Harmon Rabb
Gudomlig sporthojare
Tycker SMC känns vettigare att stödja än Motormännen. Någon som säger emot?
Tycker SMC känns vettigare att stödja än Motormännen. Någon som säger emot?
GUW, jag kör sporthoj i Umeå och arbetar så mycket jag kan ideellt (gratis) för att du och alla andra i västerbotten skall få det drägligare. Tyvärr kom du vare sig till årsmötet eller någon av de infoträffar vi ordnat.
Hoppas du har möjlighet att träffa oss en annan gång, och jag lovar att jag inte kommer ha en reflexväst och predika moralkakor för dig!
/J
fem nyheter sedan 2006!!!!!
Varav två är uppmaningar att ange sin e-postadress
Händer grejjer i Västerbotten
Eftersom jag inte är medlem så fick jag ingen kallelse till något av mötena, och trots att jag har lusläst alla 16 inlägg i år på SMC västerbottens forum (där du har skrivit hälften) så ser jag inga andra aktiviteter än bankurser? (vilka jag INTE är intresserad av)
När och var hölls till exempel årets avrostning i Umeå?
På hemsidan för västerbotten uppdaterades "Nyheter" 2010-04-07 ???
Så här ser det ut nu under nyheter:
(2010-04-07)
Anmäl e-post och få nyhetsbrev – tipsa andra
Läs mer
(2010-03-16)
Efterlysning
Tipsa oss om din favoritväg
Läs mer
(2010-03-16)
SMC Region Norr
Samarbete mellan de fyra nordligaste länen
Läs mer
(2008-11-22)
Meddela din e-post adress till kansliet!
Läs mer
(2006-12-01)
Skyddsutrustning till SMC-pris
FEM NYHETER SEDAN 2006!!!!!
Varav två är uppmaningar att ange sin e-postadress
Om inte SMC har någon beslutanderätt så kan dom knappast ha stoppat något heller?
Dom kanske har lobbat emot saker, kanske till och med framgångsrikt, men i fallet med införandet av A-begränsad som är i praktiken samma sak som att ingen under 20 får köra hojar över 600cc verkar dom ha lobbat emot förgäves, eller kanske till och med lobbat för förslaget, det var inte med i listan med viktiga årtal!
Jag är inte alls emot A-begränsad, tvärtom, så länge det med tiden övergår till ett vanligt A, utan extra kostnader, så tycker jag att det är ett bra sätt att få unga förare att få körvana innan dom grenslar dom värsta raketerna.
Jag hade IOFS hellre sett en fast begränsning av vikt/effekt/cylindervolym än dagen system som tillåter strypning av hojar, då det är uppenbart att det fuskas med pappersstrypningar, men det är bagateller.
Max 400cc upp till 20 år kanske, eller max 50hk, inga strypta hojar godkänns, låter kusligt likt förslaget SMC påstås ha stoppat en gång i tiden, och det systemet skulle ha fungerat.
Visst kan någon sätta på bigborekit på en 400cc, eller våldtrimma en hoj som hade 50hk från fabrik, men det blir inte en fyrdubbling av den tänkta effekten som det blir när man avstryper en literklubba som har 25kw på papperet...
Visar klart och tydligt att det behövs fler människor som engagerar sig i Västerbotten. Om du kunde hjälpa Syster-Tysk med att engagera dig och skriva lite nyheter på SMC forumet istället för att alltid gnälla här på SH så hade det blivit f-n så mycket mer drag på forumet, eller hur?
Är du inte medlem i en förening så skall du naturligtvis inte ha någon kallelse heller, det är ju sjävlklart. Om du fick för dig att du var intresserad av att börja träna tennis så skulle du få vänta ganska länge innan en tennisklubb skickade en inbjudan, eller så kan man ju kolla upp själv när det är infoträffar eller andra aktiviteter?
Om du skiter i SMC och tycker att SMC är skit och inte har åstadkommit nånting på 40 år så är det ju även det helt okej, du har rätt till en åsikt, men jag hade ju personligen tagit reda på en MASSA fakta först innan jag öppnat brödinkastet och låtit okunskapen flöda...
Dessutom hade det varit VÄLDIGT trevligt om du kunde ha en lite mindre raljant ton gentemot människor som SysterTysk och andra som faktiskt engagerar sig och jobbar gratis för att både du och jag skall få fortsätta att köra hoj... vi är väl iallafall vuxna människor som borde kunna föra en saklig debatt utan att pissa på människor som faktiskt bryr sig och inte bara åker räkmacka på andras slit...
FÖR DET FÖRSTA:
Det var han som skrev "Tyvärr kom du vare sig till årsmötet eller någon av de infoträffar vi ordnat."
Hur ska jag kunna komma till möten och infoträffar som jag inte vet om?
Jag har själv AKTIVT besökt både forumet och SMC-Västerbottens hemsida och sökt information, men DET FINNS INGEN!
Visst, dom har säkert jobbat stenhårt med en massa saker, ideellt och oavlönat, jag skulle hemskt gärna ge dom cred för det, men vad har dom jobbat med, DET FINNS INGEN INFORMATION
I dagsläget vet jag mer om vad pingstvännerna i västerbotten sysslar med, utan att vara medlem där...
Om inte SMC har någon beslutanderätt så kan dom knappast ha stoppat något heller?
Dom kanske har lobbat emot saker, kanske till och med framgångsrikt, men i fallet med införandet av A-begränsad som är i praktiken samma sak som att ingen under 20 får köra hojar över 600cc verkar dom ha lobbat emot förgäves, eller kanske till och med lobbat för förslaget, det var inte med i listan med viktiga årtal!
Jag är inte alls emot A-begränsad, tvärtom, så länge det med tiden övergår till ett vanligt A, utan extra kostnader, så tycker jag att det är ett bra sätt att få unga förare att få körvana innan dom grenslar dom värsta raketerna.
Jag hade IOFS hellre sett en fast begränsning av vikt/effekt/cylindervolym än dagen system som tillåter strypning av hojar, då det är uppenbart att det fuskas med pappersstrypningar, men det är bagateller.
Max 400cc upp till 20 år kanske, eller max 50hk, inga strypta hojar godkänns, låter kusligt likt förslaget SMC påstås ha stoppat en gång i tiden, och det systemet skulle ha fungerat.
Visst kan någon sätta på bigborekit på en 400cc, eller våldtrimma en hoj som hade 50hk från fabrik, men det blir inte en fyrdubbling av den tänkta effekten som det blir när man avstryper en literklubba som har 25kw på papperet...
I år så hade BMW klubben tagit på sig att anordna årets avrostning. Den blev tyvärr inställd på grund av för få deltagare.// klipp //
När och var hölls till exempel årets avrostning i Umeå?
//
Hur tänker du nu? Eller blandar du ihop SMC med STR?
SMC ställde sig bakom förslaget med en riskutbildning även till MC. De verkar dock inte lyckats få vara med vid utformningen av denna.
SÅ, om de inte kan påverka där det verkligen gäller, spänner jag gärna på en regskylt fram på hojen.
SMC ställde sig bakom förslaget med en riskutbildning även till MC. De verkar dock inte lyckats få vara med vid utformningen av denna.
SÅ, om de inte kan påverka där det verkligen gäller, spänner jag gärna på en regskylt fram på hojen.
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |