SH behöver moderatorer

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Moderator på sporthoj är nog nästan bara otacksamt, oavsett vad man skriver, tycker och modererar är det säkert någon som har synpunkter på agerandet.

Jag tror att det bästa för den som blir moderator för exempelvis en så pass rörig forumdel som OT att ha en ordentlig moderatorbeskrivning. Ett par enkla regler som moderatorn skall följa i sitt modererande och som han eller hon alltid kan hänvisa till för dem som gnäller på huruvida vissa trådar modereras.

Fuchs

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2011
Hoj
Yama SM
vad är det som krävs för att vara moderator?
låter ju spännande men om man har de skils eller ens är omtyckt av folket :va

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
vad är det som krävs för att vara moderator?
låter ju spännande men om man har de skils eller ens är omtyckt av folket :va

Du ska kunna ta en massa skit med ett leende och sen hålla tungan i styr när du skulle klämma in en riktig dräpare mot någon.

Politiskt korekt i alla lägen alltså.

sportbike

Guest
Det har du gjort dig förtjänt av :tummenupp

Tack :)

Du ska kunna ta en massa skit med ett leende och sen hålla tungan i styr när du skulle klämma in en riktig dräpare mot någon.

Politiskt korekt i alla lägen alltså.

Precis, och klockan 05:00 när du precis gjort kaffe och slår på datorn så har du 15 anmälda inlägg i 15 olika trådar som du måste gå igenom, annars "va fan e du moderator för, ser du inte att jag anmält det här puckot, ta bort skiten för faan"

Jättebra start på dagen.

Last edited:

Str3 R

Guest
Precis, och klockan 05:00 när du precis gjort kaffe och slår på datorn så har du 15 anmälda inlägg i 15 olika trådar som du måste gå igenom, annars "va fan e du moderator för, ser du inte att jag anmält det här puckot, ta bort skiten för faan"

Jättebra start på dagen.

Sånt som skulle få mig att må som jag har PMS varje dag sen… :D

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
För att vara en bra moderator tror jag att man lär man ha en rejäl självdistans.
Inte ta med "jobbet" hem så att säga, då blir man nog inte långlivad.

Tack sportbike iaf, grymt modererat!

Själv är jag förvånad att någon ens står ut i mer än en månad som moderator mtp. all skit ni lär få stå ut med.

/J

Fuchs

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2011
Hoj
Yama SM
jag jobbar med utåtagerande och är ju lite van med att hålla mig tillbaka kan man väl säger.
Med forums livet är jag inte heller helt ovan och tiden brukar finnas.

Gäller det hela forumet eller är det uppdelat och i så fall vilken/vilka delar rör det sig om?
Jag är ju inte helt insatt i alla sorters hoj åkning såklart.

Ifall jag verkar bra för det så kan vi ju tar det via PM.

sportbike

Guest
För att vara en bra moderator tror jag att man lär man ha en rejäl självdistans.
Inte ta med "jobbet" hem så att säga, då blir man nog inte långlivad.

Tack sportbike iaf, grymt modererat!

Själv är jag förvånad att någon ens står ut i mer än en månad som moderator mtp. all skit ni lär få stå ut med.

/J

Innerst inne är jag en elak jävel, nu är det payback-time :mad:

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Den som vill ha ordningen utan ersättning är nog sådana som Norman som gärna vill klämma åt folk han inte gillar, det är belöning för sådana personer.

Du trycker ner nån annan för att lyfta fram dig själv som guds bästa barn, det är lågt om något! Räcker med att det kommer upp en invandrardebatt så kan inte du heller behärska dig så nej du skulle aldrig någonsin passa som moderator. Bara tanken är skrattretande :D

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Tack till alla som PM:at om att bli moderator. svarar er imorgon med nån utdlagsfråga eller nått :)

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
BusAnna skulle jag kunna se som moderator. Skarp i huvud och replik, en rejäl portion distans och lite läskigt skrämmande. :skrämd :literädd

Jag blev smickrad, tack för det! Men jag saknar det där försonande draget en moderator ska ha.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA