R1 och R6-tråden!

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Någon som vet om det finns "nocut" kraschpuckar till R6-02 ?

Yamaha Orginal är de enda jag vet på rak arm.
Men de är inte så värst billiga ca 1500:-:näsblod

5SLW07410000_HRpuckS.jpg


Saken är den att han vet ju inte vilka knappar han tryckte på och i vilken ordning.

Jag tror faktskt att proceduren står i instruktionsboken, vill jag minnas iaf! Du vrider om tändningen & håller sedan "Select"knappen intryckt i minst 2 sekunder så slår den om.
 
Last edited:

GAMMA

Trasig
Gick med
24 Mar 2003
Ort
Mälardalen
Hoj
Promenadhoj, forthoj, smutshoj.
Hur ska jag göra som har både R1 & R6 då?:va
Då får jag ju hoppa mellan två trådar.:mad:[/QUOTE]

Ha ha, ja hur gör alla andra som har fler än en hoj i garaget?
Jag har 3 olika hojar men tycker inte det är ngn bra ide att starta EN tråd för de tre modellerna. :)

Är det någon som vet om det är samma blå färg på R1:ans 07:a och 08:a?
 
Last edited:

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Ha ha, ja hur gör alla andra som har fler än en hoj i garaget?
Jag har 3 olika hojar men tycker inte det är ngn bra ide att starta EN tråd för de tre modellerna. :)

Är det någon som vet om det är samma blå färg på R1:ans 07:a och 08:a?

Ja, men har men en Yamaha -R hoj så borde man ju kunna samsas i en & samma tråd?:va Men sorry för min åsikt då...:(

Ja det är samma färg. 0564 Deep Purplish Blue Metallic C (DPBMC)
 
Last edited:

Kroon

Jourhavande älskare
Gick med
27 Mar 2007
Ort
Kvänum
Hoj
Kinespuff Vespa 125cc
Ja, men har men en Yamaha -R hoj så borde man ju kunna samsas i en & samma tråd?:va Men sorry för min åsikt då...:(

Ja det är samma färg. 0564 Deep Purplish Blue Metallic C (DPBMC)

Hur mycket kan du egentligen? Dig vill jag ta en grogg med någon gång!
 

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
En fråga till er som har kört både nån gammel-R1:a och en Fireblade 929. Jag har haft en R1 -98 och en R1 -00, supernöjd med båda. Tror ni att jag skulle uppleva Bladen som tråkig på något sätt, eller kan den vara ett likvärdigt alternativ till att köpa R1 igen? Jag kör en hel del bana.
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
En fråga till er som har kört både nån gammel-R1:a och en Fireblade 929. Jag har haft en R1 -98 och en R1 -00, supernöjd med båda. Tror ni att jag skulle uppleva Bladen som tråkig på något sätt, eller kan den vara ett likvärdigt alternativ till att köpa R1 igen? Jag kör en hel del bana.

Kör du en hel del bana så skulle jag inte välja en gammelblade före en gammel R1:a. Bladen är "bättre" vid vanlig gatåkning.
 

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Kör du en hel del bana så skulle jag inte välja en gammelblade före en gammel R1:a. Bladen är "bättre" vid vanlig gatåkning.


OK tack! Det är väl ungefär vad jag har fått för mig också. Bladen har vissa fördelar på papperet men R1:an verkar ändå lite mer race-mässig.
 

F0xx

Båda hjulen i backen!
Gick med
29 Apr 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
2007 Yamaha R6
Hallå grabbar och tjejer i R6-tråden!
Har inte en R6a än, men jag vill ha.

Vad är ett skäligt pris för en R6a årsmodell 2003, 1500-2000 mil och något slipon? Fullservad etc.
 

selin

Gemenskapshatare
Gick med
31 Mar 2005
Ort
Borlänge
Hoj
Såld
En fråga till er som har kört både nån gammel-R1:a och en Fireblade 929. Jag har haft en R1 -98 och en R1 -00, supernöjd med båda. Tror ni att jag skulle uppleva Bladen som tråkig på något sätt, eller kan den vara ett likvärdigt alternativ till att köpa R1 igen? Jag kör en hel del bana.

Jag har kört båda och röstar R1. Åker du mycket bana så är det ju betydligt mycket lättare att hitta delar till R1 dessutom. För det brukar ju kunna gå åt.
 

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R1 2007
måste byta ut mina framblinkers, nån som har förslag på ett par scyssta? dom ska inte stå ut så värst. tack

Det finns bara ett alternativ, dessa Jag fick hem mina igår och fyfan vad de är snygga. De finns till R6.an också så det e bara o köpa. 5 dagar tog leveransen från att jag lade beställningen :tummenupp
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top