SH behöver moderatorer

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Slutliga beslutet sker dock av Egmont som är de nuvarande ägarna. Det kräver en hel del förändringar på sajten för att genomföra. Man går lite åt tryckpresshållet och dess syn på ansvar för inlägg m.m.

Finns det långtgående planer ang. detta iom den nya designen du jobbar på? :va

- Jerker -

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2009
Hoj
Nej
Det finns även en risk att om trenden fortsätter med all dålig respekt mellan varandra att man måste registrera sitt fulla riktiga namn för att få göra inlägg. Många forum har redan infört detta, allt för att minska på hetsen mellan varandra när man är "anonym" bakom ett påhittat nick.

Det var ett bra förslag. :tummenupp

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Och varför vill man att massa okända ska veta ens namn? :va

Det krävs ju ändå bara ett par minuters googlande eller fråga andra så kommer det fram iallafall.
Den som skriver nåt elakt påhopp eller annat tänker sig för innan de postar om de måste stå för inlägget. Trevligare ton på forumet behövs, kunde/vågade Fürsten använda hela sitt namn med hans bakgrund som +30km/h pilot så kan vi övriga det också :)

Visst kan man regga sig som Anders Nilsson i Byhåla utan att heta det och skriva vettiga saker men om den personen börjar med påhopp/trolleri/pajkastning så avslöjas bluffen väldigt snabbt.

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Det finns även en risk att om trenden fortsätter med all dålig respekt mellan varandra att man måste registrera sitt fulla riktiga namn för att få göra inlägg. Många forum har redan infört detta, allt för att minska på hetsen mellan varandra när man är "anonym" bakom ett påhittat nick.

Låter som en bra idé.
Jag är redan halvvägs där dessutom.

En annan stor fördel är att man slipper springa runt på Rosenhill och kalla varandra för massa konstiga online-nick..

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Slutliga beslutet sker dock av Egmont som är de nuvarande ägarna. Det kräver en hel del förändringar på sajten för att genomföra. Man går lite åt tryckpresshållet och dess syn på ansvar för inlägg m.m.

Det kanske går att gå halva vägen och kräva verifierat namn vid registrering men inte publicera det publikt. På så sätt kan man fortfarande vara anonym på forumet men ändå hållas ansvarig för rena olagligheter.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Vilken jättebra idé, då hittar ju hojtjuvarna hojarna även om dom är regad på farmor i Kiruna.

Dessutom blir folk mindre benägna att erkänna att dom har lagt en bombrepa eller att dom har modifierat Sina hojarna så att dom är olagliga.

SMC har väl redan ett forum?

• Gilla
Reaktioner: Loy

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Vad gäller namn så har jag ingen direkt åsikt om det. Jag har kallat mig Ulvhamne på nätet i 15 år nu, så det är min onlineidentitet. Mitt dopnamn är så vanligt att jag blir mer anonym på det sättet.
Sedan har jag iofs ett rent helvete att komma ihåg vanliga namn, men nick är inget problem, så jag skulle gärna se att även om man var tvungen att registrera sitt namn så skulle det vara trevligt om folk kunde ha visningsnick.
Och det hade varit rätt skönt om det var färre trådar som förföll i ren pajkastning. När trådarna bara flummar iväg i dumheter är väl helt okej och till och med roande, men pajkastning och påhopp känns så onödigt.

Thomas_34

4 Q
Gick med
28 May 2004
Hoj
Ridley!?
Visst ska man hålla god ton till varandra och visa respekt. Men det jag undrar är, vad är en extrem åsikt, är det när det handlar om att gasa satan eller är det en extrem åsikt om man te x stödjer SD? Ska man inte får diskutera vissa ämnen? och uttrycker du kritik, dvs att du tycker "fel", ska du bannas då?

Last edited:

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Vilken jättebra idé, då hittar ju hojtjuvarna hojarna även om dom är regad på farmor i Kiruna.

Dessutom blir folk mindre benägna att erkänna att dom har lagt en bombrepa eller att dom har modifierat Sina hojarna så att dom är olagliga.

SMC har väl redan ett forum?

Det är också en fin grejj att låta fäjjan få ta del av ytterligare en del av sitt liv, eller dom kanske erbjuder login som en ideel verksamhet?

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Inför man ett tvång att uppge ens riktiga namn hoppas jag att man samtidigt ser till att det inte går att söka på namnet via Google och få upp en rad träffar på SH. Låt endast andra medlemmar se namnet. Sedan har GuW en poäng med att löst folk som inte kan skilja på ditt och mitt kanske letar upp hojar via ens namn på forumet eller via annan information inser att det finns något värt att stjäla hos en specifik medlem. Många har nog varit mer öppna än de borde med vad de har för ägodelar, hur de bor, deras resvanor etc. Jag tror folk skulle bli lite mer försiktiga i hur de uttrycker sig, men även vad de är beredda att dela med sig av. Det är således inte bara fördelar med att skylta med riktiga namn.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
..och uttrycker du kritik, dvs att du tycker "fel", ska du bannas då?

Mig veterligen har ingen någonsin bannats eller något inlägg tagits bort för att de har "fel åsikt" eller för att de sympatiserat med "t.ex" SD i en diskussion... Dessa vädrar ju sina åsikter på daglig basis på SH, oavsett vad ämnet är, och det finns ingen(vad jag vet) som försöker få dem bannade eller få dessa inlägg borttagna, så länge de håller en saklig ton.

Däremot har vissa som inte brytt sig om att diskutera fått sina bondrasistiska påhopp borttagna, med all rätt.

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Det kanske går att gå halva vägen och kräva verifierat namn vid registrering men inte publicera det publikt. På så sätt kan man fortfarande vara anonym på forumet men ändå hållas ansvarig för rena olagligheter.

SÅ anonyma är vi ju inte bakom våra nick så att det inte går att ta reda på vem som ligger bakom det om det går över till olagligheter.

Om det ska ha någon effekt på pajkastningen och att man faktiskt får stå för det man skriver så behöver nog ens namn synas för alla på forumet.

Jag tycker det e coolt när brewdarna springer runt o kallar dig för Peter den store! :tummenupp:D:tungan:banana

Haha japp, lite kontrast till att alla kallar dig för "lilla ponken".
Men å andra sidan så får du äta chokladkaka hos Jerker, det får inte jag, så jag är nog mest avis :(

Last edited:

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...

Liknande registrering på auktions-sajter och andra ställen. Det gör att det finns spårbarhet för administratörer och man i högre grad kan undvika fejk-konton m.m.

Dessutom minskar det träffytan i generiska sökningar på webben, jämfört med om man skulle stoltsera med fullständigt och riktigt namn. Att det sedan i alla fall går att lista ut vem en person är bakom "Nicket" om man nu lägger manken till, det är en helt annan sak.

Det finns mycket som skrivs, som man nog inte vill att det ska kunna kartläggas av tredje part och lägga pussel, även om det först kan verka harmlöst.

PeterNorth

Bannad
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
KTM 625 -06
Det vore väl ändå bättre om man var tvungen att uppge personnummer vid registrering så åtminstone moderatorerna har något att fika över när vederbörande gjort något dumt. Att tumma på friheten under internets fana känns som ett steg bakåt. Jag ser heller inte alla dessa "problem " som antalet användare poängterar ....jag måste vara blind, alltför liberal eller totalt införstådd över nätets spelregler. Sweadie min son jag håller tummarna för ett bra.val av moderator då George är omöjlig att ersätta!

dominator91

Sporthojsnörd
Gick med
19 Feb 2009
Hoj
GSX 1100 F 92, BMW F650GS Dakar, Vespa GTS300Ie
Är inte riktigt hundra på detta.. Men jag undrar om inte PUL sätter stopp för det riktiga namnet uppvisat utåt.

Oavsett det så är det inte rätt väg att gå enligt mig.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning