HanneZ
Avställd
Är det någon som kan rita på kartan och förklara vad som hände för den som inte vet?
LOTTAK skrev:2167874Koppla på hjärnan innan du skriver här.....
Ibland undar jag om du gör det.
Jag rekommenderar alla som är i behov av att bearbeta känsliga upplevelser att besöka sin lokala kyrka och prata med en präst. De är erfarna själavårdare och man behöver inte vara kristen eller överhuvudtaget troende på något sätt för att få deras tjänster. Själavård går utanför tro. En del har ett stort behov av att tala om och dela med sig av upplevelser, andra har litet eller inget behov.Solan skrev:2167914Vad händer efter en sån här olycka? Finns det någon som tar tag i dom som bevittnat olyckan på nära håll eller som varit framme och hjälpt personen som drabbats?
Jag kan tänka mig att det sätter ganska djupa spår att se någon köra ihjäl sig och antar att det behövs en del bearbetning för att komma över det.
Magnus-Sthlm skrev:2167948.....Det märkliga är att det verkar vara ett RR-fenomen att skylla ifrån sig med argumentet: "Gör det själv då om det inte passar". Har varit inne och läst lite om eran "värld" och det har dykt upp vid ett par tillfällen bara under den senaste månaderna i allt från däcksval till tv-sändningar. Tar man på sig att utföra en sak får man banne mig göra det fullt ut. ......
Magnus-Sthlm skrev:2167948Vad är problemet med hans resonemang? Det har från flera håll antydits att om man inte har engagerat sig innan så ska man inte uttala sig nu. Say what???
Han lägger väl inget fördömande i att dom ansvariga för säkerheten inte kan må toppen när det sker en olycka med fatal utgång, det är ingen skamstock som ska ställas upp på torget utan bara ett konstaterande, och ett helt rimligt sådant också.
Det märkliga är att det verkar vara ett RR-fenomen att skylla ifrån sig med argumentet: "Gör det själv då om det inte passar". Har varit inne och läst lite om eran "värld" och det har dykt upp vid ett par tillfällen bara under den senaste månaderna i allt från däcksval till tv-sändningar. Tar man på sig att utföra en sak får man banne mig göra det fullt ut. I ett sådant engagemang ingår att man kan bli kritiserad och ifrågasatt. Att då på ett otroligt pubertalt sätt skjuta allt ansvar från sig är mycket märkligt och har man en sådan inställning borde man ta sig en funderare på om man är rätt person på rätt plats.
Nu kanske jag varken får uttala mig eller skriva här för vissa personer då jag inte tidigare engagerat mig eller är inblandad i RR-världen men det struntar jag duktigt i.
Chrille skrev:2168014vi prata om.
Sen är hela resonemanget ynkligt och dyker upp efter varenda svår olycka. Tidigare har diskussionerna gällt Knudan, Anderstorp, Karlskoga..... ja, fan vet om jag inte har hört snacket om "för farlig bana" om varenda bana i Sverige utom möjligen Mantorp och den får man ju knappt köra på...
raukroland skrev:2167998Varför inte använa chikanen före högfartsknicken för att få ner farten och därmed få ned hastigheten?!?
Chrille skrev:2168014Då kan vi ju fylla på med ytterligare "fakta" som utlöser det här, fullt berättigade, resonemanget. Sanningen är att de flesta RR-förare är lata gnällkärringar som alltid klagar men ALDRIG gör en egen insats. De förare du "lär känna" genom SH är inte typiska för snittet, här finns människor som faktiskt gör lite mer. I depåerna syns en annan sanning.
Alla som bidrar med något för svensk RR har fanimej rätt att säga "gör det själv om...". Kraven på dem hade ökat drastiskt om det existerade något som liknade lön i sammanhanget men det är ideella insatser vi prata om.
Sen är hela resonemanget ynkligt och dyker upp efter varenda svår olycka. Tidigare har diskussionerna gällt Knudan, Anderstorp, Karlskoga..... ja, fan vet om jag inte har hört snacket om "för farlig bana" om varenda bana i Sverige utom möjligen Mantorp och den får man ju knappt köra på...
I slutänden finns det hela tiden planer för att förbättra våra banor, men tyvärr skiter ingen pengar.
Jag beundrar alla de människor som gör RR möjlig för oss, som aktiv eller åskådare. Att ge dem skit, speciellt i det här sammanhanget är osmakligt.
Nyteknik skrev:2167656Dina inlägg om säkerhet och ansvar är så korkade och osmakliga att de borde raderas av moderatorn. Cynismer av detta slag dagen efter en förare har dött efter att ha hamnat utanför Sviestads asfalt i den smala högfartsknicken är bara för mycket. Herregud.
Nyteknik skrev:2167716Självklart har jag mycket att säga om säkerhet. Jag kan inte tänka mig något annat som är mer viktigt för oss som tävlar i roadracing. Att jag inte har engagerat mig preventivt i detta beror förstås på att jag varken har tid, kunskap eller ansvar. De som däremot har ansvar för säkerheten på Sviestad och valt att engagera sig i detta borde vara extra bedrövade en sådan här dag.
Magnus-Sthlm skrev:2168103Men nu är det ju inte lata RR-förare som har uttalat sig utan RR-förare som dessutom är Sporthojsreggade och som enligt dig "Gör lite mer" och "Inte är typiska för snittet". Ändå får alla som har den minsta avvikande åsikten argumentet "Gör det själv då" nerkört i halsen.
Ok, så om man tar på sig att göra något och man inte får betalt så är man totalt ansvarsbefriad och står över all form av kritik och åsikter, har jag förstått dig rätt då?
Är det mitt inlägg du syftar på när du pratar om att kasta skit på folk???? Stark tolkning i sådana fall och om man läser igenom resten av tråden så har åtminstone jag svårt att hitta smutskastning och hård kritik.
oFFkeFF skrev:2168036
Det nyteknik gör här, är att lägga ansvaret på någon annan, det passar så väl in i hans ideologi.
Magnus-Sthlm skrev:2168103.....
Ok, så om man tar på sig att göra något och man inte får betalt så är man totalt ansvarsbefriad och står över all form av kritik och åsikter, har jag förstått dig rätt då?
....
Magnus-Sthlm skrev:2168103Men nu är det ju inte lata RR-förare som har uttalat sig utan RR-förare som dessutom är Sporthojsreggade och som enligt dig "Gör lite mer" och "Inte är typiska för snittet". Ändå får alla som har den minsta avvikande åsikten argumentet "Gör det själv då" nerkört i halsen.
Ok, så om man tar på sig att göra något och man inte får betalt så är man totalt ansvarsbefriad och står över all form av kritik och åsikter, har jag förstått dig rätt då?
Är det mitt inlägg du syftar på när du pratar om att kasta skit på folk???? Stark tolkning i sådana fall och om man läser igenom resten av tråden så har åtminstone jag svårt att hitta smutskastning och hård kritik.
Wheeliegirl skrev:2168112Du anser alltså att en sån tragisk olycka är personalen på LMS´s fel?
Jag tror alla är ledsna nog ändå, för att behöva dina plumpa beskyllningar.
Jag tycker du ska försöka sluta lägga skulden på någon och istället engagera dig om du nu har så starka åsikter om säkerheten. LMS behöver all hjälp vi kan få. Håkan har varit med ett tag och vet precis vad han snackar om. Han menar inget illa som du försöker påskina.
Depåbitchen skrev:2168132Trodde tråden skulle handla om säkerheten på banorna och inte om vem som kastar skit på vem för sånt hör hemma i sandlådan!![]()
Magnus-Sthlm skrev:2168153
Jag har alltid varit skeptisk till bankörning och det här ger syndafloder av vatten på min kvarn. Om inte arrangörer och förbund hur underbetalda dom än må vara har ansvar för säkerheten så har dom få procenten av argument som eventuellt kunde tala för att prova på bankörning reducerats till noll.
Chrille skrev:2168158Nej, inte över ALL kritik. Jag skäms inte ett dugg för att kritisera dryga funkisar, kalla korvar eller liknande. Att däremot ge sig på en grupp ideellt aktiva människor i ett sammanhang där de är maktlösa känns onödigt hårt. Tillståndet på banan utfärdas ju av SVEMO, inte killarna och tjejerna som får banan att överleva. LMS har länge jobbat med att åtgärda de farligare partierna på banan, men det är mycket som ska till innan det går att genomföra.
Till viss del har du även rätt men i det sammanhanget vi nu rör oss så tycker jag att ditt resonemang ställer orimliga krav på klubbmedlemmarna.
Dessutom är jag skyldig dig en ursäkt. Du kastar inte skit, taskigt quotat av mig. Det var mer en allmän reflektion över tråden. Sorry
Sen sa jag inte att ALLA rr-förare som uttalat sig idag har gjort det med bravur. Nytekno har tex varit förbaskat dryg vid flera tillfällen och mina svar till till dig riktas minst lika mycket till honom.
Webspy skrev:2168197Detta handlade inte om någon "prova-på" bankörning för allmänheten som köpt sig en tuff posörhoj, utan en träning för tävlingsförare.
Håll isär begreppen eller håll dig utanför diskutionen.
Magnus-Sthlm skrev:2168165Allvarligt....om folk slutade tolka inlägg som fan läser bibeln så skulle det vara toppen.
Precis. Därför är det ju intressant att trådskaparen får det största gödsellasset kastat över sig.
Magnus-Sthlm skrev:2168207
Jag trodde att diskussionen var av allmän art hur säkerheten på Sviestad kunde förbättras. Det gäller väl självklart både tävlingar, träningar samt bankörning för allmänheten där folk har köpt sig en tuff posörhoj.
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |
![]() |
BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
Honda Gold Wing fyller 50 år
Sedan 1975 har Honda Gold W... |