Nä, då heter jag helt plötsligt Anus.
Taskigt läge där ja
Nä, då heter jag helt plötsligt Anus.
Generella typfel på BMW E39:Nu har jag en bmw, nyligen införskaffad så har inte märkt av några än.. Finns säkert, men kan inte tänka mig att det är i samma utsträckning som saaben hade
Generella typfel på BMW E39:
Strulande ABS-givare
Styrenheten
Bakhjulslagren
Kontrollampan märkt "Airbag"
Bromsarna
katalysatorerna
Pixelbortfall
Rost
Låset på bagagelucka
Kylaren
Fläktkopplingen
elektronikboxen
Kupéfläkten
Vibrationer i fram- och bakvagn
Vad innebär "pixelbortfall"?
Nu har jag iofs en E90 men finns nog många standardfel där mé. Men saaben är den enda bil där man fått uppleva alla samtidigt i samma bil
Det försvinnar "ljusprickar" på displayen. Lätt förenklat.Vad innebär "pixelbortfall"?
GM har REDOVISAT förlust på Saab i Sverige under 20 år, det helt sant. Men tror du på allvar att GM sysslat med välgörenhet till Trollhättan för att vara snälla?
Uppenbarligen finns det ett antal intressenter som vill äga Saab, men GM vill av någon anledning inte sälja.
Och allt som står i tidningarna är helt sant? Du tycker inte själv att det konstigt att ett sånt stort företag som GM bara plöjer ner en massa pengar i Saab i flera år?
Edit:Chili var före
Förstår inte varför det ska vara så svårt för er att ta in det, det är ren fakta.
självklart(!?) vill väl GM helst lägga ner SAAB och inte sälja vidare det.
lägger dom ner det så kan dom behålla kunskap och teknologi till sig själva/Opel - säljer dom SAAB säljer dom ju bort teknologin också.
Så varför har de då haft för anledning att redovisa förlust till Saab under 18 år? Vad skulle GM tjäna på att medvetet erodera bilmärket Saab?
De intressenter du pratar om består av obskyra banker, bil drömmare och små sportvagnstillverkare som varken har kunnandet eller ekonomiskt styrka att driva Saab.
Om Saab har varit så fantatiskt varför har de inte fått mer seriösa intressenter på att köpa Saab?
Reportern ringde till pressansvarige på Saab och frågade i klarspråk när de gick med vinst senast. Sen har övriga medier konstaterat att under GM´s tid på tjugo år har Saab endast gått med vinst i två år.
Förstår inte varför det ska vara så svårt för er att ta in det, det är ren fakta.
Sen varför GM inte utvecklade märket är väldigt konstigt, det är ändå GM som har största ansvaret för Saab position just nu.
Vad är då anledningen till att GM vill avyttra eller lägga ner denna vinstmaskin placerad i Trollhättan?-Du bygger enbart dina fakta på media, jag bygger mina fakta på vad min arbetsgivare talar om för mig. Inget konstigt eller svårt att fatta med det hoppas jag vi kan vara överens om.
-Det är självklart att vår presstalesman talar om vad som kan läsas i Saab's årsredovisning, allt annat vore ju lögn.
-Saab är ett av de få märken GM haft som säljs globalt vilket ger fina möjligheter att trixa med skattekostnader världen över. Som exempel redovisas alla bilar som säljs på US-marknaden som förlust i Sverige. Detta varken hemligt eller ens olagligt, men nämns ytterst sällan av media.
-Ingenjörerna på Saab jobbar även med utveckling av komponenter till GM's övriga bilflotta. Inte helt oväntat kan man trixa en hel del med redovisningen av dessa internkostnader.
Vad är då anledningen till att GM vill avyttra eller lägga ner denna vinstmaskin placerad i Trollhättan?
Jag har haft alla på min e39 under 13000mil. Mina saabar har rullat fläckfritt, bränsleledning är nog det ända jag kan komma på som strulat.
Säga vad man vill om BMW och Merc men de har byggt sina bilar som de själva velat ha dem ..
Som när jag var inne med en e39:a på verkstad då bränslepumpen dött efter blott 7000mil. Både kundmottagaren och meken sa i stereo "Ganz normal".
(pumpen dog för övrigt igen på den bilen vid 15000mil, hurray.. Om man ska ha i skitdelar så kan man väl för fan montera dem så de är åtkomliga... )
Ok, kvalitén var således inte riktigt i linje med den bild som försöker påvisas.
På saaben fick jag byta soppapump vid 21000mil. (för övigt det enda som bytts, och skrället rullar än...)
Han sa att den V70´n han hade var den första och sista Volvon han någonsin skulle äga. Den hade gått 17.000 mil och var helt slut.
Står en -09 sådan här på gården och jag lovar, den var slut när den rullade av bandet. Maken till sämre chassi har jag inte varit med om. Bilen vinglar även olastad i normal landsvägsfart. Man får sitta och parera som nån jävla Grönholm i hastigheter över 70. Enda bil man som förare riskerar att bli åksjuk i..
En mondeo med högre pris..
En merca rullar säkert långt om de inte blir saltade... (grannens ML400 har varit inne på rostlagning 12ggr..)
Min tanke också. De vill ju inte att Saab ska överleva och "kanske konkurrera mot opel" i framtiden.
Aja så går det när man säljer av företag till utlandet.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |