heheh
fasen gluttade på mobilfilmen som låg ute ... fan rätt skapligt prickat med pistolen på det avståndet , lär iaf vart 30-40m i en pressad situation .... fast till 99% säkerhet så siktade han garanterat inte på huvvet , helt förkastligt att satsa på den kroppsdelen dels för att kulan far rätt igenom (och kan skada andra) samt att riksen för bom är faaaaan så mycket större än å sikta på den största ytanr
Tror du verkligen det var så långt till dem? Jag tycker det ser ut som ca 25m, kanske 30m. Alltså ungefär samma avstånd som man skjuter på med pistol i precisionsskytte. Och där är det hur lätt som helst att sätta tavlan, förhoppningsvis det svarta området, som är mycket mindre än ett människohuvud. Och det är med en hand. Polisen här har tvåhandsfattning och till och med stöd om det nu är han som sätter rånaren. Har man bara ett bra inställlt sikte kan man träffa precis vad som helst med stöd.
Sen får man givetvis räkna in stressfaktorn med att motståndarna har automatvapen men alla som har tävlat i eller testat fältskytte med pistol vet att det är tämligen enkelt att med tvåhandsfattning på några sekunder träffa ett flertal mål av ungefär ett huvuds storlek.
Fast egentligen tror jag mer som du. Dvs att han egentligen inte siktade där för det är ju rätt idiotiskt när man har den mycket större bålen att träffa istället. Och att de får lära sig att istället sikta mot huvudet på polisutbildningen håller jag som osannolikt. Kanske att han ville passa på och ta honom av daga när chansen gavs. Vad vet man?