Ska man vara orolig för Ryssland?

ch_yzf

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2005
Hoj
Yamaha Thunderace, Gammelhonda
Du läste nog vad du ville läsa, inte vad jag skrev! :krama

Alldeles för många i den västra riksdelen kan inte skilja på finsk- och svensktalande Finländare utan tycker att alla ska prata finska. Samma som många i den forna östra riksdelen missar det faktum att VI var ett land fram till 1808 - 1809 års krig. Ett exempel på en svenskspråkig sida i en svenskspråkig del av landet där jag "hjälpt till" att förbättra.

Kimo Bruk var år 1792 Sveriges, och därmed även Finlands, mest produktiva järnbruk.

Släpp ingen djävel över bron kan vi säga i Sverige. Men de flesta tänker inte på att det inte skrevs i Sverige även om där det hände fortfarande då var Sverige.

Finland är Svenskt kan ses även i Sverige med svensk text för den som vill veta mer om vår gemensamma historia. Du har bergis redan sett den. Gjort av Finländare för Finländare men intressant även för oss Sverigesvenskar. :krama

Jag vet att jag läste din text som fan läser Bibeln ... :hihi Jag ville bara ta tillfället i akt att jäklas när jag hade den möjligheten:fyllisar

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

77 år idag.

10582 döda, nästan alla civila, det är värt en medalj!

"Ubåtschefen Marinesko fick efter kriget Röda Fanans order för sina insatser. Postumt utnämndes han till Sovjetunionens hjälte 1990. Enligt sovjetisk syn var fartyget ett legalt krigsmål, eftersom det fanns flera hundra soldater bland passagerarna."

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
cc956f5466831c71deb6c531809e30f6.jpg

195 stater i världen, men detta är förstås en ren slump.

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Gissar på rysk turist som bara råkade flyga lite ovanför det där stora huset...
Med tanke på att det är dagtid och framför folk så skulle det ju kunna vara en retsam pik mot svenskarna. "Titta, det är bara turister..." Sen trummar RT och dess gelikar ut nyheten.

Det pratas för övrigt om att Belarus har börjat kalla in reservister av något skäl...

Lite ryska trupper som kommit med tåg till Belarus:

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Skulle de plöstligt "råka" byta ledare eller att han ramlar ut från något fönster så vore det en av de smidigaste statskupperna jag sett.

Han blir nog kvar vid makten, i ”pakt” med beskyddaren Ryssland. Som händelsevis är den ende som vill ha honom vid makten.

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Betalartikel på lokalblaskan, men det verkar som om Putin har fått demokrater och republikaner att enas om något, bara det är ju en bedrift i dessa dagar.

USA förbereder ”alla sanktioners moder”​

31 januari 2022 19:15
Senaten i USA är nära en överenskommelse om omfattande sanktioner mot Ryssland, säger demokraten Robert Menendez och republikanen James Risch i senatens utrikespolitiska utskott.
[...]
Det handlar enligt Menendez om att inte få ett nytt "München-ögonblick" – en referens till överenskommelsen 1938 då Storbritannien och Frankrike lät Hitler gå in i Tjeckoslovakien.
– Putin kommer inte att stanna vid Ukraina, om han tror att väst inte reagerar. Vi såg vad han gjorde i Georgien 2008, vi såg vad han gjorde på Krim 2014, säger Menendez och fortsätter:
– Det handlar i grunden inte bara om att försvara Ukraina, det handlar också om att sända ett budskap om att du kan inte med våld ändra ett lands gränser, eller hindra dem från att söka sig mot väst.

"Förödande effekter"​

Republikanen James Risch varnar för att sanktionerna kommer att få stora effekter inte bara på rysk ekonomi, utan även världens.
– De kommer att få en förödande effekt på bränslepriserna, som kommer att märkas i hela världen, säger han och tillägger att detta är aspekter som alltid bör tas i beaktande.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
“Förödande effekter på bränslepriserna”.

Hur vore det om man sen (första) oljekrisen lärde sig något?…

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år