Hmm, kanske dags för en resumé över hur det blev att köra med hojen.
Har blivit ca 10 träningar på Gelleråsen, en tur till Knutstorp, Sturup och Kinnekulle.
Det är en väldigt rolig cykel att köra, framför allt när man tar i. Jag kör mycket aktivare med den här än 600 då man inte har så mycket effekt att rädda sig med. Skall man ta sig om en större cykel kräver det mer av mig då jag inte kan gasa förbi. Nu får man planera och se till att det sker på ett bra sätt i samband med kurvkombinationer t.ex på utsidan i snabbvänstern innan depåhögern på Gelleråsen. Svårt men väldigt kul när man lyckas. Man kan ha riktigt hög kurvhastighet.
Så jag tycker själv att jag utvecklats mycket som förare den här säsongen. Kul!
Det är en väldigt rolig cykel att ha i depån också. Kommer alltid fram folk och pratar och frågar. Händer ju inte när man har en "vanlig" radfyra.
En annan positiv sak har varit ljudet. Kör med öppet slip on och är ändå citat" föredömligt tyst" på t.ex Knutsorp med SSEMSE. Så inga problem med det vilket är viktigt idag om vi skall få köra vidare.
Vad är tråkigt då? Det är inte någon annan som kör 400. Så man har inte så många att rejsa med.
Det blir väl stor fartskillnad ibland på rakorna. Kombinerar man det med att en del upptäcker att det är svårt att bromsa ut en 400 med en fet 1000 kubikare så blir det väl spännade ibland att vika in i kurvan ibland.
På de banor jag varit funkar hojen alldeles utmärkt. På Sturup är den ju riktigt bra för här kan man köra åttor runt det mesta tack vare den fina motorn. Tyckte dock inte något vidare om alla räcken där!
På Knutstorp lyckades jag dyka i blötan i halkhögern efter halkvänstern. Men krashpucken och mitt skinnställ gjorde det de skulle så det blev små skador på kåpan bara. Hade jag inte lackat med Biltemafärg hade det nog inte blivit något alls
. Lättlagat.
Så sammanfattnigsvis är jag väldigt nöjd.
Så nu är frågan vad gör jag i vinter......?