Ska man vara orolig för Ryssland?

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Läser man medier i Storbritannien har de mer eller mindre krigshetsande rubriker. Kolla t ex sensationstidningen Daily Mail och The Independent och The Guardian.

Vad som sker ligger i Putins händer.
 

Raderad medlem 51742

Guest
Läser man medier i Storbritannien har de mer eller mindre krigshetsande rubriker. Kolla t ex sensationstidningen Daily Mail och The Independent och The Guardian.

Vad som sker ligger i Putins händer.
Fast inget tycks ändå övertrumfa Boris tårtkalas när det gäller krigsrubriker.
 

Raderad medlem 51742

Guest
Men när det gäller ursprungsfrågan om man skall vara orolig... Efter all skit som hänt de senaste åren vet jag inte om jag orkar oroa mig längre, i synnerhet inte för något som man ändå inte kan påverka ett dugg. Det som sker det sker och så får man försöka göra det bästa av det, även om man förstås vid det här laget borde ha lärt sig att en viss beredskap för att klara krissituationer alltid är nödvändig.
 

Sir Kurtock

Bild på käringa
Gick med
7 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
CBX -80, CB1300F -03
Men när det gäller ursprungsfrågan om man skall vara orolig... Efter all skit som hänt de senaste åren vet jag inte om jag orkar oroa mig längre, i synnerhet inte för något som man ändå inte kan påverka ett dugg. Det som sker det sker och så får man försöka göra det bästa av det, även om man förstås vid det här laget borde ha lärt sig att en viss beredskap för att klara krissituationer alltid är nödvändig.
Så.. vad är oro.. hjälper dig lite här: Oro är att dras åt olika håll.. kan du fylla på med resten.?
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Fast inget tycks ändå övertrumfa Boris tårtkalas när det gäller krigsrubriker.

Det är mycket inrikespolitiskt käbbel där som våran fd statsminister hade sagt.


Men när det gäller ursprungsfrågan om man skall vara orolig... Efter all skit som hänt de senaste åren vet jag inte om jag orkar oroa mig längre, i synnerhet inte för något som man ändå inte kan påverka ett dugg. Det som sker det sker och så får man försöka göra det bästa av det, även om man förstås vid det här laget borde ha lärt sig att en viss beredskap för att klara krissituationer alltid är nödvändig.

Senaste två åren har varit en lärorik läxa. Inget förvånar längre. Gränserna vad man trodde var möjligt har helt klart flyttats.
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
In med fler kvinnor/ ickebinära eller vad man nu är, bara man är bra.
Exakt. När det kommer till kritan så är det viktigaste att man är bra på sin uppgift.
Hela diskussionen vad man har för kön, läggning, religion, politisk åsikt är oväsentlig bara man är bra på sin uppgift och tror på de idealen försvaret är till för att upprätthålla.
Tror man inte på samhället försvaret är till för att försvara så skall man inte vara där.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Vissa lufthuvud verkar tro att man måste vara emot kvinnor bara för att man är emot en hittepåvetenskap som genusvetenskap och inte vill ha genusvetare på maktpositioner i samhället.

Allra minst vill jag ha genusvetare i försvaret. Men jag ser Israel som ett väldigt gott föredöme för hur ett försvar ska se ut.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Vissa lufthuvud verkar tro att man måste vara emot kvinnor bara för att man är emot en hittepåvetenskap som genusvetenskap och inte vill ha genusvetare på maktpositioner i samhället.

Allra minst vill jag ha genusvetare i försvaret. Men jag ser Israel som ett väldigt gott föredöme för hur ett försvar ska se ut.
Ja det var helt abstrakt att läsa i morse, är det någon som tror vi bygger upp ett israeliskt försvar?
Alltså det var det mest naiva och absolut dummaste jag läst och då har ändå den skribenten en rätt diger katalog.
Det är sådana utspel som får en att tappa tron på mänskligheten.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Är det inte intressant att det är högern som numera driver anti-krigslinjen, tillika frågor om minskad överstatlighet, medan vänstern verkar helt fine med krig?

