gixxermixxer
tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
MYCKET intressant det här, har själv dåliga erfarenheter med nämda arrangör, vilket gör att jag förstår madness dilemma och bojkottar stefan M och racing/trackworld nästa säsong
Mitra skrev:2533720En liten fråga till alla:
Varför är ni så förbannade på någon som utnyttjar sin försäkring???
Skriver att det var på bana, ljuger inte om var det har hänt.
Är inte försäkringen till för att användas om hoj eller du själv skadas??
Eller är det så att man ska bara betala in men aldrig få något tillbaka när en olycka händer???
Raden om att körning sker på egen risk tolkar jag iallafall som att jag inte kan klandra de som fixar bandagen eller banägaren för ev olyckor som sker.
Inte att jag inte får utnyttja min egen försäkring om något händer.
imaster skrev:2534917Skillnaden här är att den som körde av inte utnyttjade sin egen försäkring utan betalades av Dr madNESS försäkring.
[OT]FZ1 skrev:2534893Några reflektioner från en åldrig banåkare:...
Så är inte fallet, läs hela tråden.Mr_Mike skrev:2533909Om det va en instruktör som brände av banan och skrotade borde väl era intäkter och vinster gå till sådana saker inte göra rättssak av det och kräva en betalande att stå för det är min åsikt...
elwe skrev:2533010Det hela är ganska svårt pss att det finns många som överskattar sina kunskaper. Det saknas det tålamod som krävs för att bli en snabb OCH säker förare. Vi pratar om flera år på bana ...
Den som inte lär sig köra mjukt och bygger hela sin fortsatta utveckling på det kommer aldrig att bli snabb i ett helt pass. Konsten att smyga upp mot gränserna och konstatera var dessa finns, ligger också i att köra mjukt. Den som vurpar och vet att det gick ca 3 km/h för fort har lärt sig något. Den som smäller utan att veta hur långt över gränsen man var får bara ont, till liten nytta.
Men om försäkringsbolaget/en kommit fram till att du var vållande, hur kan det då vara kriminellt?Dr madNESS skrev:2535502..och det är detta jag blir så in i helvetes förbannad av!
En arrangör (Trackworld) som UTNYTTJAR oskyldigas försäkringar är enligt mig helt oseriös, det är ju för F-N kriminellt!
sandstream skrev:2535532Men om försäkringsbolaget/en kommit fram till att du var vållande, hur kan det då vara kriminellt?
Du menar att du inte alls hade något med hans avåkning att göra?
amullo skrev:2535567Det jag finner intressant är just att Trackworld uppenbarligen brustit i kontrollen av de instruktörens motorcykel..
Från deras egna hemsida
Regler:
Om du är ute efter att testa gränser och "lägga snabbaste varvet" bör du ta racinglicens och träna roadracing istället.
Föraren ansvarar för att motorcykeln har för andamålet giltig trafikförsäkring, är besiktigad och i fullgott skick. Motorcykeln skall vara i standardutförande såsom i trafiken, dvs skall klara en kontrollbesiktning hos Bilprovningen. Slicks är ej tillåtet och däcken skall vara i god kondition. Oregistrerade eller avställda motorcyklar accepteras ej. Alla hojar SKALL vara försedda med skattemärke, alternativt skall faxbekräftelse på påställning kunna uppvisas.
Dr madNESS skrev:2535579Krimminellt = att peka ut oskyldig och hävda att jag denne rammat denna osäkra instruktör.
Ja menar bestämmt att jag inte haft något med avåkningen att göra, situationen skapas helt av instruktörens osäkerhet. Allt annat som hävdas är och förblir förbannad lögn!
Fråga Trackworld, det är dom som satt upp reglernaCorbenDallas skrev:2535629Måste bara få fråga. Varför spelar instruktörens däck någon som helst roll?
Inte dags att tagga ner lite?
Jag menar, du har tydligen själv försäkring på hojen när du kör bana, eller har jag fel? Du räknar mao själv på att få ersättning ifall du drattar omkull. DÅ kan ju likagärna du hamna i en liknande situation.
Om du vill påverka FÖRSÄKRINGSBOLAGENS åsikter är det väl bättre du spenderar din tid på dem istället för att gasta en massa här.
CorbenDallas skrev:2535629Måste bara få fråga. Varför spelar instruktörens däck någon som helst roll?
Okej!Dr madNESS skrev:2535579Krimminellt = att peka ut oskyldig och hävda att jag denne rammat denna osäkra instruktör.
Ja menar bestämmt att jag inte haft något med avåkningen att göra, situationen skapas helt av instruktörens osäkerhet.
De kör bara först de första 1-3 varven för att hålla nere tempot och se till att folk får temp i däcken.berserken skrev:2535692En fråga bara.Får man köra om instruktören ska inte han köra först?
Vad är det du försöker insinuera?Chii skrev:2535673Undra vad som hämt med denna tråd om Raceworld haft en banner här
Dr madNESS skrev:2535579Krimminellt = att peka ut oskyldig och hävda att jag denne rammat denna osäkra instruktör.
Ja menar bestämmt att jag inte haft något med avåkningen att göra, situationen skapas helt av instruktörens osäkerhet. Allt annat som hävdas är och förblir förbannad lögn!
Bit inte den hand som föder dig?Chii skrev:2535673Undra vad som hämt med denna tråd om Raceworld haft en banner här
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Aprilia Tuono 457
Aprilia har presenterat nya... |