Skämmiga grejer!

Lone Sleeper 86

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2007
Ort
Finland, Vasa
Hoj
kawa gpx750r... atm
Ja så har man då läst igenom tråden:D herregud så det kan gå...
Måste väl bidra med några egna tänkte jag, men man har ju inte gjort bort sig. Trodde jag ja plötsligt börjar alla år av bortglömda eller snarare förträngda minnen tränga fram. I jämförelse med andras e de väl inte så farligt men nog så skämmiga då de hände.

Får väl börja med då jag köpte min första moppe, en honda monkey var det, själv var jag 1.85 lång å 100 kilo så de åg rätt så komiskt ut. Efter köpet skall den köras hem och jag som alri kört moped sätter i ettan varvar å släpper koplingen, framjulet i vädret duns ner å så fortsätter man med tanken aj fan har den så myket kraft... Inte nog med det växlar til 2an och ta mig fan samma sak igen. det var den studsigaste åkturen jag varit med om.
1 vecka senare då jag lärt mig starta och växla bär det av med polarna till den lokala bensinstationen, allt går bra tills man skall svänga in... shiiiit för hög fart och ner i diket, svär och lyfter upp moppen och fortsätter till polarna som förvånat ser bakåt, nu e man ju lite skärrad så man koncentrerar sig inte riktigt utan kör över en bensinslang vinkar och blir nästan påkörd av en bil, polarna står förståss och asgarvar...

Nåja ett år senare i gymnasiet då jag till slut täcks parkera moppen på skolgården och inte på en gård ett kvarter bort (skämdes nog ganska mycket för den moppen, dumt egentligen hadde sjukt kul med den) det är mitt i vintern och jag har lyckats med bedriften att klara mig de 9km till skolan utan att dratta omkull(körde sommar som vinter å den vintern var det HALT) stannar på moppe parkeringen sätter ner stödet på moppen kliver av och tar ett steg och drattar på backen utan nån kontroll. Får en massa fundersamma blickar som går över i okontrollerat skratt då jag med tårar i ögonen konstaterar att fan det är inte meningen att jag skall använda benen ja hålls bättre uppe på två hjul. Kul i efterhand men inte just då.:rolleyes:

finns nog mer i lager men det får jag ta senare
 

Tholon

Ny medlem
Gick med
3 Jan 2007
Ort
Tyresö
Hoj
Triumph Sprint ST
Åh nej!!! Inte dom två!!!

För många år sedan skulle jag och en kompis åka upp till fjällen med ett gäng balettflickor. Jo... det är sant, två killar och en buss fylld med tjejer :)
Men vi kände bara två av dem, så vår entre i bussen var ju rätt viktig.

Men just när vi klivit på bussen, sist av alla, så hör vi någon ropa högt:

- Åh nej - inte dom två!!!!


Med tanke på att vi inte kände några av tjejerna så blev vi rätt förvånade, minst sagt. Det blev ju inte riktigt den coola entré vi hade tänkt oss....

Vid en paus i Gävle förstod vi att de som välkomnat oss så "glatt" var två tjejer som vi hade flirtat rejält med på Grönan på sommaren. De jobbade där och vi flirtade :) För övrigt hade vi buskul ...... och forsatte där vi slutade på sommaren...
 

A_o_D

dead girls never say no
Gick med
15 Jul 2005
Ort
Skövde
Hoj
zx10r -08
va rätt pinsamt idag när jag var tvungen att gå hem från jobbe pga att hemorrojder håll på att ta dö på mig :huvet
 

FreddaGädda

Guest

Det är en sån sak som faller under den kategori där till och med jag skulle dra mig för att tala om det för sporthoj.com, och jag är jävligt öppen..

Fifan vilket besvär.. Lycka till med det där. Finns det öht nåt man kan göra åt det?
 

A_o_D

dead girls never say no
Gick med
15 Jul 2005
Ort
Skövde
Hoj
zx10r -08
Det är en sån sak som faller under den kategori där till och med jag skulle dra mig för att tala om det för sporthoj.com, och jag är jävligt öppen..

Fifan vilket besvär.. Lycka till med det där. Finns det öht nåt man kan göra åt det?

detva värre att berätta på jobbe...

det finns salva och stolpiller receptfritt på apoteket som tur e.. för att gå till rövdoktorn e nog ingen hit ;)
 

CalleE

C is for cookie
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Trollywood
Hoj
Kawasaki ER6N -06 "Elaka getingen"
detva värre att berätta på jobbe...

det finns salva och stolpiller receptfritt på apoteket som tur e.. för att gå till rövdoktorn e nog ingen hit ;)


Två minuter inbillat jobbigt hos "rövdoktorn" kanske gör att det försvinner för livet så slipper du piller och salvor!

Vänta bara tills hela ankfamiljen simmar bakom dig! då ångrar du nog att du inte gått till rövis!
 

FreddaGädda

Guest
Se upp om stjärtläkaren även praktiserar som tandläkare, iaf om du ska fixa tänderna.. :gnissla
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Lumpenminne

Varit ute i fält ca 4-5 dagar, vinter, hög feber, förskylning osv och går i min egen värld, drar ner brallorna och sätter mig för att skita på den tillfälliga fälttoan.

Sitter där och filosoferar när plötsligt kompanichefen hoppar fram, jag sitter där med ak5:an i näven och skiter.

-Vad gör du soldat?
-Löjtnant jag skiter, vad ser de ut som?
-Skulle bara kolla om du var på din vakt soldat!

Då tror man liksom att de borde vara lugnt eller? Nehe då kommer de 4 plutoner förbimarscherandes nån meter från där man själv sitter och skiter. Tyckte inte de var så pinsamt, garvade mest, de gjorde deras befäl också ;)
 

M.G.F

I'm with stupid
Gick med
11 Jul 2003
Ort
Malmö
Hoj
CBR 1000 RR HRC Trico '09
Detta utspelade sig runt 1997 då jag fått min första mobiltelefon. För det första bad jag alltid min far och mor att ringa mig vissa tider i skolan när jag var ledig. Så alla trodde jag var värsta yuppien...

En dag så kom jag gående i korridoren, där det för övrigt var fullt av folk, med telefonen vid örat och fullt pratandes. När det, milt pinsamt, RINGDE i telefonen! Skoja om att jag var snabb på att svara......

Detta får jag fanimej höra än idag när jag träffar gamla klasskamrater och mina nuvarande bästa vänner då dom gick i samma skola som jag.
 

Lone Sleeper 86

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2007
Ort
Finland, Vasa
Hoj
kawa gpx750r... atm
Kom att tänka på en till.
Detta hände då jag var ny och grön och körde latbil åt en grönsaksfirma. :rolleyes:
Jag håller på å lastar så snabbt jag kan å bossen ringer å frågar var jag håller hus och att jag måste skynda mig. Får förståss en jävla stress å då jag lastat klart kör jag iväg så snabbt jag vågar på en SMAL grusväg, kollar närvöst i speglarna och på vägen för attt se till att jag hlls på vägen, då plötsligt i en kurva hörs ett jävla brak och lastbilen rycker till :va (en låång fl12), jag tvärnitar och förstår först inte vafan som hänt, sen då jag tittar i backspegeln ser man i övre kanten att ett garagetak som hänger ut en meter över vägen fått sig en smäll och någr brädor avrivna (lastbilen klarade sig för övrigt oskadd vilket var tur) efter några självförebrående svordomar :mad: eftersom man förståss lagt märke till taket på vägen dit så var det bara att svälja ståltheten och ringa på hos ägaren för garaget :huvet Hej öööhm jag har råkat riva ner hörnet på ert garagetak med lastbilen...
då skämdes man.

halv timme senare på kontoret efter att man lastat av... jo chefen jag råkade riva sönder hörnet på ett hustak:rolleyes: chefen ser helt chokad ut men då jag förklarat situationen kommer han på vilket ställe jag talar om och säger till min förvåning, Ja just ja, jo jag vet hur det taket sir ut, otroligt dumt bygt då det hänger så s*tans långt ut över vägen i kurvan...

får höra denna historia varje gång min polare som är släkt med garage ägaren
inte hittar på nåt att säga om vi snackar bilar, låter ungefär såhär: Du ska inte säga nått, du kan ju inte ens köra, som till och med lyckas dra ner hustak med lastbil :tungan , Detta säger han oberoende om vi talar körteknink eller motorer:huvet
 

Nanders

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2004
Ort
Uddevalla
Hoj
Crf 450,Z50
Allt för att bidra till en bra Påsk Afton för er..

Detta hände för ett par år sen, jag va på fest med kompisar å som vanligt blev det ju läge å gå på lokal. sagt å gjort, kvällen rullade på i flaskans tecken.. Framåt småtimmarna så blev man ju lite trött, å tydligen kände ja mig hemma för ja sparkade av mig skorna å skulle gå och lägga mig.. I Baren.. Två veckor senare kommer det fram en tjej som ger mig en kram å säger att hon tyckt så synd om mig när hon fick hjälpa mig knyta mina skor å att hon egentligen skulle följt mig hem så att ja kom hem ordentligt..Nu i efterhand vet ja att hon jobbar ihop med min mamma å att det e ett roligt samtalsämne om DEN fulla killen på krogen som fick hjälp med skorna..Dock utan vetskapen om att det är hennes SON som dom skrattar åt.
 

invisible

Yes baby...
Gick med
4 Mar 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ZX-6R'06
Allt för att bidra till en bra Påsk Afton för er..

Detta hände för ett par år sen, jag va på fest med kompisar å som vanligt blev det ju läge å gå på lokal. sagt å gjort, kvällen rullade på i flaskans tecken.. Framåt småtimmarna så blev man ju lite trött, å tydligen kände ja mig hemma för ja sparkade av mig skorna å skulle gå och lägga mig.. I Baren.. Två veckor senare kommer det fram en tjej som ger mig en kram å säger att hon tyckt så synd om mig när hon fick hjälpa mig knyta mina skor å att hon egentligen skulle följt mig hem så att ja kom hem ordentligt..Nu i efterhand vet ja att hon jobbar ihop med min mamma å att det e ett roligt samtalsämne om DEN fulla killen på krogen som fick hjälp med skorna..Dock utan vetskapen om att det är hennes SON som dom skrattar åt.

Hahaha fyfan :D :D
 

Ado

Galen - helt jävla väck i bollen
Gick med
23 Sep 2005
Ort
Ge fan i mig så ger jag fan i dig
Hoj
2021 Triumph Tiger 1200 - kan man köra sportigt?
En av de pinsammaste grejerna man har gjort va när polarna o deras föräldrar kom över för kaffe en dag...man va sisådär 12-13 bast o sex va de man tänkte(tänker) mest på...
Så satt man där o snacka i ganska glad ton...samtliga päron va ute på gräsmattan o drack kaffe...o man börjar snacka om va som e snyggt o va man tänder på (va fortfarande oskuld då) o lite saker som p-rullar o kondomer från sjuksyster på skolan....ja alla vet hur de går till det där snacket.....så kommer morsan in för att hämta lite grejer i köket o ber en sänka rösten för de vuxna inte kan hålla en normal konversation.....de va ganska pinsamt de....måste erkännas....
 

smallsocks

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2006
Ort
Nacka
Hoj
HD superglide sport
Äh lika bra man lastar på då!

Var i 15-16 års åldern och polaren hade fixat en brud som hade en familj som var jävligt rik :golddigger

Iaf blev vi på midsommar medbjudna ut till en ö för att dricka o äta mat och vi skulle åka båt dit...

Familjen tar en stor lyxbåt och vi (polaren och jag + en till kompis) får åka en liten motorbåt själva (glada som fan var vi) och polarens tjej lastade på massa öl som färdkost... Självklart blir vi rejält på pickalurven

Efter massa krökande på resturang (som farsan bjöd på) så kommer vi iaf till slut hem (efter ett motorstopp och ett möte med en stor vikingline båt samt att jag reste mig upp i full fart o skulle bara "pissa"... )och då är jag så full så jag gör väldigt många saker fel...

Skulle gå in i deras bastu men drog sönder handtaget samt spillde ut en hel öl inne i bastun...
Höll på att drunkna i deras innomhuspool o slog mig halvt sönder när jag skulle gå ur den.

sedan ska vi gå ut och sova (polarens tjej bodde i en stuga på tomten) och av någon anledning är jag skitsur på mina kompisar så jag vill inte följa med hem, jag sitter kvar utomhus på en bänk och är skitsur och pekar finger åt dom...
de tittade ut ibland o frågade om jag skulle komma in o sova eller se på tv men nej nej jag är sur o vill stanna kvar...

Efter ett tag går jag ut på en promenad och efter ca 200 meter ser jag ingeting längre och vill bara komma hem o sova, till slut kommer jag fram till nån vägg och jag känner mig för med händerna (eftersom jag inte kan se längre tydligen) och Ah jag känner ett handtag, perfekt öppnar och går in... hör hur en hund skäller på mig men jag bryr mig inte om det, känner en soffa på högra sidan och sätter mig där, sedan slocknar jag direkt.

Vaknar upp ca 5 timmar senare och tittar framåt, en tant sitter och glor på mig o undrar vart jag kom ifrån?

jag får ur mig att jag var på nån fest o pekar lite härvarstans bakom mig...

Sedan kommer hennes gubbe in i rummet o säger: du kanske borde gå härifrån innan vi ringer polisen

jag: okkkk tar upp mina skor, märker att jag inte har några strumpor (??) pallrar mig därifrån springer hem till polarens tjejs stuga och springer in o de skäller ut mig för jag försvunnit 5-6 timmar o de har varit så oroliga...

Sedan visare sig att polarens farsa kände dessa människor som jag gick in o sov hos och det gjorde ju inte saken bättre!

det var riktigt pinsamt...
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Jag har alltid haft ett hett temprament och när jag var yngre hade jag stora problem att hålla mig lugn om man bråkade osv.

Så en dag när man gick i kanske 5:an/6:an nånting så börjar en kille i klassen tjaffsa och lyckas till slut få mig totalt vansinnig varpå vi börjar slåss, håller på länge tills en kompis ska gå emellan.
Jag laddar precis då en spark i midjehöjd mot den andra killen och råkar då träffa polarns arm så den går av:näsblod


Jag kan säga som så här, än idag 10-12 år efter den händelsen kan jag fortfarande inte se kompisens föräldrar i ögonen utan att skämmas nåt så sannslöst!!!!!!
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top