På mina hojar kan jag ställa mig upp för att parera ojämnheter i gatan ed. Och är inte styret lite smalt på en scooter?Det enda negativa jag kan komma på med en scooter det är att man ser ut som en sittkissare när man tjör...
Jo, jag inser att det finns en liten liten risk att jag inte ser riktigt lika cool ut som jag känner mig.Det enda negativa jag kan komma på med en scooter det är att man ser ut som en sittkissare när man tjör...
Och ingen hälsar har jag märkt...Det enda negativa jag kan komma på med en scooter det är att man ser ut som en sittkissare när man tjör...
Den är iaf svensksåld från början - Bröderna Nilsson Mc står som första ägareSkaplig värdeökning på 4 år, om nu säljaren får annonserat pris för den här:
https://www.blocket.se/annons/kalmar/honda_supercub_c125/111006670
View attachment 489014
Jodå, moppekillarna hälsar då och då ?Och ingen hälsar har jag märkt...
Möjligen mopedister, och andra scooteråkare.Och ingen hälsar har jag märkt...
Futuristiskt linjeskönt
View attachment 489005
Skarven in mot 90-talet skapade en del intressanta farkoster.
View attachment 489006
Bara en sån sak som instrumenteringen
Väl värd att bevara!
View attachment 489007
Mmm, ska fundera på det. Kanske kan komplettera med sånt där bromsgrepp som ser ut som en kniv också.du får skaffa fransjacka och en såndär världskrigspotta till hjälm för att höja coolhetsfaktorn.
Kanske till och med en sånhär:
View attachment 489321
Jag blev faktiskt lite oironiskt sugen på att skaffa en scooter och ironiskt smycka den som en Harley., Med örnar, döskallar, fransar, spikes och allt annat sånt bjäfs. KAnske till och med motivlackad indianmotiv med vargar.Mmm, ska fundera på det. Kanske kan komplettera med sånt där bromsgrepp som ser ut som en kniv också.
Jag blev faktiskt lite oironiskt sugen på att skaffa en scooter och ironiskt smycka den som en Harley., Med öärnar, döskallar, fransar, spikes och allt annat sånt bjäfs. KAnske till och med motivlackad indianmotiv med väargar.
Extra bonuspoäng om jag dessutom lyckas få tag på en riktig Harleyscooter...
View attachment 489323
Jag får göra det extremt övertydligt med en nekohjälm och lite anime-kläder.Problemet med ironi på MC är att den alltför ofta drunknar i den allmänna dufusnessen som grasserar bland oss.
...vilket iofs kan bli lite meta-kul när någon hånskrattar - åt sin egen oförmåga att förstå det egentligt roliga.
Jag får göra det extremt övertydligt med en nekohjälm och lite anime-kläder.
View attachment 489325
Snälla . Ha fransar som når ner till markenJag blev faktiskt lite oironiskt sugen på att skaffa en scooter och ironiskt smycka den som en Harley., Med örnar, döskallar, fransar, spikes och allt annat sånt bjäfs. KAnske till och med motivlackad indianmotiv med vargar.
Extra bonuspoäng om jag dessutom lyckas få tag på en riktig Harleyscooter...
View attachment 489323
Jag får göra det extremt övertydligt med en nekohjälm och lite anime-kläder.
View attachment 489325
MC-intresset tar sig ibland olika uttryck även hos sporthojare. Är det inte enduro så kan det vara veteranhojar, Adventure, scramblerbobbercafébyggen eller varför inte märkliga småhjuliga fordon, gjorda tex för att säljas till miljarder asiatiska stadspendlare eller till att fotografera stiliga italienska damer på?
Varianterna är oändliga - från 50cc till åtminstone 750 cc. Eleganta, konstiga, fräna, fula eller bara gåtfulla; det finns nog inget segment som har lika stora variationer.
Så: upp med vad ni har ståendes/rullandes/suktandes efter!
Själv sprang jag av en slump in i en Yamaha Cygnus 125, som var för billig för att jag skulle kunna låta bli den.
Smälter in bra i garaget.
"Cygnus"
Låter som något man borde låta doktorn titta på om det satt på kroppen någonstans...
-Fan vad du ser dålig ut.
-Ja, jag har fått Cygnus…
Om man har en sådan där Cygnus 125:a (eller vilken annan 125-scooter som helst antagligen) med ett sådant där jättesegel, eller framruta som man också kan säga. Att det går bra i medvind kan jag förstå, men hur är det när det blåser motvind? Orkar den köra förbi eu-mopparna, eller får man ligga i lä bakom dem?MC-intresset tar sig ibland olika uttryck även hos sporthojare. Är det inte enduro så kan det vara veteranhojar, Adventure, scramblerbobbercafébyggen eller varför inte märkliga småhjuliga fordon, gjorda tex för att säljas till miljarder asiatiska stadspendlare eller till att fotografera stiliga italienska damer på?
Varianterna är oändliga - från 50cc till åtminstone 750 cc. Eleganta, konstiga, fräna, fula eller bara gåtfulla; det finns nog inget segment som har lika stora variationer.
Så: upp med vad ni har ståendes/rullandes/suktandes efter!
Själv sprang jag av en slump in i en Yamaha Cygnus 125, som var för billig för att jag skulle kunna låta bli den.
Smälter in bra i garaget.
Om man har en sådan där Cygnus 125:a (eller vilken annan 125-scooter som helst antagligen) med ett sådant där jättesegel, eller framruta som man också kan säga. Att det går bra i medvind kan jag förstå, men hur är det när det blåser motvind? Orkar den köra förbi eu-mopparna, eller får man ligga i lä bakom dem?
Frågar åt en kompis...
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |