R1 och R6-tråden!

Furis

Är det något jag e bra på så är det allt
Gick med
26 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Mv Agusta F4 & En Monkeybike med 150cc motor
Så här kommer den att bli + kolfiber avgassystem m.m på:)

index.php

damn den va riktigt phet!!!!!!!!!
 

rikardo_

Ny medlem
Gick med
2 May 2008
Ort
Umeå
Hoj
2009, yamaha, r1
Hej på er. Nu har jag börjat plocka isär r1an. Det sura är att varje gång man gör det så upptäcker man att något som man inte räknat med är krasigt :( Jag upptäckte nämligen att den helgjutna aluminium/magnesium staget som går från ramen och ut (där man sitter) har spruckit upp :( Är det nån som säljer ett sådant här? Till en 08a om ni har nått sådan så ring mig på 070 5750960
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
Hej på er. Nu har jag börjat plocka isär r1an. Det sura är att varje gång man gör det så upptäcker man att något som man inte räknat med är krasigt :( Jag upptäckte nämligen att den helgjutna aluminium/magnesium staget som går från ramen och ut (där man sitter) har spruckit upp :( Är det nån som säljer ett sådant här? Till en 08a om ni har nått sådan så ring mig på 070 5750960



vurpat med hojen ?

om det bara är spräckt, är det inte bara att lämna in & få det svetsat i stället för att köpa ett nytt/beg ?
 

rikardo_

Ny medlem
Gick med
2 May 2008
Ort
Umeå
Hoj
2009, yamaha, r1
vurpat med hojen ?

om det bara är spräckt, är det inte bara att lämna in & få det svetsat i stället för att köpa ett nytt/beg ?

Jå vurpade på mittsverigebanan. Det sura är att det är den första nya hojen jag ägt och att den bara han rulla 290mil :( Som jag har fattat går det inte att svetsa den pga magnesiumblandningen. Testade att tigga ihop frånstaget med det blev inte bra alls (samma matrial tror jag). En kompis farsan sa att det inte är någon idé att ens prova svetsa, han sägs vara en jäkel på sånt där, själv vet man ju inte så mycket haha. Biten är helgjuten, inga svetsningar vad jag kan se och lång som fan, går ju från ramen under tanken ända ut.
 

SuperMoose

Ny medlem
Gick med
26 Sep 2007
Ort
Gbg
Hoj
Superduke -06
Finns det någon typ av megafon slipon till R1 -07? Termignoni har la något sådant? Akra?
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Jå vurpade på mittsverigebanan. Det sura är att det är den första nya hojen jag ägt och att den bara han rulla 290mil :( Som jag har fattat går det inte att svetsa den pga magnesiumblandningen. Testade att tigga ihop frånstaget med det blev inte bra alls (samma matrial tror jag). En kompis farsan sa att det inte är någon idé att ens prova svetsa, han sägs vara en jäkel på sånt där, själv vet man ju inte så mycket haha. Biten är helgjuten, inga svetsningar vad jag kan se och lång som fan, går ju från ramen under tanken ända ut.

Jag förstår inte riktigt vad det är du menar som har gått sönder. Kan du förklara med hjälp av bilden nedan? (Ram & bakram för R1 07-08).
 

Bifogat

  • partimage.gif
    partimage.gif
    32 KB · Visningar: 71

herge

I.eat.u.alive
Gick med
21 Jul 2005
Ort
Gbg
Hoj
DRZ400 SM -05 (stulen)
handpenning lagd på en r1 -04a :tuttar ska bara inreggas i Sverige och in på lite service, väntar med spänning!

Har tyvär inte kunnat provköra den ännu men priset var så fantastiskt samt att jag fick 3 månaders garanti så jag kunde inte låta bli att slå till!
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
handpenning lagd på en r1 -04a :tuttar ska bara inreggas i Sverige och in på lite service, väntar med spänning!

Har tyvär inte kunnat provköra den ännu men priset var så fantastiskt samt att jag fick 3 månaders garanti så jag kunde inte låta bli att slå till!

Inte köpt via Blocket hoppas jag?:gnissla
 

herge

I.eat.u.alive
Gick med
21 Jul 2005
Ort
Gbg
Hoj
DRZ400 SM -05 (stulen)
Inte köpt via Blocket hoppas jag?:gnissla

jo det är ju det jag har va :rolleyes: jag har köpt grisen i säcken så att säga men har snackat en hel del med dem (firma) samt har jag fått ett avtal skickat till mig så det räckte för jag skulle tro på dem. Halva jag är dock inställd på att bli blåst men då ska dom ju få känna att dom lever :tummenupp Har ju inte lagt några extrema summor i handpant heller för den delen så det är ingen fara, mer en ömsesidig garanti.

Man lär så länge man lever :yoparty Om det skiter sig får man väl hitta nått annat roligt i samma prisklass.
 

SGF

Ny medlem
Gick med
5 May 2008
Ort
Botkyrka
Hoj
gsxf 650-08*såld* gsxr 1000-09*såld* yz426f-01*såld*,Honda 450-05
Yamaha R6 Första hojj

Tjena hallå...:D

Har precis letat mig in på forumet och kör den 17/7 upp för körkort(mellan).
Mina ögon har skarpt fastnat på en Yamaha R6. Frågan är då om Yamaha R6 är en bra hoj att satsa på som första mc?

