CorbenDallas skrev:
2535734 Okej. Det är första gången jag hör något sådant. Ser fortfarande inte problemet. Många instruktörer tävlar ju tex o så länge hojen är rätt försäkrad ser jag inte något problem om en instruktör rullar runt på sin rejshoj tex i en gatgrupp.
Det Är ju faktiskt skillnad på instruktörer och deltagare. Att man har undantag ifrån vissa regler för instruktörer kan jag mkt väl förstå.
En sådan här tråd visar verkligen hur otacksamt det kan vara att arrangera bandagar...
Jag håller med dig.. Det ÄR skillnad på deltagare och instruktörer. Men jag anser också att instruktören bör föregå med gott exempel.
Nåja.. Diskussionen är ju avgjord vad gäller däcksvalet från instruktören.
Man skulle ju lika gärna kunna hävda att instruktören blivit undantagen så att denne skall ha maximalt grepp för att kunna hänga på alla deltagare oavsett tempo och därför utöva maximal kontroll av deltagarna.
Jag ställer mig utanför vidare diskussioner då jag känner att det kan bli svårt att komma längre än vad tråden redan gjort. Mitt eget deltagande i framtida körningar arrangerat av Stefan får vi se. Jag har varit nöjd deltagare tidigare och har bara vid enstaka tillfällen sett brister, vilket förmodligen har sin förklaring i omständigheter jag inte känner till och därför inte spekulerar i.