Jag kan tycka att det är okej att försvaret går ut och säger att dom inte är HBTQ fientliga på olika sätt, men däremot tycker jag inte att dom behöver delta i Pridetåget officiellt.
Låt den personal som vill deltaga i pridetåget få ledigt och åka dit, det räcker.
Jag har inget emot att dom deltar egentligen, förutom att dom har andra uppgifter att sköta, och dom kan inte hålla på att delta i parader för alla särintressen som finns inom försvarsmakten. (Brukshundsklubben, Jaktföreningen, Folkraceklubben, Skidföreningen osv)
Pride skulle ju vara opolitiskt, men så är ju inte fallet, här viftas det varje år med kommunistflaggor i Pridetåget, och då tycker jag att det är lämpligt att FM avstår.
Försvarsmakten försökte ju beordra folk som inte ville att deltaga i Pridetåget att göra det, men fick ju backa som fan efter att en (Lastbilsförare?) ordervägrade.
Jag är jävligt gammal och gjorde lumpen på 80 talet, jag delade lucka med en öppet bög, flera av tjejerna var öppet lesbiska, ingen hade något problem med det (som dom yttryckte) då och det har inte blivit sämre sedan dess.