Scootertråden.

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Hoj
13st Yamaha
Okejdå, Honda har aldrig sålt CUB i Sverige då. Tror jag :)

EDIT: Eller jo den här nya verkar ju sålts i Europa av Honda. Fast alla decennier av CUB försäljning tidigare verkar inte nått oss dårå
Nä, och det verkar ha varit men mycket kort period som "den nya" modellen fanns i Sverige.
Verkar dystert på den fronten :unsure:

plisse

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Jun 2020
Hoj
2009 BMW F800R
Futuristiskt linjeskönt :giggle:

View attachment 489005
Skarven in mot 90-talet skapade en del intressanta farkoster.

View attachment 489006

Bara en sån sak som instrumenteringen :tummenupp
Väl värd att bevara!

View attachment 489007
Den framrutan skojar man inte med! Kan man fälla ner den så att den även fungerar som regnskydd tro? För hela hojen då alltså. Och kanske lite av grannens hoj...

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Jodå, Super Cub såldes av Honda under en kortare period. Jag kikade på sådana på Honda MC Center i Göteborg några gånger.

Kostade runt 40' om jag minns rätt och var väldigt fina att se på. För fina nästan. Man törs ju inte använda något så snyggt, för tänk om det börjar regna och den blir smutsig??
K-a-t-a-s-t-r-o-f! :)

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Hoj
13st Yamaha
Ett "billigt" och enkelt transportmedel i stan för bara 58000kr? Det får nog bli bussen istället.
Att hålla på med tvåhjulingar....det gör man med hjärtat, inte med hjärnan!
Så, jag tittar bara ner i plånboken, och finns det ett minsta hopp.....då kör vi :giggle:

Men syftet kan ju vara olika, vissa verkar bara transportera sig, och det gör jag personligen med bil, och helst får någon annan köra.

plisse

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Jun 2020
Hoj
2009 BMW F800R
Ett "billigt" och enkelt transportmedel i stan för bara 58000kr? Det får nog bli bussen istället.
Det är nog ännu dyrare att köpa en buss. :wiggle

Det är mycket pengar att köpa en scooter för 58k, det håller jag med om! Men om den kostade 40k för några år sen så är det ju ändå en lysande affär, man kommer att få tillbaka en del åtminstone. Man måste se helheten, inte bara prislappen just nu.

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
View attachment 489265

Nybesiktigad och godkänd!

Det är långa besiktningsintervall på denna hojen. Förra besiktning 1987, nu idag 2023, nästa gång 2099...
Grattis.
Jag ska in på ombesiktning med min i eftermiddag. Har fått ordning på det som strulade sist, så jag räknar med blanka papper den här gången.

Jag har faktiskt använt min rätt mycket den sista tiden och jag måste säga att den är precis så bra och dålig som jag förväntat mig. Gillar den skarpt.

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Att hålla på med tvåhjulingar....det gör man med hjärtat, inte med hjärnan!
Så, jag tittar bara ner i plånboken, och finns det ett minsta hopp.....då kör vi :giggle:

Men syftet kan ju vara olika, vissa verkar bara transportera sig, och det gör jag personligen med bil, och helst får någon annan köra.
För det mesta är det så, men just när det gäller en scooter med den designen så är det nog lika mycket förnuft och plånbokstänk som hjärtat som styr.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år