Samåkning för 125cc i Göteborg

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Hoj
MV Agusta Dragster 800
Wheeliebar= Stänger med hjul som används vid dragracing för att motverka att fordonet går upp på bakhjulet/hjulen

12 O´clock-bar(12 platta)= En platta byggd för att förenkla stunts och så att man kan skrapa i 90 grader på bakhjulet.:yoparty

Men jag är ingen jävla stuntprylsexpert:huvet

Ingen som är ute o åker i d fina vädret idag:gnissla

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
Med wheelie-bar menar jag en sådan där man har ena foten på själva wheelie-baren för att förenkla det hela när man kör i cirklar på bakhjulet, men jag uppfattade din lilla wheelie-bar mer som ett stöd som tar i marken så att man inte slår över, eller är jag helt ute och...:va

hahahah du är för rolig ibland. tror du man bygger en 12 oklock bar för att ha foten i när man gör cirklar?:rofl

är som gajol säger, sen är det bara en bonus att det är gött att sätta foten där.

och för fan!!!!!!! en 12 oklock bar är inget SKYDD ifall man skulle slå över. det är ett verktyg att göra stunts med. slår du över med ett 12oklockbar kan det bli värre skador på hojen. direktkopplat på ramen = allt blir snett. med kåpor och skit ivägden dämpar de rätt duktigt.

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Hoj
MV Agusta Dragster 800
hahahah du är för rolig ibland. tror du man bygger en 12 oklock bar för att ha foten i när man gör cirklar?:rofl
Inte en jävla aning:rolleyes: men man har väl bla hjälp av den till just det ändamålet?

och för fan!!!!!!! en 12 oklock bar är inget SKYDD ifall man skulle slå över. det är ett verktyg att göra stunts med. slår du över med ett 12oklockbar kan det bli värre skador på hojen. direktkopplat på ramen = allt blir snett. med kåpor och skit ivägden dämpar de rätt duktigt.
Nej, jag trodde inte att den 12 oklock var skydd iaf man slår över, men det jag undrade var om träplankan på din cykel var något skydd för det, eller vad är annars syftet med den?

varför inte döpa om tråden till Spam i göteborg:rolleyes: jag har iaf försökt att prata samåkning här...:gnissla

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
Inte en jävla aning:rolleyes: men man har väl bla hjälp av den till just det ändamålet?

Nej, jag trodde inte att den 12 oklock var skydd iaf man slår över, men det jag undrade var om träplankan på din cykel var något skydd för det, eller vad är annars syftet med den?

varför inte döpa om tråden till Spam i göteborg:rolleyes: jag har iaf försökt att prata samåkning här...:gnissla

nej tolvplattan är till för att skrapas. och som sagt. använder du den som skydd är du ute och cyklar. slår du ner för hålrt och ev lite snett kan ramen bli sne.

och överslagningsskydd på en cykel?:gnissla och sen kan jag säga att den va inte direkt enkel att cykla med:D 20 cm bred slå i pungen stolpe ist för 5 som den är som vanligt. sen vägde den 3 ton extra.
jag byggde den just för att tolva, skoj grej som jag å min kompis gjorde en sommardag när vi hade tråkigt.

körde till skolan o hem idag. men upptäckte när jag kom hem att någotr är lurt med kedjan :(

asså din jävla hoj krånglar ju mer än min. och min är snart 17 år gammal. din är inte ens 1 år:D

Last edited:

Jb6

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2007
Hoj
Yamaha WR 250 X - 08 Honda XR 125 - 04
Asså vart kör ni (vilka delar av göteborg) jag menar när ni kör själva... Har typ aldrig sett någon 125a inne i stan :va

visa er! :D hahah

Last edited:

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Hoj
MV Agusta Dragster 800
Asså vart kör ni (vilka delar av göteborg) jag menar när ni kör själva... Har typ aldrig sett någon 125a inne i stan :va

visa er! :D hahah

Jadu, här är det mer snack än verksta' vâtt dô. De få gångerna jag har vart me o kört så har det varit ut till marstrand o andra gången till Skene (tror vi va så långt bort) via Lyngnern i fjärås söder om kungsbacka.

Jag ser heller aldrig nån lättviktare när jag är i stan:rolleyes:

__Joel__

Snöänglar
Gick med
17 Apr 2007
Hoj
Röd
Jag ser ingen idé med att åka in till stan när jag inte ska träffa någon elle göra något där inne.

Och brukar mest köra Landvetter, jonsered, lerum, kviberg, Mölnlcke typ. Börjar dock tröttna där...

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Hoj
MV Agusta Dragster 800
Jag ser ingen idé med att åka in till stan när jag inte ska träffa någon elle göra något där inne.

Och brukar mest köra Landvetter, jonsered, lerum, kviberg, Mölnlcke typ. Börjar dock tröttna där...

Den kurviga vägen i Säve som går från Albatross goldklubb och leder bort till byn i Säve är rätt go, kört där så många ggr att jag börjar tappa räkningen men nog fan tröttnar jag aldrig på den vägen (nästan iaf):gnissla :tungan

Sedan så är ju vägen från hellesåkervägen (lindome) via rävlandaområdet (hällingsjö kanske det heter) till sätlila jävligt go, sedan så tar man vägen förbi lungnern på den södra sidan, fyfan va go den är:yoparty sedan kan man välja om man vill åka tillbaka till sätila o åka tillbaka samma väg man kom eller att åka via kungsbacka centrum vilket är en rätt tråkig väg.

Angående goa vägar, du råkar inte ha ett fatpipe-skafft du skulle kunna tänka dig att sälja, Joel?

Jb6

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2007
Hoj
Yamaha WR 250 X - 08 Honda XR 125 - 04
Den kurviga vägen i Säve som går från Albatross goldklubb och leder bort till byn i Säve är rätt go, kört där så många ggr att jag börjar tappa räkningen men nog fan tröttnar jag aldrig på den vägen (nästan iaf):gnissla :tungan

Sedan så är ju vägen från hellesåkervägen (lindome) via rävlandaområdet (hällingsjö kanske det heter) till sätlila jävligt go, sedan så tar man vägen förbi lungnern på den södra sidan, fyfan va go den är:yoparty sedan kan man välja om man vill åka tillbaka till sätila o åka tillbaka samma väg man kom eller att åka via kungsbacka centrum vilket är en rätt tråkig väg.

Angående goa vägar, du råkar inte ha ett fatpipe-skafft du skulle kunna tänka dig att sälja, Joel?

Joo jag vet väg från albatross golfklubb är jävligt nice... Är för övrigt medlem på albatross om någon ville vet det :va
haha jaja men det verkade inte vara så mycket folk som kör 125a inne i gbg mest utanför då... Får väll åka med moppen :huvet (skäms) och leta lite när det blir lite varmare xD

GaJoL

heEjj
Gick med
28 Jul 2007
Hoj
Speed triple
Joo jag vet väg från albatross golfklubb är jävligt nice... Är för övrigt medlem på albatross om någon ville vet det :va
haha jaja men det verkade inte vara så mycket folk som kör 125a inne i gbg mest utanför då... Får väll åka med moppen :huvet (skäms) och leta lite när det blir lite varmare xD

Skaffa dig en 125a och ta kortet nu istället så du får det innan sommarn!:tuttar

Så jävla besviken på mig själv att jag inte tog kortet i somras, tänkte egentligen inte göra det men så hittade jag dt´tn i höstas och då kom suget tillbaka, nu är man körsugen som fan osså måsta man ta de jävla kortet :gnissla

__Joel__

Snöänglar
Gick med
17 Apr 2007
Hoj
Röd

Körde en hel del därmed körskolan..

Nej sorry, Unihoc curve is the shit... Men just nu kör jag med Zone Boomerang 95 med Evo3 blad... Slagit sönder 2 curves, en envy och en bamboo på två säsonger xD

Vilken klubba kör du med plus hur hårt skjuter du?:yoparty

Jag lirar golf :D:D:D, har dock inte spelat den riktiga albatrossbanan utan bara järnbanan med polare utan handikapp

Last edited:

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Hoj
MV Agusta Dragster 800
Vilken klubba kör du med plus hur hårt skjuter du?:yoparty

Jag har denna säsongen kört med en canadien hitman nede edition och en fatpipe wiz 27 med fatpipe hole-blad, kör med den just nu.

Har aldrig testat speedshootning men jag gissar att jag kanske kan få upp bollen i en 150-160, hade ett bra skott för några årsedan men tappat det mesta på den fronten:rolleyes: Gör dock en hel del mål via köksvägen:tungan :arsele

__Joel__

Snöänglar
Gick med
17 Apr 2007
Hoj
Röd
Gött duktig eller?? :D :tuttar
mycket tuttar blev det nu :tungan

Tuttar e alltid gött dööh ;) :tuttar

24 handikapp haha.. men har bara spelat i två år

Jag har denna säsongen kört med en canadien hitman nede edition och en fatpipe wiz 27 med fatpipe hole-blad, kör med den just nu.

Har aldrig testat speedshootning men jag gissar att jag kanske kan få upp bollen i en 150-160, hade ett bra skott för några årsedan men tappat det mesta på den fronten:rolleyes: Gör dock en hel del mål via köksvägen:tungan :arsele

Gött ere... Jag har kört med envy, bamboo, curve och nu zone med evo3 den här säsongen.. Gillar att köpa klubbor :)

Jag skjuter i 161, elle det e rekordet.. Dock med en 100 klubba, skjuter nog hårdare med 96 som jag spelar med nu.. Ganska kul då jag e smal som en pinne och väger 58 kilo :D

Vilken åldersklass och serie?

Last edited:

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Hoj
MV Agusta Dragster 800
P-89/90-serien.
Jag gillar inte att köpa klubbor, fick dock ett par gratisklubbor o blad förra året av canadien, det var rätt gött:tuttar
Numera införskaffar jag mig bara blad, har så gott om skafft och curve är bara överskattat:tungan

GaJol, när har du ditt rosa plastkort då?:)

__Joel__

Snöänglar
Gick med
17 Apr 2007
Hoj
Röd
P-89/90-serien.
Jag gillar inte att köpa klubbor, fick dock ett par gratisklubbor o blad förra året av canadien, det var rätt gött:tuttar
Numera införskaffar jag mig bara blad, har så gott om skafft och curve är bara överskattat:tungan

GaJol, när har du ditt rosa plastkort då?:)

I mölndal lirar du va?

Älskar att testa nya klubbor :) Reichen ska ju öppna speedshooting i sommar, Jag kmr vara där 24/7. Skjuter 15-20 km/h med curve.

Curve e bäst!!!

Nu ska jag sova.. God Natt

Last edited:
Nyheter
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...