Micke R
Gudomlig sporthojare
Kanske därför man ser så många tjejer som burkar på racing.Burkslav är helt klart ett av de manligaste jobben inom racing.
Kanske därför man ser så många tjejer som burkar på racing.Burkslav är helt klart ett av de manligaste jobben inom racing.
Scooter (vespa) med släp är det bästa jag kört i vinterväglag. Extra stödhjul men med normalt beteende på gas/broms/sväng.Har kört alla mina hojar på vinterväglag. Sämst är scootern… huga.
Med risk för din nattsömns frånfälle undrar jag vad det var som inte var till full belåtenhet med den?Hade en KTM 1290SDR under en mörk period i mitt liv.
Den höll på att ta livet av mig, mest mentalt.
Var tvungen att sälja den med inriktning på export, helst utanför Europa, för att säkerställa att aldrig mer komma i kontakt med den.
Fick nöja mig med Finland, men det var ändå en stor lättnad.
Mådde så dåligt att jag endast kunde botas genom en total fokusförskjutning, och började att frenetisk samla på sprituellt välgörande föremål.
Det var så Yamaha-samlingen påbörjade sin tillväxtresa.
Mår mycket bättre nu, sex år senare, men kan fortfarande vakna kallsvettig efter svåra ångestkantade drömmar, och måste ut i garaget en sväng för verifiering, endast det kan återföra det lugn som krävs för att kunna somna om.
Skriver detta mest som stöd för andra, för att någon om möjlig ska kunna undvika denna typ av trauma.
Nu är känslan mest som att man har varit djupt nere i ett tungt drogmissbruk, men mirakulöst nog klarat sig, och kan med försiktighet, och stor tacksamhet, blicka lite tillbaka, men mest framåt.
Jag har hittat Bosse Rindars inlägg i MCM nr 2 1993. Det avslutas så här. " Halkfordon. En sidvagnsmaskin är det enda hjulfordon jag känner till som fungerar bättre och bättre ju halare underlaget blir. Om man använder gashandtaget ordentligt på grusväg halkar hjulen i sidled istället för att fjädringen trycks ihop och körningen blir riktigt rolig. På frusna vintervägar är sidvagnsmotorcykeln verkligen i sitt rätta element. Då har man nästan eliminerat de negativa effekterna av den absurda chassigeometrin. Om vägarna var glashala året om skulle jag köpa en sidvagn"Precis, och det är ju så man vill ha det på vinterväg…?
OT.… Bosse Rindar
Det var inte snällt!OT.
Blev påmind om stackars Bosse, det hände på 80-talet, det var på en moppe-race i Kalmar som Bosse lowsider’de mitt framför mig och jag hann inte veja, utan körde över hans ben.
Eftersom motorcyklar är helt och hållet en produkt som jag köper med hjärtat, inte med hjärnan, så är helhetsupplevelsen allting.Med risk för din nattsömns frånfälle undrar jag vad det var som inte var till full belåtenhet med den?
Den sämsta hoj jag kört ur körupplevelseperspektiv var en Intruder 1800, urusel väghållning, noll känsla och en närmast obehaglig körställning. Säkert bra om man tänkte köra rakt fram 20 mil i taget, men jag hade seriösa problem med korsningar och rondeller.
Men inte tror du väl Bosse slängde sig där med vilje?Det var inte snällt!
Bra beskrivet och jag känner igen mig på pricken från när jag köpte en sprillans ny Fiat (hur dum får man bli..?).Eftersom motorcyklar är helt och hållet en produkt som jag köper med hjärtat, inte med hjärnan, så är helhetsupplevelsen allting.
En bra produkt kan inte vila på ett ruttet fundament, den blir inte bättre än vad bakomliggande faktorer gör den till.
Att den var lite småful kunde jag således leva med, motorn var brutal, bra knuff i den.
Men när den faller isär efter mindre än 500 meter, en mindre fadäs, men det tar hela säsongen att åtgärda det som är så uppenbart att ett väldigt litet barn hade kunnat se lösningen....då börjar tankarna gnaga.
Att vara helt osynlig när man träder in i en butik som man nyligen har hällt in över 150kkr av hårt skattade pengar i, och känna sig som ett problem....det ger näring till tankarna.
Att mötas av arrogans och spydighet när man bara är artigt nyfiken (enligt mig själv)....då blir det tungt att gå vidare.
Hojen hade säkert kunna bli en mer långlivad kamrat, men jag funkar inte så.
Det var mer som att gå omkring nedskiten i en fin kostym - det kanske ser bra ut på håll, men man känner sig hela tiden påmind om ett problem.
Så när någon närstående kommer in på dessa tankar, då brukar vi lösa det i Cafe Dunken, med orimliga mängder alkohol, och handgemäng om vederbörande inte lyssnar.
Ett flertal har linkat hem med näsblod och blåöga, bara för att komma tillbaka och vara evigt tacksamma när dom nyktrat till, och gjort en egen research.
Ja, det var den enkla förklaringen.
Ja, man är lite avis på er som var med och hade råd att köpa de häftiga maskinerna från den tiden. De berättelserna måste bevaras åt eftervärlden. ”Minnenas afton.”Efter att ha kört hojar i femtio tusen år så har man ju försökt anpassa arslet till det man för tillfället suttit på, Honda CBX till exempel var ju ashäftig trots sin gummiram och tandpetar-gaffel, men det fattade man ju inte då.
Först senare, långt senare, insåg man att ett stabilt chassie och bra bromsar var bra mycket viktigare än mycket kubik och bling.
Idag har man mycket roligare på en mellanklasshoj ( Hej Swedie ) än på en klossig Gsx 1100 från förr eller liknande.
Det är bara det att trots att fabrikanterna gör sitt bästa för att möta alla avgaskrav etc så känns allt som mellanmjölk i dagens utbud, finns ingen riktig punch i hobbyn liksom.
Ja, om man inte gillar Ducati förstås, dems är bestas utam kångkurräns så ere ba.
Kan jag få bra rabatt på en Panoigale V4 R nu tack
OT.
Blev påmind om stackars Bosse, det hände på 80-talet, det var på en moppe-race i Kalmar som Bosse lowsider’de mitt framför mig och jag hann inte veja, utan körde över hans ben.
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Aprilia Tuono 457
Aprilia har presenterat nya... |