Scootertråden.

Q_Ball_Racing

Gasar hellre än bra
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
2014 stormtrooper 1000
Nej, det är nog rätt osannolikt. CT125 Trail/Hunter Cub är väl en ren hommage till USA och den tidigare Honda-importören där, som väl på eget bevåg startade en produktion av modellen? Det lär nog stanna vid en stilla flirt med amerikat...

View attachment 488899
View attachment 488900
såldes många av dom i australien med till postverket där... därför går under namnet "postie bike" där...

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Nej, det är nog rätt osannolikt. CT125 Trail/Hunter Cub är väl en ren hommage till USA och den tidigare Honda-importören där, som väl på eget bevåg startade en produktion av modellen? Det lär nog stanna vid en stilla flirt med amerikat...

View attachment 488899
View attachment 488900

Jävligt smart placerat avgasrör… inte. Dessa hojar skall vara praktiska tycker jag, inte se ut som något som rättmätigt hånas i blockettråden.

rickards

Medlem
Gick med
2 Sep 2003
Hoj
Suzuki address
Har varit utan hoj i nästan 20 år, men köpte det här vrålåket i somras. 9 vilda hästar och ser ut som en moppe ? Kallar den för Batmopeden. Kör den till 6-7km enkel resa till jobbet, roligare än elcykel och den går oerhört soppasnålt. Onekligen fruktansvärt slö, men man ligger bekvämt i 80 km/h vilket räcker bra för jobbåkandet. Guld att man kan parkera vart man vill då alla tror att det är en moped. Driftkostnaden är typ obefintlig och för jäkla praktiskt med utrymme för hjälm och vad man nu vill ha i bagageutrymmet.image.jpg

notrightrider

The white zone is for loading and unloading only
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.
Har varit utan hoj i nästan 20 år, men köpte det här vrålåket i somras. 9 vilda hästar och ser ut som en moppe ? Kallar den för Batmopeden. Kör den till 6-7km enkel resa till jobbet, roligare än elcykel och den går oerhört soppasnålt. Onekligen fruktansvärt slö, men man ligger bekvämt i 80 km/h vilket räcker bra för jobbåkandet. Guld att man kan parkera vart man vill då alla tror att det är en moped. Driftkostnaden är typ obefintlig och för jäkla praktiskt med utrymme för hjälm och vad man nu vill ha i bagageutrymmet.View attachment 488939

Suzuki Address - hojen som hittar hem.

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Har varit utan hoj i nästan 20 år, men köpte det här vrålåket i somras. 9 vilda hästar och ser ut som en moppe ? Kallar den för Batmopeden. Kör den till 6-7km enkel resa till jobbet, roligare än elcykel och den går oerhört soppasnålt. Onekligen fruktansvärt slö, men man ligger bekvämt i 80 km/h vilket räcker bra för jobbåkandet. Guld att man kan parkera vart man vill då alla tror att det är en moped. Driftkostnaden är typ obefintlig och för jäkla praktiskt med utrymme för hjälm och vad man nu vill ha i bagageutrymmet.View attachment 488939
Funkar det alltså bra att "fulparkera" här i stan? Reglerna säger ju att även mopeder av klass 1 ska betala avgift och att endast moped klass 2 får parkeras som en cykel. Det borde alltså vara rätt lätt för parkeringsvakterna att se om fordonet är avgiftspliktigt eller ej.

Anledningen till att jag frågar är för att jag jobbar i centrala Örebro och de få gånger jag tagit scootern till jobbet har jag parkerat på MC-parkeringen några kvarter bort och kan man komma undan med att parkera närmare så är det såklart en bonus.

rickards

Medlem
Gick med
2 Sep 2003
Hoj
Suzuki address
Funkar det alltså bra att "fulparkera" här i stan? Reglerna säger ju att även mopeder av klass 1 ska betala avgift och att endast moped klass 2 får parkeras som en cykel. Det borde alltså vara rätt lätt för parkeringsvakterna att se om fordonet är avgiftspliktigt eller ej.

Anledningen till att jag frågar är för att jag jobbar i centrala Örebro och de få gånger jag tagit scootern till jobbet har jag parkerat på MC-parkeringen några kvarter bort och kan man komma undan med att parkera närmare så är det såklart en bonus.
Hittills har det gått bekymmersfritt, brukar ställa mig i cykelstället bara. Men står inte dagligen i city, utan har väl gjort det ett 15-tal gånger under sommaren. Parkerar i cykelstället vid jobbet vid universitetet dagligen dock, och det verkar funka. P-platserna där betalas via Aimo.

Bonzo

Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Hittills har det gått bekymmersfritt, brukar ställa mig i cykelstället bara. Men står inte dagligen i city, utan har väl gjort det ett 15-tal gånger under sommaren. Parkerar i cykelstället vid jobbet vid universitetet dagligen dock, och det verkar funka. P-platserna där betalas via Aimo.
Mmm, jag sitter nere på Fredsgatan/Slottsgatan och jag kan tänka mig att kommunens gubbar är lite svårare att lura.
Ett jäkla skit att jobba så centralt. Ska man betala för parkering en hel arbetsdag här i kvarteret går det loss på ca 300:- så det är liksom inte ett alternativ.

rickards

Medlem
Gick med
2 Sep 2003
Hoj
Suzuki address
Mmm, jag sitter nere på Fredsgatan/Slottsgatan och jag kan tänka mig att kommunens gubbar är lite svårare att lura.
Ett jäkla skit att jobba så centralt. Ska man betala för parkering en hel arbetsdag här i kvarteret går det loss på ca 300:- så det är liksom inte ett alternativ.
Vet inte hur noga de är, Suzukin är dock bra liten, mindre än många moppar så hoppas den slinker igenom vilket den verkar ha gjort hittills. Får väl fulparkera lite undanskymt, där p-vakterna inte cirkulerar.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Frågar åt en kompis:

Om man "råkar tappa regskylten", får den inte stå ganska ostört i cykelställen då?

Nån kan ju ha stulit regskylten ifall fråga uppstår, jag kollar tex inte varje dag att den sitter kvar på mina hojar...

rickards

Medlem
Gick med
2 Sep 2003
Hoj
Suzuki address
Såg att det faktiskt finns gratisparkering för mc i Örebro city, hade jag inte brytt mig om att kolla upp ?

Screenshot_20230828-083323.pngScreenshot_20230828-083355.png

Bonzo

Gick med
20 Jan 2008
Hoj

rickards

Medlem
Gick med
2 Sep 2003
Hoj
Suzuki address
Frågar åt en kompis:

Om man "råkar tappa regskylten", får den inte stå ganska ostört i cykelställen då?

Nån kan ju ha stulit regskylten ifall fråga uppstår, jag kollar tex inte varje dag att den sitter kvar på mina hojar...
Rimligen ja ? Men risken finns väl att man åker på mer bekymmer än p-böter...

tobbes

Sporthojsnörd?
Gick med
13 Jun 2016
Hoj
Gammal Katana 1100, något nyare RC30, inte alltför lastgammal VT

Eller så kan den faktiskt till och med ramla av, typ längs Bulten... Återfinns vid nästa besök på Rosenhill... Sånt skulle kunna hända, rent teoretiskt... :rodnar

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
På min förr-förra hoj hade jag satt fast regskylten med 2st. vingmuttrar, och tog med skylten upp i lägenheten varje kväll. Jag fick inga böter på de 3 år jag hade hojen.

notrightrider

The white zone is for loading and unloading only
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.
Eller så kan den faktiskt till och med ramla av, typ längs Bulten... Återfinns vid nästa besök på Rosenhill... Sånt skulle kunna hända, rent teoretiskt... :rodnar

Scooter, Bulten, Rosenhill.
Tre ord svåra att kombinera ihop i en och samma mening utan en negation någonstans.

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka