte efter pengar och nej, vi tror inte att någon promotor ska lägga flera miljoner på en ny bansträckning (så vida promotorn inte äger banan själv).Ni sitter och skriker om pengar och reklam utan att ge svaren vart dom ska komma i från och hur klubbarna ska överleva när deras största inkomstkälla försvinner i pr, för ni tror väll inte på allvar att en promotor skulle plöja ner någon miljon på en ny bansträkning?
Det företag som ska driva RR-SM är självklart väl medvetna om hur mycket som kan satsas på reklam och det blir inga 30 sekunders snuttar på TV4 5 dagar i veckan och helsidor i DN. Man startar på en låg nivå och jobbar sig uppåt.
Precis som iMaster undrar jag vad så många verkar ha emot att låta en person/ett företag/en organisation sköta tävlingarna och reglerna för hur de ska utformas. Tror ni på fullast allvar att en svensk Don King ska dyka upp och snuva er på alla pengar?