Sedan lite andra övriga frågor:) Billig i drift?,vad kostar en "standard" service?,reservdelar? m.m

Mvh Nicklas
 
Last edited:

rikardo_

Ny medlem
Gick med
2 May 2008
Ort
Umeå
Hoj
2009, yamaha, r1
Jag förstår inte riktigt vad det är du menar som har gått sönder. Kan du förklara med hjälp av bilden nedan? (Ram & bakram för R1 07-08).

Hej ja det är nedanför nr 61 i den långa undertailen, alltså nästan vid skruvarna som håller fast skyllthållaren. Det har blivit en spricka där vilket gör att hela bakdelen är och ser sned ut. När jag tittade på det så så jag bara hur dyr den såg ut haha. Eftersom den är så satans lång. Sprickan är väl kanske bara 2cm eller nått. Ni som vet är det farligt att köra med en spricka där? eller kan jag vänta med att fixa den till efter sommaren?

Tack

Rikard
 

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Jag tror det är ganska hugget som stucket vilken hoj man börjar sin karriär på särskillt i mellanklassen så köp det som ögat gillar. Vad gäller priser på service vet jag inte på rak hand men jag antar att även dom gamla R6orna går på 1000mila intervall..... så försök hitta en nyservad så slipper du serva den direkt.
 

Dark_Messenger

Guest
Tjena hallå...:D

Har precis letat mig in på forumet och kör den 17/7 upp för körkort(mellan).
Mina ögon har skarpt fastnat på en Yamaha R6. Frågan är då om Yamaha R6 är en bra hoj att satsa på som första mc?

Sedan lite andra övriga frågor:) Billig i drift?,vad kostar en "standard" service?,reservdelar? m.m

Mvh Nicklas

Jag köpte en r1 som förstahoj till en donna jag polar med. Why not? :yoparty
 

Paco

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Lausanne, Schweiz
Hoj
RSV4 -14
herge skrev:
jo det är ju det jag har va jag har köpt grisen i säcken så att säga men har snackat en hel del med dem (firma) samt har jag fått ett avtal skickat till mig så det räckte för jag skulle tro på dem. Halva jag är dock inställd på att bli blåst men då ska dom ju få känna att dom lever Har ju inte lagt några extrema summor i handpant heller för den delen så det är ingen fara, mer en ömsesidig garanti.

Man lär så länge man lever Om det skiter sig får man väl hitta nått annat roligt i samma prisklass.

Är det Mikaels Bilförmedling du har köpt den hos?
Så att dom hade massa annonser ute på billiga hojar..
Tyckte det verkade som lite skumma grejer typ som den där andra "firman" på blocket som blåste folk på handpenningar :gnissla

Funderar på att åka dit o kolla faktiskt....
 

herge

I.eat.u.alive
Gick med
21 Jul 2005
Ort
Gbg
Hoj
DRZ400 SM -05 (stulen)
Är det Mikaels Bilförmedling du har köpt den hos?
Så att dom hade massa annonser ute på billiga hojar..
Tyckte det verkade som lite skumma grejer typ som den där andra "firman" på blocket som blåste folk på handpenningar :gnissla

Funderar på att åka dit o kolla faktiskt....

Exakt! det ringde som FAN till dom i fredags när R1an kom ut, sjutk svårt att komma fram men jag hade tur och fick den för en annan kille kunde inte skrammla upp pengarna.

Till saken hör att jag skulle åkt dit igår enligt avstämning med en av grabbarna. Dock satt han fast i bilkö på väg hem från midsommarfirandet (I guess) så det blev aldrig något (35mil enkel att åka). Han fick dock dåligt samvete och erbjöd sig att betala min resa upp någon dag senare under veckan och det kändes ju faktiskt rätt seriöst. Men vem vet det är lätt att lova saker och vara trevlig, jag väntar med spänning. De blir ju inte långlivade som företag om de börjar dabba sig.


Ingen som orkar ta en sväng till Ljung (bit ovanför Borås och ca. 8 mil öster om GBG), och kolla in den? :D
 

rikardo_

Ny medlem
Gick med
2 May 2008
Ort
Umeå
Hoj
2009, yamaha, r1
Tjena hallå...:D

Har precis letat mig in på forumet och kör den 17/7 upp för körkort(mellan).
Mina ögon har skarpt fastnat på en Yamaha R6. Frågan är då om Yamaha R6 är en bra hoj att satsa på som första mc?

Sedan lite andra övriga frågor:) Billig i drift?,vad kostar en "standard" service?,reservdelar? m.m

Mvh Nicklas

Jag tycker att man ska köpa det man vill ha, annars kommer man ju aldrig bli nöjd. Det dyra iaf för mig (22år) är ju försäkringen. Det går att lösa på olika sätt, vet inte hur gammal du är men om du är ung så ställ den på någon släkting som är gammal och har bra bonus :) Du kan nog inte ha den helförsäkrad då. Om du ska helförsäkra tänk då på att det är ägaren som måste ha kört den vid en krasch, om du klotar den så måste man bevisa att det är ägaren som kört. För mig var det aldrig interssant då helförsäkringen var dyrare än hojen per år. Jag körde med en billig trafikförsäkring på min moster på r6an för ca 1600/halvår, nu har jag halv pga stöld. Gällande service så brukar 100mila kosta ca 1600kr vet ej vad tusenmila kostar men säkert mer. Jag tror att det är ungefär samma på alla nya hojar. Sen kan du ju bya olija och filter varje år själv för en billig peng. Hoppas du fick svaren du ville ha :)

Antar och hoppas att försäkringen inte är allt för dyr på en mellanklasshoj. det löser sig säkert
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top