laidback
En fin avföring är bästa huvudkudden!
- Gick med
- 19 Dec 2010
- Hoj
- En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Undrar vad Paludan ville ha för reaktion, mer än att reta muslimer? Att bränna bara för att det är tillåtet är på samma nivå som femåringars "luften är fri, luften är fri". Inte så genomtänkt att elda just nu. Och nej, jag är ingen koranälskare.Se så lätt det är att provocera fram precis de reaktioner vissa vill ha för att splittra… Nyttig idiot eller bara idiot, det är frågan.
Sedan är det inte så enkelt. Ta en titt på kartan så ser man att Turkiet ligger ”bra till”. Problemet är att landet idag styrs av en auktoritär ledare, men han styr inte i evighet. Turkiet har periodvis varit en god kamrat (och periodvis inte) men bättre att ha en sådan lirare inne och som pissar ut än tvärtom.
Med det sagt så tror JAG att SE/FI har ett strategiskt läge som är mycket viktigt för NATO så jag är inte orolig på lite sikt. Övriga länder kommer att trycka på och om några månader är det val i Turkiet. Efter det faller många motiv till att pressa Sverige till eftergifter. Därmed rätt att sitta i båten och låta frågan svalna.
Hoppas bara att de nyttiga/onyttiga idioterna håller sig på mattan.
Och hur länge väntar Finland, oavsett hur det låter nu?