SH behöver moderatorer

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Man har ju några favoriter här på SH som alltid skriver bra grejjer och håller bra nivå,
Kan man inte får rösta fram någon istället?

Min röst skulle falla på Guw,jörgen,skrotnisse eller nån av dem andra som ofta har nått vettigt i sina inlägg.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Sportbike var king som moderator, och jag tror att Desmohellman kan göra ett bra jobb med! :tummenupp

Det tror jag också.

Tack :)

Precis, och klockan 05:00 när du precis gjort kaffe och slår på datorn så har du 15 anmälda inlägg i 15 olika trådar som du måste gå igenom, annars "va fan e du moderator för, ser du inte att jag anmält det här puckot, ta bort skiten för faan"

Jättebra start på dagen.

Åfan, finns det så många gnällspikar här? Nog fan är jag gnällig, men jag har ALDRIG anmält ett inlägg.

Kan vi inte få en lista med Topp 10 gnällspikar?

Man har ju några favoriter här på SH som alltid skriver bra grejjer och håller bra nivå,

Min röst skulle falla på Guw,jörgen,skrotnisse eller nån av dem andra som ofta har nått vettigt i sina inlägg.

Kanske inte en helt dum ide med en omröstning i demokratisk anda.

Last edited:

PeterNorth

Bannad
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
KTM 625 -06
Anmäla inlägg är ett klassiskt tecken på den svaga individen som inte klarar olikheter. Borde vara bann på folket som spammar rapportera inlägget.

eviln

Missade apex
Gick med
10 Aug 2009
Hoj
Suler Duke 1290 GT 2022
Anmäla inlägg är ett klassiskt tecken på den svaga individen som inte klarar olikheter. Borde vara bann på folket som spammar rapportera inlägget.

Rapportfunktionen ger moderatorer chans få granska inlägg utan att behöva läsa varenda jäkla tråd på hela forumet.

PeterNorth

Bannad
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
KTM 625 -06
Rapportfunktionen ger moderatorer chans få granska inlägg utan att behöva läsa varenda jäkla tråd på hela forumet.

Och när den stora skaran rövhål som inte förstår inlägget har rapporterat sönder....vad tror du händer då? Saker och ting försvinner utan grund men tack vare den skock av får som tyvärr alltför ofta styr här.

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm

Tack för förtroendet. Även om jag är moderator på andra forum som tex Träbåtsakuten, så tror jag att det skulle bli problem med mitt mandat iom att jag inte kör sporthoj: "Nu tog HD kalk bråttet bott mitt ACAB in lägg, ja blir så lack!! :mad:"
Det enda forum där jag möjligtvis skulle ha mandat moderera är teknik-forumet.

Det är inte svårt att hitta en omdömesgill person, men att hitta en sådan som kör sporthoj, det är värre det! :tungan
Sportbike är ju rätt osannolik på det viset.

Det finns dock ytterligare en medlem här som jag tycker är ett föredöme för sporthojeriet, med sin självdistans, brinnande hojintresse och sympatiska stil (och som samtidigt har det sporthojsrelaterade mandat krävs för att kunna tex moderera en urartad tvåhunnra-på-backhjullet-på nynäsvägen-film-tråd i mc-relaterat.)
Det är Magnus Moss.
Jag tycker han hör till de medlemmar som skapar en bra stämning på forumet, bjuder på sig själv, men ändå kan säga vad han tycker. Jag har aldrig träffat Moss irl, men är övertygad om att hans omacho stil har gjort det lättare för nykomlingar att känna sig välkomna ute på banorna. En annan fördel med tex Magnus är att han inte kommer från Sthlm, jag tror det är bra om SH-nyckelpersoner har koppling till olika delar av landet. Det blir så lätt Sthlmsfixerat ändå.

Last edited:

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06
Inte läst hela tråden men för att någon skall orka i längden så gäller det nog att dela på ansvaret en hel del.

Exempelvis:
Jugge teknik
peternorth OT
Swedie racing
Anders Brink datorcentralen
Stockholm Sportmoppe
Göteborg Mark osv.

När någon av de har problem eller dylikt måste nog ansvaret vila på dina axlar Swedie. Hur fungerar systemet internt? När sportbike inte svarat på 2 timmar vidarebefodras det hela då till "nästa" instans?

Exempelvis kan det ju gå i en slinga eller runtringning bland de moderatorer som är online? och slutligen Swedie.

How about ha automatik? 20 personer som röstar på ett inlägg som felaktigt eller onödigt så går meddelandet ner. Tycker personen i fråga att det är felaktigt får han överklaga till en moderator eller att en moderator får en autosignal och då får denne göra ett beslut om inlägget verkligen är ointressant. Finns ju alltid grupp för inbördes beundran som kan få totalt ointresserade inom ämnet att haka på någon självutnämnd "Mäster"

Klotgren

bilar hamnar till slut alltid i köer
Gick med
24 Aug 2009
Hoj
KTM 990SMR 2010
Annars är ett bra ordspråk:
"If you can't beat them, join them!"

Jag menar, vi har ju ett gäng åsiktsmaskiner här på forumet vars nick och ton i inläggen lätt läses på ett negativt/frustrerande sätt.

Dessa skrivbordstalibaner/aggressiva bilister (samma sak - de sitter i en skyddad låda och skäller på andra) är dessutom ganska ofta på andra forum också = de har tydligen tid, och gillar dessutom att diskutera.

Ge dem ansvaret att få moderera ett par veckor så förstår de hur viktigt och svårt det är att hålla ihop det hela. På köpet har vi sedan fått mer ansvarstagande forumdeltagare. Vilket förhoppningsvis i sin tur gör att den totala tonen här på SH förbättras.

Det är så lätt att klaga, men om man är mer insatt så förstår man helhetsbilden mycket bättre.

Som återfallsknutte så är jag oerhört tacksam att SH finns, utan SH hade jag inte träffat så många andra hojåkare och ej heller haft så kul.

sportbike

Guest
Hur fungerar systemet internt? När sportbike inte svarat på 2 timmar vidarebefodras det hela då till "nästa" instans?

När en rapportering görs så får den moderatorn som är ansvarig för det forumet ett pm.
Admin kan moderera i alla forum, men får inte automatiskt ett pm för alla forum utan man får helt enkelt scanna av stämningen lite här och var.
Dock finns det interna trådar för rapporteringar som alla moderatorer kan läsa men inte moderera.
Brinner det i knutarna kan alla moderatorer pm:a varandra om det skulle behövas, dock gäller det ju att den som får pm:et loggar in eller får meddelandet via mail, och dessutom har tid att hantera det, de flesta kan inte det under arbetstid.

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Inte läst hela tråden men för att någon skall orka i längden så gäller det nog att dela på ansvaret en hel del.

Exempelvis:
Jugge teknik
peternorth OT
Swedie racing
Anders Brink datorcentralen
Stockholm Sportmoppe
Göteborg Mark osv.

När någon av de har problem eller dylikt måste nog ansvaret vila på dina axlar Swedie. Hur fungerar systemet internt? När sportbike inte svarat på 2 timmar vidarebefodras det hela då till "nästa" instans?

Exempelvis kan det ju gå i en slinga eller runtringning bland de moderatorer som är online? och slutligen Swedie.

How about ha automatik? 20 personer som röstar på ett inlägg som felaktigt eller onödigt så går meddelandet ner. Tycker personen i fråga att det är felaktigt får han överklaga till en moderator eller att en moderator får en autosignal och då får denne göra ett beslut om inlägget verkligen är ointressant. Finns ju alltid grupp för inbördes beundran som kan få totalt ointresserade inom ämnet att haka på någon självutnämnd "Mäster"

Skulle denna person vara moderator i någon del skulle jag garanterat sluta läsa och skriva i den. Det är lite som om Jimmie Åkesson skulle bli statsminister, vilket hade medfört att man fått emigrera till typ norge eller nått annat grannland :tungan

Last edited:

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06
Okej. Där finns det mkt att arbeta fram alltså.
Automatisera, fördela, vidarebefodra efter satt tid.

Det skulle i mitt tycke avlasta en hel del att ha ett smartare system för de moderatorer som finns.

Håller du inte med Swedie?

När en rapportering görs så får den moderatorn som är ansvarig för det forumet ett pm.
Admin kan moderera i alla forum, men får inte automatiskt ett pm för alla forum utan man får helt enkelt scanna av stämningen lite här och var.
Dock finns det interna trådar för rapporteringar som alla moderatorer kan läsa men inte moderera.
Brinner det i knutarna kan alla moderatorer pm:a varandra om det skulle behövas, dock gäller det ju att den som får pm:et loggar in eller får meddelandet via mail, och dessutom har tid att hantera det, de flesta kan inte det under arbetstid.

Hehehe, de var ett kul exempel helge ;)

Skulle denna person vara moderator i någon del skulle jag garanterat sluta läsa och skriva i den. Det är lite som om Jimmie Åkesson skulle bli statsminister, vilket hade medfört att man fått emigrera till typ norge eller nått annat grannland :tungan

Last edited:

sportbike

Guest
Jag blev smickrad, tack för det! Men jag saknar det där försonande draget en moderator ska ha.

Allvarligt Anna, jag tror du skulle passa utmärkt som moderator, varför vill inga tjejer bli det förresten.
Du e ju snabb i skallen och rapp i tjefften, och så kunde du visa PeterNörd hur man egentligen slangar, ståendes på sadeln.

Jag säger: tjööör :tuttar

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
När en rapportering görs så får den moderatorn som är ansvarig för det forumet ett pm..

Eftersom den allmänna uppfattningen verkar vara att folk använder anmäl-funktionen för att anmälaren haft slut på argument undrar jag hur stor andel av anmälningarna som görs för att anmälarens argument tagit slut och hur många som rör regelrätta "regelbrott"?!

Min egna uppfattning är att det är just de som saknar argument som anmäls och får sina inlägg borttagna, inte de som argumenterar för "fel åsikt"..

sportbike

Guest
Eftersom den allmänna uppfattningen verkar vara att folk använder anmäl-funktionen för att anmälaren haft slut på argument undrar jag hur stor andel av anmälningarna som görs för att anmälarens argument tagit slut och hur många som rör regelrätta "regelbrott"?!

Min egna uppfattning är att det är just de som saknar argument som anmäls och får sina inlägg borttagna, inte de som argumenterar för "fel åsikt"..

Har ingen statistik på det, men det är fler regelbrott än brist på argument i alla fall.
Sen är det ju upp till moderatorn att se ett sammanhang i diskussionen och inte bara rycka bort ett inlägg mitt i tråden.
Dessutom kanske moderatorn inte alls anser att inlägget var stötande/felaktigt, alla tycker vi olika.

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm

Under mina år på SH har jag bara använt anmäl-knappen ett fåtal ggr, det har oftast gällt personangrepp som har rasistisk eller homofob karaktär.
Vad jag minns har det i merparten varit ngn annan än jag som blivit påhoppad. Jag tycker det är viktigt att sådana inlägg plockas bort, annars drar forumet åt sig ännu fler med andra huvudintressen än motorcyklar.

Last edited:

PeterNorth

Bannad
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
KTM 625 -06

Vilken tur att hela SH kretsar kring dig och ditt veto din gamling. Dessutom vore det endast bra för SH om färre skrev då det mesta ändå bara är dynga :arsele

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Jag blev smickrad, tack för det! Men jag saknar det där försonande draget en moderator ska ha.

Just det, glömde för ett ögonblick att du är kvinna....
: vadheterdendärspindelnsomkäkarupp"maken"efteråt

......fast jag tror ändå du skulle passa, men har all förståelse för att man inte vill.:krama

Hon är i Indien nu.

Är inte det distans så vet inte jag...

Last edited:

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Önskemål:

Liberal
Ickebanräv (det finns racingavdelning för dom som gillar bana)
Sporthojsåkare

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...