SH behöver moderatorer

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Hudik skrev:
Så pracka inte på "kompisar" att göra något dom snart kommer att ångra, dom ska vara intresserad av det själva.

Nu var det inget försök att pracka på någon något utan snarare ett exempel på två medlemmar som besitter de kvalitéer jag gärna ser hos en moderator.
Jag tror f.ö att båda dessa har för mycket integritet för att smickras av att nämnas i dessa sammanhang och att de är stora nog att fatta beslut helt utan att påverkas denna tråd.

Jag känner heller ingen av dem även om jag sett tillräckligt mycket av vad de skrivit för att hysa respekt för dem.

Last edited:

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Skulle denna person vara moderator i någon del skulle jag garanterat sluta läsa och skriva i den. Det är lite som om Jimmie Åkesson skulle bli statsminister, vilket hade medfört att man fått emigrera till typ norge eller nått annat grannland :tungan

Det där är i sig ett regelbrott dvs personangrepp! :tummenupp

Under mina år på SH har jag bara använt anmäl-knappen ett fåtal ggr, det har oftast gällt personangrepp som har rasistisk eller homofob karaktär.
Vad jag minns har det i merparten varit ngn annan än jag som blivit påhoppad. Jag tycker det är viktigt att sådana inlägg plockas bort, annars drar forumet åt sig ännu fler med andra huvudintressen än motorcyklar.

Inget personligt mot dig Jörgen då du brukar skriva vettiga saker men just rasistiska inlägg tycker inte jag är speciellt farligt då det ofta finns mycket inlägg som går åt det andra hållet också av vissa personer som aldrig får nåt straff för de.

I mina ögon är det lika illa att kalla någon för svartskalle som för svennejävel!

Orecic

http://www.youtube.com/watch?v=7-5_8af3T
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2007, Kawasaki, ZX10R
Enda orecic fått fel är att starten var 2001 ;)

Menade han inte att 2007 var starten för SH-Bladet?

:glömdet

Förövrigt khan härmed konstateras att av fornlämningar har ett exemplar av det första SH-Bladet hittats i den berömda "Tutlurastråden". Denna tråd har alltså bevisligen avlagt grund för flera kända fenomen inom SH-Rasen.:mattias

http://img16.imageshack.us/img16/2859/shbladet.jpg

Tidningen startades alltså officiellt 2009, men tros ha varit i huvudedt på den mest intelligenta inom SH-Rasen sedan 2007. :banana

Last edited:

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Tanke:
Om du gör anonyma moderatorkonton som de som är moderatorer använder sig av
så försvinner pressen att vara rädd för att stöta sig eftersom ingen vet vem det är som
har modererat inlägget (står bara typ moderator3 eller liknande).

En moderator måste ju kunna stå för en redigering som dom gjort annars är det ju värdelöst om man inte kan diskutera saken tex över via pm!

MotherTrucker

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2009
Hoj
na
Gesällprovet för moderatorkandidaterna skulle kunna vara att lämna in ett förslag om hur denna tråden ska städas.. Då får dom en försmak av att det inte är så himla kul att vara en del av kulisserna..

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Vem fes så du fick luft?
Skippa skitsnacket innan du spinner vidare för långt, som nu och alla andra gånger är det du och andra som tar upp invandrar frågan och jag ger min version på det hela, men det är ju inte ok....för ni vill bara hålla varandra om ryggen och inte diskutera för det är ju så jobbigt när nån med riktig erfarenhet och bakgrund kan dela med sig.

Sedan skötte jag och Norman diskussionen bra utan dig, men som vanligt ska du komma i efterhand och "skydda" your girlfriend när faran är över :slicka

Du kunde ju inte ens svara på ett ordentligt sätt utan att dra ner nivån till en femårings nivå eller trädklättrande djur med motsvarande iq, det bevisar bara min teori, you loose again :FU

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Vill bara passa på att tacka sportbike för allt mödosamt arbete! Bra jobbat! Med dina diplomatskillz kan du kanske börja medla i valfri glödbädd i mellanöstern ;-)

Sent from my GT-P7500 using Tapatalk

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06
En moderator måste ju kunna stå för en redigering som dom gjort annars är det ju värdelöst om man inte kan diskutera saken tex över via pm!

För all del. Men det stoppar ju inte möjligheten att ha ett moderatorkonto och slippa bli inblandad i saker som "sportbike".

Vet inte om det är en bra lösning rakt igenom men hade jag varit moderator hade jag nog uppskattat att ha kvar min anonymitet så att säga på både, gott och ont.

Nåja bara lite tankar för att förenkla för en moderator. Att man kodar om lite för moderatorerna så man slipper så mkt handpåläggning och vara inloggad 24/7, + att möjligheten att vara anonym men att man självklart kan skicka pm och referera till dem som moderator 1,2,3.

Nåväl. Jag hoppas det löser sig och att den blivande moderatorn, moderatorerna inte går in och petar för mkt. Lite skoj och utsvävningar eller felaktiga inlägg att prata om ger en hel del ibland. Både på smilbanden och möjligheten att prata ut även om man har fel.

BTW. Jag röstar fram Swedie som moderator. Han om någon måste ju vara mån om SH's framtid.

Last edited:

Hudik

Guest
**text**
Nåväl. Jag hoppas det löser sig och att den blivande moderatorn, moderatorerna inte går in och petar för mkt. Lite skoj och utsvävningar eller felaktiga inlägg att prata om ger en hel del ibland. Både på smilbanden och möjligheten att prata ut även om man har fel.

En moderator har ett bra verktyg, detta.
Sen måste man ju ha lite sunt förnuft att kunna se skillnad på irroni, skoj och "allvar".
Men tyvärr så tycker ju inte alla lika och det är då det kan uppkomma tråkiga tillfällen

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring