Sjukaste/konstigaste ni gjort/varit med om

snowball

Ingen kommer ihåg en fegis.
Gick med
10 Sep 2005
Hoj
Yamaha R6
äre jag som är trög, men varför glodde alla på dig? För att du inte vaknade när killen hälsade på lite hastigt?

Nej han hade gylfen öppen, läs mellan raderna.

Här följer en anekdot från min studietid på ett av landets universitet. Jag och en polare var tillfälligt omotiverade att festa på kåren där vi befunnit oss en stund. Vi bestämde oss därför att ta oss in i kårhuset för att se om där pågick någon uppiggande fest. Väl uppe på åttonde våningen, utan framgång med att hitta en rolig fest att krasha märker min polare att han är pissnödig. Någon toalett fanns inte att tillgå inom direkt närhet så min polare sliter upp första bästa lägenhetsdörr i korridoren vi befinner oss i varpå han utropar med aktoritär stämma, -VAR ÄR TOALETTEN!!??, killen som bor i lägenheten vänder sig vettskrämd om från sin position vid datorn och pekar med darrande hand mot dörren bredvid ingången. Min polare går in och gör sina behov varefter han utan ett ord till killen går ut och smäller igen lägenhetsdörren. Vi går sedan ner på kåren och super vidare med ett leende på läpparna.

Last edited:

ladbol

Fighters dont quit, quiters don`t fight!
Gick med
23 Aug 2005
Hoj
Yzf 750r-93(SÅLD) GSX-R750-00
Nej han hade gylfen öppen, läs mellan raderna.

Här följer en anekdot från min studietid på ett av landets universitet. Jag och en polare var tillfälligt omotiverade att festa på kåren där vi befunnit oss en stund. Vi bestämde oss därför att ta oss in i kårhuset för att se om där pågick någon uppiggande fest. Väl uppe på åttonde våningen, utan framgång med att hitta en rolig fest att krasha märker min polare att han är pissnödig. Någon toalett fanns inte att tillgå inom direkt närhet så min polare sliter upp första bästa lägenhetsdörr i korridoren vi befinner oss i varpå han utropar med aktoritär stämma, -VAR ÄR TOALETTEN!!??, killen som bor i lägenheten vänder sig vettskrämd om från sin position vid datorn och pekar med darrande hand mot dörren bredvid ingången. Min polare går in och gör sina behov varefter han utan ett ord till killen går ut och smäller igen lägenhetsdörren. Vi går sedan ner på kåren och super vidare med ett leende på läpparna.

:yoparty Klockrent!

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Sådär gjorde en kille här i stan alltid förut.. Sprang runt på krogarna o "lånade" pengar av de som va skitfulla.. Betedde sig som han kännt dom i hela sitt liv o fick ihop en massa stålar. Det gick nån månad, han bor inte här längre nu.
Du råkar inte veta om han flyttade till Sundsvall? :tungan

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
skulle skjutsa polarn på en krogrunda i sthlm mellan akurat och anchor hamna vi i köpenhamn och såg paris hilton vid nått hotel (eller dom gjorde jag sov i bilen) sen åkte vi till anchor :3freak

Quest

För fort för tidigt
Gick med
1 May 2005
Hoj
Ducati Monster
Hade varit på brakfest i Piteå (PDOL) i 2 dagar. Tredje dagen räffar en riiiktigt snygg norska och vi börjar pilla på varandra. När det börjar dra sig mot kväll tycker hon vi ska dra hem till henne. Så deras chaufför hämtar upp oss och vi sätter oss i bilen. Efter kanske en kvart nickar jag till och vaknar sedan när vi är framme.

Trött och omtöcknad ramlar jag in i ett rätt stort hus och lägger mig till sängs med denna söta lilla varelse.

Dagen efter vaknar jag och tittar mig omkring. Tycker allt ser lite udda ut. Tittar ut genom fönstret och upptäcker att jag är i Trondheim...:huvet

Lyckades efter många om och men få tag i en kompis kompis kompis som körde lastbil och skulle passera Trondheim under dagen. Så jag fick lift till goa fina svea igen.

EmiliosFantomen

Guest
I våras när jag traskade hem från krogen så hann jag ikapp en tjock och slämmig medelålders man med riktigt flottigt bakåtkammat hår och såndär kavaj som har en sköld på sig.
När jag var ca två meter bakom han så vände sig fanstyget helt utan förvarning om och skriker

Han: GÅ ÖVER PÅ ANDRA SIDAN!!!!:mad:
Jag: Va fan är det för fel på dig då?
Jag: Kan du gör själv.
Han: DU SKA PASSA DIG JÄÄÄÄÄVLIGT NOGA, JAG ÄR INTE ATT LEKA MED!!!:mad:
Jag: Meh.
Han: DU SKA FAN INTE TRO ATT DU KAN KOMMA OCH RÅNA MIG!! JAG HAR BOTT 15 ÅR I SYDAMERIKA!!!:mad:
Jag: Jag har bott 23 år i Lule, men nu får du väl ändå ta och lugna ner dig...

Vid det här laget börjar åbäket sansa sig och med hjälp av lite verbaljudo lyckas jag övertala han att gör över på andra sidan...

Stockholmare är bra konstiga dom:confused:

V4N

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2008
Hoj
1997 HONDA CBR1100XX
Dreggel...skriv merrr..
fan vilken ball tråd...har garvat mig svettig under alla dessa 9 sidor.
E på jobbet nu men jag drar till med ett par historier när jag kommer hem ;)

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Inte för att verka "tuff".
Men:
På det glada åttiotalet var jag på väg genom byn med två kvinliga bekanta.
Raggarbil stannar.
4 killar stiger ur och börjar käfta.
Jag inser att jag kommer att få stryk.
Tänker att det är lika bra att gå ner med stil.
Siktar in mig på största killen och uppmanar killarna att göra sitt bästa.
Vill ju inte bli nerslagen av den minsta - Bättre att få en rejäl smäll av största gorillan.
Jättegrabben blir illa till mods.
Sätter sig i bilen och uppmanar kompisarna att göra detsamma.
Slutligen smyger de iväg med svansen mellan benen.
Jag stolt som en tupp.

Träffar bautaraggaren några veckor senare på en fest.
Har lite dåligt samvete, så jag förklarar mitt beteende.
Slutar med att vi blir kompisar, och är så fortfarande.

Ytterligare några månader senare är jag på en fest på västkusten (sisådär 10 mil hemmifrån).
Tycker mig se bautaraggaren.
Skall skämta.
Knuffar honom bakifrån med hälsningen:
"Skall du ha stryk, raggardjävel?"
Naturligtvis fel kille.
Resonerar som vid första mötet.
"Spring, för snart smäller det!"
Killen springer.
Jag paff.
Hade velat förklara för honom med.
Kanske en ny kompis?

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka
Jag har gjort mycket sjukt och roligt me vissa delar av polisen som rikskriminalen och säkerhetspolisen - perfekta driftkuckus att ghåstraida för nöjes skull - jag har hemligstämplat de värsta.

Speciellt Analys och spaningsdelen - mitt namn ger dom anställda svåra paranoior och psykoser.

En dag förra året lyssna jag av mobilsvaret och blev väldigt förvånad.

"Hej mitt namn är Helga Sjöholm från säkerhetspolisen i Göteborg jag vill att du ringer mig på 0317392000 - Klick"

Jag kunde inte fatta att dom var så dumma så dom ringde mig , jag ringde genast upp men kärringen var hos hovslagaren och fick tånaglarna trimmade till helgens polisbal så jag lät växeln ge henne ett meddelande:

"N.N återkommer - befinner sig i inre mongoliet och studerar bergsgetter"

Efter jobbet på kvällen hade jag fortfarande inte fått tag i henne och jag är extremt irriterad när en person från en myndighet jag gjort narr av ringer mig med myndig stämma och tror jag skulle pissa på mig:confused: :va .

Jag ordnar fram en inspelning av meddelandet , några öl och timmar senare finns hennes meddelande på några hundra mobilsvar runt i Sverige :

"Hej mitt namn är Helga Sjöholm från säkerhetspolisen i Göteborg jag vill att du ringer mig på 0317392000 - Klick"

Det är snart morgon och kärringen har klivit upp och hon har ingen aning om att polisväxeln brakat ihop:D

Det ringer oavbrutet hos kärringen och hon är helt tokig.
Efter nån timma kommer jag fram...tutar upptaget hela tiden.

"Hej mitt namn är Peder Gyllenhammar , du har sökt mig.."

De blir helt tyst i luren varpå hon börjar skrika - det är du din jävel " typ:D :D :D

De gick inte och prata med henne ens utan jag bad henne ringa spionåklagaren o sen slängde kärringen på luren.
Jag var livrädd att börja o asgarva under samtalet för jag tyckte synd om henne:)

Fast dagen hade bara börjat , jag var typ samtal 50 - de skulle komma några hundra till under dagen.

Jag vet faktiskt inte va hon gjorde , men antagligen löpte hon amok.

Jag väntar än idag på att få träffa kärringen, hennes chef och spionåklagaren - skulle vara mycket trevligt att glo in i deras arga ögon...

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
På tal om att knäcka växlar.
När man var yngre var det populärt att gå till lokala pensionärs-konsum och sätta upp fejkade annonser.
En gång träffade jag "the motherload", annonsen såg ut ungefär såhär:

Bortskänkes! Vräkes ut! Gratis mot hämtning!

Gamla antika möbler bortskänkes pgs dödsfall. Chiffonjéer, Gökur, Moraklockor, antika soffor, ädelträ bord, vaser och prydnadssaker, tavlor m.m.

Först till kvarn! Ring gärna före kl 07.00.
Mvh <polarns hemnummer>

Polarn hade pensionärer som ringde honom i månader efteråt och tjatade om gammalt skräp. :D

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
Detta hände en vän som började jobba på Avis biluthyrning på arlanda. Hans kontor låg väg i vägg med något av SAS callcenter (ca. 15 år sedan) och där brakar telenätet ihop. Telepersonalen inser att något måste göras snabbt, tar fram ritningarna och kopplar om telefonerna till närmaste rum (som enligt ritningen ochså var ett SAS-kontor). När han kommer tillbaks efter möten och lunch har han ca. 600 meddelanden... På moderna 90-talet kunde växeln inte ta bort desssa utan han fick snällt lyssna på hela meddelandet och därefter välja "radera". Han krävde en Thailandsresa för besväret som dock aldrig dök upp...

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
Har tråkigt...
Tar en rumsren men kul grej från studietiden. Vi arrangerade en studentfestival i Kalmar (Kvastkampen) som var 3 dagaras vilt supande med lekar och band. Vi som arrangerade fick dock supa lagom tills lördag kväll. Vi byggde upp festområdet vid Kalmar slott där även de fina villorna ligger.

Kl. 06.00 på lördag morgon kör vi ett högljutt soundcheck, efter att först sett till att kårens splitternya bil var täckt i lera och tång. På denna tid var technobandet 666 populär med låten Alarma. För er som kommer ihåg börjar den med en mistlur följt av att någon ropar "ALARMA", vilket vi tyckte var kul att väcka folk med. 10 minuter senare kommer Farbror Blå med 2 bilar och bister min. De undrar om vi vet något om ett "krigslarm" som ljudit :) Tydligen har de boende inte kopplat vårt oväsen och mistluren kl. 06.00 utan trott att detta var långt allvarligare. Efter lite översitteri och sura miner gav de upp och åkte tillbaks till morgonfikat.

Dark_Messenger

Guest
Har tråkigt...
"ALARMA"
:D
Appropå alarma..

Kom på en grej som hände i yngre tonåren. Jag och polare satt ute i ett av Nyköpings finare hoods sent en höstkväll, det var på väg att bli riktigt mörkt och jag hade min moppe med. Vi var precis utanför en lågstadieskola o snackade skit. Bästämde oss för att klättra lite på taken o se vad man kunde hitta. Vi klättrade upp och hittade en "spännande lucka" rätt snart.. Efter lite fippel lyckades vi öppna den, helt becksvart där nere, endast en stege till vad som såg ut som en "vind". Vi klättrade ner och kom mycket riktigt ner till en vind. Lågt som fan i tak var det så man fick huka sig för att kunna gå.

Eftersom det är mörkt ute och ännu mörkare där nere så trevar jag runt i mörkret för att hitta nån form av lysknapp, hittar nått skumt vred och antar att det är nån form av lysknapp. Jag vrider om och det börjar tuta det högsta jävla tuuuuuuuuuut jag hört i hela mitt liv. Det visar sig att jag har lyckats satt igång krigslarmet som de testar varje måndag i månaden eller nått sånt. Vrider febrilt för att stänga av men det går inte, det bara tutar nått så in i helvete. Panik!

Vi kastar oss ner från taken, med luckan öppen och den galna tutan ylandes, kickar febrilt på moppen o ber en bön att skiten ska starta. Brassar helvet genom prettohoodet där folk har börjat komma ut ur finvillorna i morgonrockar och undrar vad i helvete som pågår...

Man var inte så kaxig då.. :)

sauber

Ny medlem
Gick med
2 May 2006
Hoj
Astrimmad R1-06
I våras när jag traskade hem från krogen så hann jag ikapp en tjock och slämmig medelålders man med riktigt flottigt bakåtkammat hår och såndär kavaj som har en sköld på sig.
När jag var ca två meter bakom han så vände sig fanstyget helt utan förvarning om och skriker

Jag: Va fan är det för fel på dig då?
Jag: Kan du gör själv.
Han: DU SKA PASSA DIG JÄÄÄÄÄVLIGT NOGA, JAG ÄR INTE ATT LEKA MED!!!:mad:
Jag: Meh.
Han: DU SKA FAN INTE TRO ATT DU KAN KOMMA OCH RÅNA MIG!! JAG HAR BOTT 15 ÅR I SYDAMERIKA!!!:mad:
Jag: Jag har bott 23 år i Lule, men nu får du väl ändå ta och lugna ner dig...

Vid det här laget börjar åbäket sansa sig och med hjälp av lite verbaljudo lyckas jag övertala han att gör över på andra sidan...

Stockholmare är bra konstiga dom:confused:

Har du ngn bild på dej själv som du kan posta....?

HannesH

Ja fiiiifan!
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
KTM 625 SMC ¤ KTM 250 SX-F ¤ KTM 125 SX ¤ Ch-Racing WSM & en liten söt Ten7
Kom nyss hem från en resa vid medelhavet, och där utspelade det sig något om du konstigaste jag vatt med om..

Det började bli ganska sent på natten och vi var några stycken som funderade på att dra vidare, men när vi är påväg ut så kommer det fram en snubbe/vakt/eller något annat, han jobbade där iallafall. Han säger till oss att vi inte ska gå, för kl 5 ska det bli show på ett av dansgolven.
Så ja, vaför inte tänkte vi, var ju bara runt en timme kvar.
Efter en halvtimme började vi höra luddiga medelanden i högtalarna och kunde usrkilja vissa ord, bla. "show, strippor, proffesinella, dans".
Då kan vi ju inte undvika att bli lite nyfikna, så den konstiga killen letades upp och han berättar att det kommer strippor om 5 minuter.
Och mycket riktigt, efter 5 minuter startade det..men enda problemet var att det var 4 utklädda killar som kom utspringande och strippde:gnissla men tjejerna skulle komma senare...

Och kolla på manliga strippor, de gör jag då jävlar i de mig inte, trots att jag är väldigt säker på min sexualitet. Så jag bestämmer mig för att slå en drill i väntan på tjejerna då jag hellre ser på opererade äckel än på nakna spanjorer som springer runt och svingar snoken och juckar på publiken.
Men som om det inte vore nog med att man väntat på manliga strippor, så är det första man ser när man kommer in på toaletten en kille och drar en lina från kanten på en pissoar:crash

Det tog inte många sekunder innan vi var påväg hemmåt:gnissla

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Hoj
Tillfälligt avbrott
Inte ensam om denna, men ändå..

Sitter på stripphak i Bangkok.. In kommer en tjej med guldfiskskål a´la grande, halvfull med vätska (börjar ana oråd)..
Sätter skålen på golvet, gränslar över densamma och med ett förnöjt "ooohhh" släpper hon ned små sköldpaddor från underlivet..

De slemmiga små liven simmar för livet i sörjan..

Kulturella skillnader, men samtidigt.. Vem fan kom på det här!?

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
...sköldpaddor från underlivet..

...

Kulturella skillnader, men samtidigt.. Vem fan kom på det här!?
Och vem blir ens upphetsad av det?

Alltså okej om det hade varit så att hon sköt pingisbollar eller någon annan förstklassig underhållning. Men sköldpaddor? :va

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC