Några kommentarer efter alla inlägg:
Trackworld (eller jag för den delen) driver INTE någon process, försäkringsärende eller häxjakt mot någon. Och Racingworld har INTE arrangerat denna körning!!
Låt oss konstatera fakta:
Det sker en olycka. Personen som förolyckas (instruktören) anser att han blivit påkörd av Dr madness. Dr madness anser inte att han kört på någon. Olyckan rapporteras till försäkringsbolagen. Namn och kontaktuppgifter noteras på de som verkade ha haft bäst möjlighet att se vad som hänt, totalt 3 personer. (Jag gör detta åt instruktören, han hade själv lite svårt att göra detta då han var tvungen att åka ambulans istället.) Försäkringsbolagen kontaktar senare dessa vittnen som får skriva var sin redogörelse.
Jag har inte pratat med något försäkringsbolag om detta, den ende som haft kontakt med något försäkringsbolag är instruktören själv, som naturligtvis måste rapportera sin skada. Jag har inte ”manipulerat” några vittnen, varför skulle jag göra det? Att hoppa på vittnen som inte styrker den egna versionen och beskylla dem för osant intygande, det är dålig stil! Dessa vittnen är inte ”våra” vittnen mer än vilka andra deltagare som helst.
Dr madness:
Personligen VET jag inte vad som hände, jag såg inte händelseförloppet. När jag efteråt pratade med såväl dig som instruktören så står det klart för mig att båda anser sig ha den ”sanna” versionen. Och då har ju någon av er två fel. Försäkringsbolagen avgör vem de väljer att tro på, inte jag.
Om du, Dr madness, inte är nöjd med vad försäkringsbolagen kommit fram till råder jag dig att ta kontakt med dem. Tror du verkligen att jag får bestämma sånt här åt försäkringsbolagen????
Vem är det som driver häxjakt mot vem egentligen?
/Stefan M
PS. Eftersom instruktören inte finns här på SH vill jag till hans försvar säga att han är mycket rutinerad och en skicklig förare. Han har varit instruktör i många år och anlitad i ett flertal sammanhang som exempelvis LMS, Bike-Events, Carlbarks, Racingworld och SMC.