JvA72
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 17 Jan 2021
- Hoj
- R1
Men du påstår att en väldigt stor del är emot införande av sharia, hur får du ihop det,
Det får jag ihop genom att de undersökningar på området säger det.
Känns det rimligt?
Men du påstår att en väldigt stor del är emot införande av sharia, hur får du ihop det,
Var kan jag ta del av dessa undersökningarDet får jag ihop genom att de undersökningar på området säger det.
Känns det rimligt?
Fine, onödigt kanske men jag tycker mig känna en viss "alla muslimer jag känner är snälla därför spelar ingen annan fakta någon roll" men det kanske inte var meningen och i synnerhet inte ämnet för tråden, men jag kan återgå till att jag är säker på att många i hela forna Sovjetunionen känner stark samhörighet med Ryssland och ser stora poänger med att ingå i Ryssland.Vet du själv vad du vill ha sagt med det där?
Jag tror att du kan bättre.
Du är långt ute och cyklar, allt det du skriver går lätt att avfärda med objektiva källor. Om du inte vill bilda dig kan jag inte tvinga dig.Om man tittar på de länder som har en till övervägande del muslimsk befolkning så är det ytterst få där sharialagar ens är en fråga. Det handlar om grupperingar i de allra fattigaste länderna och därmed finns det där grogrund för extremistiska uppfattningar. Inte ens i Afghanistan, Syrien eller Somalia finns det någon entydig syn att Sharia skall gälla. Inte heller i Saudiarabien eller Iran. Klart att det finns religiösa stockkonservativa eller snarare nykonservativa som hävdar det men åter igen så är det deras Livets Ord och inte allas uppfattning.
Tror någon att den egna befolkningen skulle behöva tvingas till att följa sharia med hugg, slag, stympningar och dödsstraff om de på något sätt var för det själva? Hur är det med logiken?
Fine, onödigt kanske men jag tycker mig känna en viss "alla muslimer jag känner är snälla därför spelar ingen annan fakta någon roll" men det kanske inte var meningen och i synnerhet inte ämnet för tråden, men jag kan återgå till att jag är säker på att många i hela forna Sovjetunionen känner stark samhörighet med Ryssland och ser stora poänger med att ingå i Ryssland.
Det var väl många på Krim som blev glada av "frigörelsen"?
Läs gärna på om muslimers inställning till sharia globalt om du är intresserad, annars inte.
Var kan jag ta del av dessa undersökningar
Vänta nu, så här skrev du:Vad vill du att jag ska säga då? Att jag bara känner lömska muslimer?
Vad du känner får stå för dig, lämpligen klargör du det själv istället för att tolka in det i det jag skriver. Vad tror du om det?
Jag har inte sagt ett ljud om att alla i hela världen är vare sig det ena eller andra oavsett religion.
Däremot har det jag sagt baserats på fakta och precis inget annat.
Med andra ord saknar du belägg för ditt påståendeGoogla gör man bäst själv.
Vänta nu, så här skrev du:
"Men nu har vi ju en väldigt stor del av de muslimer som bor i Sverige som absolut inte vill ha något med sharia att skaffa öht."
Utveckla samt redovisa vad du bygger denna uppfattning på, strunta i vilka du känner.
Bara för att jag inte letar åt dig saknar jag inte belägg.Med andra ord saknar du belägg för ditt påstående
Vi som spanar sällan, går det att få en kort sammanfattning av hur man kan tolka spaningen?Dagens spaning...
Och detta är jag väldigt tacksam förBara för att jag inte letar åt dig saknar jag inte belägg.
Vill du veta mer i ämnet får du vackert läsa på själv. Jag har inget ansvar för din kunskap.
För det första har nog ingen sådan undersökning gjorts i Sverige, det borde man hört talas om och den hade varit väldigt uppmärksammad, så det låter som att du börjar glida rejält nu.Draget rätt ur arslet vill jag minnas att de undersökningar som gjorts i ämnet säger att >30% av muslimer i Sverige inte vill se sharia.
Det är en stor del. Frågor på det?
För det första har nog ingen sådan undersökning gjorts i Sverige, det borde man hört talas om och den hade varit väldigt uppmärksammad, så det låter som att du börjar glida rejält nu.
Finns ens alla muslimer registrerade i Sverige, var då? Får man föra sådana register?
Vad svarade de resterande 70%? Om 30% inte vill så vill 70% eller är osäkra? Dvs mycket värre än vad du ville göra gällande med historier om dina muslimska vänner, som förvisso verkar vara imponerande många om de går att mäta i 30/70%, eller det var i undersökningen som inte existerar kanske, visst ja.
Jag diskuterat gärna islam i 18 år till på sporthoj men jag tror det här är fel tråd.
Det här blir ju bara konstigare och konstigare, det står ju uttryckligen i länken du nyss postade:Ok, jag tror att det gjorts flera och att en del har blivit tämligen uppmärksammade.
En artikel i ämnet som jag inte har detaljstuderat och inte heller ämnar göra. Men att det inte på något vis råder konsensus utan stora delar av gruppen muslimer tycker olika om många saker framgår.
https://fof.se/tidning/2013/7/artikel/asikter-i-den-muslimska-varlden
Till det vill jag förtydliga att jag på intet sätt sympatiserar med några religiösa påhitt öht.
Vad ville jag göra gällande som inte stämmer? Hitta inte på skit jag inte sagt.
Eller så skiter vi i det och återgår till tråden.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|