Som tur är kan man läsa 1984 om och om igen.
2518ee5021cb1c0a16706e38a740c277.jpg
 

JvA72

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Jan 2021
Hoj
R1
Är det inte intressant att det är högern som numera driver anti-krigslinjen, tillika frågor om minskad överstatlighet, medan vänstern verkar helt fine med krig?

Som tur är kan man läsa 1984 om och om igen.
2518ee5021cb1c0a16706e38a740c277.jpg

Om man skall vara krass, vad har den gode Joe för alternativ?
Låta Putin göra vad han vill?
 

Raderad medlem 51742

Guest
Är det inte intressant att det är högern som numera driver anti-krigslinjen, tillika frågor om minskad överstatlighet, medan vänstern verkar helt fine med krig?

Som tur är kan man läsa 1984 om och om igen.
2518ee5021cb1c0a16706e38a740c277.jpg
Opinionen i USA har väl de senaste åren varit generellt emot krig. De har haft nog med problem på hemmaplan. Trump drev ju denna linjen hårt, men även vänstern har ju snarare varit fullt sysselsatta med sin identitetspolitik än att blicka ut i världen. Även Biden måste förstås förhålla sig till att det amerikanska folket just nu inte är speciellt intresserade av att blanda sig i diverse konflikter i världen.

Men samtidigt, och som JvA72 påpekar, vad har Biden för alternativ när Putin går in och allvarligt hotar Europas och västvärldens säkerhet som han nu gör? Där det kan bli riktigt allvarliga konsekvenser även av att inte agera.
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Det är klart intressant att se att (extrem) högern i olika länder sluter upp bakom de gamla Sovjet vänliga tankegångarna när det gäller den rådande situationen.
Sen att man försöker sprida desinformation vem som ligger bakom situationen visar ju vart lokaliteterna står. Det gäller ju även här hemma för både fredsvänstern likväl som extremhögern. För inte är ligger deras lojalitet hos det land som behöver försvara sin frihet mot en supermakt som vill annektera dem.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Om man skall vara krass, vad har den gode Joe för alternativ?
Låta Putin göra vad han vill?
Det kanske hade gått att hantera på ett annat sätt från början.
Just nu är det svårt att hantera, speciellt då hans mentala förmåga verkar tillintetgjord.
Trump hade nog hamnat i den här skiten, sannolikt inte Obama heller och definitivt inte GwB.
 

Henrik Y

Officiellt Invalid
Gick med
7 Oct 2004
Ort
Falun
Hoj
Virago 535, Honda CB750F, Suzuki K50, Suzuki GP125, GasGas ES 280.
Den djupa staten gillar krig, fråga Peter Hultqvist. Kalla kriget tjänade dom stort på.

Libyen var dom ju tvungna till eftersom Gaddafi inte ville spela med. Irak var nödvändigt för att kunna bygga upp talibanerna och ha en anledning till att vara där, hade Saddam fått chansen att ge upp så hade han nog gjort det men nu skulle han bort helt enkelt och "rättegången" hölls bakom stängda dörrar för annars hade han ju kunna sagt något vi inte skulle få veta. Assad lever än för att han är smart och kunde spela med/emot för annars hade han också varit borta.

Trump är väl enda Presidenten sedan Kennedy som gått emot den djupa staten. Och Biden är inte president utan resident, han bara sitter där och spelar med.
 

JvA72

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Jan 2021
Hoj
R1
Den djupa staten gillar krig, fråga Peter Hultqvist. Kalla kriget tjänade dom stort på.

Libyen var dom ju tvungna till eftersom Gaddafi inte ville spela med. Irak var nödvändigt för att kunna bygga upp talibanerna och ha en anledning till att vara där, hade Saddam fått chansen att ge upp så hade han nog gjort det men nu skulle han bort helt enkelt och "rättegången" hölls bakom stängda dörrar för annars hade han ju kunna sagt något vi inte skulle få veta. Assad lever än för att han är smart och kunde spela med/emot för annars hade han också varit borta.

Trump är väl enda Presidenten sedan Kennedy som gått emot den djupa staten. Och Biden är inte president utan resident, han bara sitter där och spelar med.

Ursäkta, men var hittar du svaren på precis alla frågor?
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top